www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Universiteit van Oxford plaatst Atos’ nieuwste supercomputer voor Deep Learning

Amstelveen, 16 november 2017 – Atos heeft een contract ondertekend met de internationaal vooraanstaande Universiteit van Oxford voor een nationale Deep Learning-supercomputer. Britse wetenschappers en industriëlen worden hierdoor in staat gesteld hoogwaardige toepassingen op het gebied van Deep Learning te ontwikkelen en testen, als onderdeel van het JADE(1)-project.

De supercomputer wordt in de industrie en wetenschappelijke wereld ingezet om de laatste cognitieve analytische technologieën te testen en ontwikkelen. Deep Learning heeft een brede toepasbaarheid: van geautomatiseerde stemherkenning en de inzet van autonome tools tot medische imaging. De technologie kan bijvoorbeeld worden toegepast om de nauwkeurigheid van diagnoses in digitale pathologie te vergroten.

De supercomputer, gefinancierd door de Engineering & Physical Sciences Research Council (EPSRC), wordt ingezet als onderdeel van een Deep-Learning-as-a-Service (DLaaS)-model. De machine draait op technologie van NVIDIA GPUs en de Extreme Factory van Atos, waarmee een publieke Deep Learning-cloud tot stand komt. Het Alan Turing Institute – kort geleden opgericht door de Britse regering voor het creëren van een nationale focus op ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie – wordt één van de belangrijkste gebruikers van deze nieuwe service.

“De Universiteit van Oxford werkt nauw samen met Atos bij de implementatie van een nationale GPU-supercomputer in het Verenigd Koninkrijk. Deze supercomputer gaan we inzetten om Deep Learning en applicaties op het gebied van kunstmatige intelligentie te ontwikkelen en ondersteunen, in aanvulling op GPU-gebaseerde supercomputing”, zegt professor Mike Giles van de Universiteit van Oxford.

“We zijn er erg trots op dat Atos is geselecteerd voor de plaatsing van JADE, de eerste Deep Learning-supercomputer op het Britse eiland. We geloven dat onze technologie en expertise zullen bijdragen aan een versnelling van high-tech innovaties in het gehele Verenigd Koninkrijk en daarbuiten”, aldus Arnaud Bertrand, Partner en Hoofd Big Data & HPC van Atos.

Technologieën op het gebied van Deep Learning zullen baanbrekende gevolgen hebben in vele industriële sectoren. Door deze dienstverlening aan te bieden op basis van een As-a-Service-model stelt Atos haar klanten in staat om proof of concepts te ontwikkelen en de productie van werkprocessen op het gebied van kunstmatige intelligente op hun systeem te laten draaien, zonder hiervoor omvangrijke investeringen te hoeven doen.

Technische kenmerken
  • Het systeem is ontworpen op basis van een cluster van 22 NVIDIA DGX1-Deep Learning supercomputers, waardoor het het grootste GPU-gebaseerde systeem in het Verenigd Koninkrijk is.
  • Elk DGX1-systeem beschikt over 8 Pascal P100 GPU’s wat overeenkomt met in totaal 176 GPU’s en een capaciteit van 492,2 Tflops.
  • De Deap Learning-supercomputer staat op de twaalfde plaats in de Top 20 van de Green500-rangorde van meest energie-efficiënte computers.
De supercomputer wordt gehost door Atos in het STFC Hartree Centre in Daresbury, in het Verenigd Koninkrijk.

Over Atos
Atos is toonaangevend in digitale transformatie met een pro forma jaaromzet van 12 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 100.000 collega’s in 72 landen. Het is de Europese leider in Big Data, Cybersecurity, High Performance Computing en Digital Workplace. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten Cloud diensten, Infrastructuur & data management, Business & platform oplossingen, en transactiediensten via Worldline, de Europese leider in de markt voor betaaloplossingen en transactiediensten. Met haar diepgaande technologische expertise en kennis van industriële sectoren ondersteunt zij klanten in de volgende marktsectoren: Defensie, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg, Manufacturing, Media en Nutsvoorzieningen, Publieke Sector, Retail, Telecom en Transport. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en opereert onder de namen Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify en Worldline. Atos SE (Societas Europaea) staat genoteerd aan de CAC40 Paris stock index. Voor meer informatie: atos.net/nederland
Laatste van Atos
Atos wil schone en efficiënte energienetwerken in Europa stimuleren met deelname project RENAISSANCE

Atos verdeelt 23,4 procent aandelenkapitaal Wordline over twee wereldwijde beursgenoteerde spelers

Force Alliance voor werving professionals in veranderende IT-markt
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Atos contact

Logo Atos

nl.atos.net
Atos sociaal

Atos tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage