www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Sharp is de eerste fabrikant die voldoet aan de nieuwe internationale beveiligingsstandaard voor gegevensbescherming

Houten, 14 november 2017 – Sharp Europe Electronics kondigt aan dat de multifunctionele, digitale kleurenprinters (MFP’s) van Sharp, met ingebouwde databeveiligingsmogelijkheden, de eerste zijn die het certificaat voor Common Criteria hebben ontvangen. Dit is conform met het Protection Profile for Hardcopy Devices v1.0 (HCD-PP v1.0)* en voldoet aan de laatste beveiligingsstandaarden die op overheids- en defensieniveau zijn vereist.

De ‘Common Criteria’ is een set van richtlijnen die wordt gebruikt voor de evaluatie van apparatuur voor informatietechnologie. De specificaties zijn opgezet en getest door onafhankelijke laboratoria. Sharp is gecertificeerd door het evaluatie- en certificatiesysteem voor IT-beveiliging van Japan (JISEC).

Het Hardcopy Device Protection Profile v1.0 (HCD-PP) is een nieuw vereiste voor digitale MFP’s dat is gebaseerd op de specifieke eisen van de overheden van de Verenigde Staten en Japan. Het is ontwikkeld door een industriële samenwerking tussen de National Information Assurance Partnership (NIAP) en de International-Technology Promotion Agency (IPA) van Japan. Het beschermt de informatie die wordt verwerkt door een MFP tegen bedreigingen en bevat specificaties voor encryptie en firewalls.

Peter Plested, Directeur Information Systems bij Sharp Europe zegt: “Dit is een belangrijke verandering in ons beveiligingsportfolio en het betekent dat we klanten kunnen ondersteunen die de meest gevoelige data gebruiken. Deze standaard is als eerste aangevraagd door Japan en de Verenigde Staten en de verwachting is dat het ook voor Europa gaat gelden. We nemen de IT-beveiliging van onze klanten zeer serieus: in 2001 waren we de eerste MFP-fabrikant die het Common Criteria-certificaat ontving. Nu zijn we opnieuw de eerste die voldoet aan de nieuwe, hogere standaard. Met de inwerkingtreding van de GDPR in mei 2018 is dataveiligheid belangrijker dan ooit voor Europese bedrijven.”

De volgende toestellen van Sharp hebben het certificaat ontvangen: MX-2630N, MX-3050N, MX-3550N, MX-4050N, MX-5050N, MX-6050N, MX-3060N, MX-3560, MX-4060N, MX-3070N, MX-3570N, MX-4070N, MX-5070N, MX-6070N. Bestaande en nieuwe klanten kunnen deze optie met een firmware-update toevoegen.

Voor informatie over producten die zijn gecertificeerd door JISEC, bezoek de website van IPA, de promotie-organisatie voor informatieverwerking.

*Vanaf 14 november 2017 erkent Sharp geen HCD-PP v1.0 gebaseerde certificaten van andere evaluatielaboratoria dan IPA. De Common Criteria Certification van Sharp is gebaseerd op de evaluatie van JISEC.

--------------------------

Noot voor de pers:
Voor vragen kunt u contact opnemen met het Nederlandse perscontact van Sharp Electronics Benelux: Hanneke van Heijster van Wisse Kommunikatie, telefoon: + 31 (0)26 443 1523 of per e-mail: hanneke.van.heijster@wisse-worldcom.nl of met Wilbert Hendriks, Sales Manager Direct Sales & Marketing Benelux bij Sharp Electronics Benelux, telefoon: +31(0)306359688 of +31(0)655873688, e-mail: wilbert.hendriks@sharp.eu.

Dit materiaal mag vrij gebruikt worden voor perspublicaties. Afdruk kosteloos, bewijsexemplaar gewenst. Zie voor meer informatie:
www.sharp.nl
www.twitter.com/Sharp_Benelux
www.linkedin.com/company/sharp-electronics-benelux-b-v-
www.youtube.com/SharpEurope

Over Sharp Information Systems
Sharp Information Systems is een onderdeel van Sharp Electronics Europe en heeft een uitgebreid portfolio aandocumentmanagementsystemen en display-oplossingen. Sharps multifunctionele printers (MFP’s) en grote productiesystemen vormen het centrum van geïntegreerde toepassingen voor digitale transformatie. Display-oplossingen variëren van video-wallmogelijkheden en digitale informatievoorziening, tot innovatieve, interactieve touchscreens in het klaslokaal of op de bestuurskamer. De producten van Sharp ondersteunen bij het creëren, beheren, weergeven en delen van informatie. Met Sharp laat iedereen zich inspireren door technologie.

Wisse Kommunikatie - Sharp
Laatste van Sharp Electronics Nederland
Announcement Regarding NEC Display Solutions Becoming a Subsidiary (Joint Venture) of Sharp Corporation

Sharp introduceert krachtige lijn PV-zonnepanelen met half-cut-cellen

Sharp breidt productportfolio uit met Notebook Device Management

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl