www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 106 dagen geleden)
PR: LVTPR

Sharp is de eerste fabrikant die voldoet aan de nieuwe internationale beveiligingsstandaard voor gegevensbescherming

Houten, 14 november 2017 – Sharp Europe Electronics kondigt aan dat de multifunctionele, digitale kleurenprinters (MFP’s) van Sharp, met ingebouwde databeveiligingsmogelijkheden, de eerste zijn die het certificaat voor Common Criteria hebben ontvangen. Dit is conform met het Protection Profile for Hardcopy Devices v1.0 (HCD-PP v1.0)* en voldoet aan de laatste beveiligingsstandaarden die op overheids- en defensieniveau zijn vereist.

De ‘Common Criteria’ is een set van richtlijnen die wordt gebruikt voor de evaluatie van apparatuur voor informatietechnologie. De specificaties zijn opgezet en getest door onafhankelijke laboratoria. Sharp is gecertificeerd door het evaluatie- en certificatiesysteem voor IT-beveiliging van Japan (JISEC).

Het Hardcopy Device Protection Profile v1.0 (HCD-PP) is een nieuw vereiste voor digitale MFP’s dat is gebaseerd op de specifieke eisen van de overheden van de Verenigde Staten en Japan. Het is ontwikkeld door een industriële samenwerking tussen de National Information Assurance Partnership (NIAP) en de International-Technology Promotion Agency (IPA) van Japan. Het beschermt de informatie die wordt verwerkt door een MFP tegen bedreigingen en bevat specificaties voor encryptie en firewalls.

Peter Plested, Directeur Information Systems bij Sharp Europe zegt: “Dit is een belangrijke verandering in ons beveiligingsportfolio en het betekent dat we klanten kunnen ondersteunen die de meest gevoelige data gebruiken. Deze standaard is als eerste aangevraagd door Japan en de Verenigde Staten en de verwachting is dat het ook voor Europa gaat gelden. We nemen de IT-beveiliging van onze klanten zeer serieus: in 2001 waren we de eerste MFP-fabrikant die het Common Criteria-certificaat ontving. Nu zijn we opnieuw de eerste die voldoet aan de nieuwe, hogere standaard. Met de inwerkingtreding van de GDPR in mei 2018 is dataveiligheid belangrijker dan ooit voor Europese bedrijven.”

De volgende toestellen van Sharp hebben het certificaat ontvangen: MX-2630N, MX-3050N, MX-3550N, MX-4050N, MX-5050N, MX-6050N, MX-3060N, MX-3560, MX-4060N, MX-3070N, MX-3570N, MX-4070N, MX-5070N, MX-6070N. Bestaande en nieuwe klanten kunnen deze optie met een firmware-update toevoegen.

Voor informatie over producten die zijn gecertificeerd door JISEC, bezoek de website van IPA, de promotie-organisatie voor informatieverwerking.

*Vanaf 14 november 2017 erkent Sharp geen HCD-PP v1.0 gebaseerde certificaten van andere evaluatielaboratoria dan IPA. De Common Criteria Certification van Sharp is gebaseerd op de evaluatie van JISEC.

--------------------------

Noot voor de pers:
Voor vragen kunt u contact opnemen met het Nederlandse perscontact van Sharp Electronics Benelux: Hanneke van Heijster van Wisse Kommunikatie, telefoon: + 31 (0)26 443 1523 of per e-mail: hanneke.van.heijster@wisse-worldcom.nl of met Wilbert Hendriks, Sales Manager Direct Sales & Marketing Benelux bij Sharp Electronics Benelux, telefoon: +31(0)306359688 of +31(0)655873688, e-mail: wilbert.hendriks@sharp.eu.

Dit materiaal mag vrij gebruikt worden voor perspublicaties. Afdruk kosteloos, bewijsexemplaar gewenst. Zie voor meer informatie:
www.sharp.nl
www.twitter.com/Sharp_Benelux
www.linkedin.com/company/sharp-electronics-benelux-b-v-
www.youtube.com/SharpEurope

Over Sharp Information Systems
Sharp Information Systems is een onderdeel van Sharp Electronics Europe en heeft een uitgebreid portfolio aandocumentmanagementsystemen en display-oplossingen. Sharps multifunctionele printers (MFP’s) en grote productiesystemen vormen het centrum van geïntegreerde toepassingen voor digitale transformatie. Display-oplossingen variëren van video-wallmogelijkheden en digitale informatievoorziening, tot innovatieve, interactieve touchscreens in het klaslokaal of op de bestuurskamer. De producten van Sharp ondersteunen bij het creëren, beheren, weergeven en delen van informatie. Met Sharp laat iedereen zich inspireren door technologie.

Wisse Kommunikatie - Sharp
Laatste van SHARP Electronics Benelux
Thuisprinter is serieus veiligheidsissue voor bedrijven

Covid zorgt voor ‘carrièrelockdown’ bij werknemers onder 30

Sharp introduceert nieuwe PV-panelen van 360 Watt en 370 Watt met een lagere levelized cost of electricity (LCOE)
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 3 jaar en 106 dagen

Logo LVTPR
SHARP Electron.. contact

Logo SHARP Electronics Benelux

SHARP Electron.. sociaal

SHARP Electron.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys