ContentbureauContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: KINXX PR

Energiezuinige colocatie datacenter aanbieder EvoSwitch viert 10-jarige mijlpaal met metamorfose corporate merkidentiteit

Amsterdam, 14 november 2017 – EvoSwitch, een Nederlandse aanbieder van colocatie datacenters in Europa en de Verenigde Staten, met EvoSwitch OpenCloud als eigen cloud interconnectie platform, viert zijn 10-jarige bestaan met een zojuist afgeronde metamorfose voor de corporate merkidentiteit, de eerste in de geschiedenis van het bedrijf. Daarbij zijn niet alleen het logo en de website vernieuwd maar is ook een ‘open’ kennisplatform aan de website toegevoegd waarin whitepapers en blogs over onderwerpen zoals (hybride) cloud en colocatie met de markt worden gedeeld.

Toen EvoSwitch 10 jaar geleden zijn eerste datacenter in de regio Amsterdam opende, was EvoSwitch een van de eerste bedrijven in Europa met een ‘CO2-neutraal’ colocatie  datacenter - met efficiënte koelingssystemen, het gebruik van duurzame energie, en een lage Power Usage Effectiveness (PUE) waarde ten behoeve van energiezuinigheid. De uitgebreide hoeveelheid diensten (managed services) die EvoSwitcb in de afgelopen 10 jaar heeft toegevoegd, rechtvaardigen volgen EvoSwitch CEO Eric Boonsta nu een nieuwe corporate merkidentiteit.

“Het gebruik van duurzame energiebronnen en het realiseren van een lage PUE zijn tegenwoordig minder bijzonder dan 10 jaar geleden,” zegt Eric Boonstra, CEO van EvoSwitch. “Toch lopen wij nog steeds voorop met de laagste PUE waarde in de markt - wat indrukwekkend is, zeker als het gaat om dergelijke grote datacenter faciliteiten zoals EvoSwitch in eigendom en beheer heeft. Energie-efficiëntie speelt nog steeds een grote rol in onze dagelijkse praktijk, maar de laatste jaren hebben we aanvullend belangrijke stappen gemaakt in customer fulfillment - door allerlei soorten managed services toe te voegen en enterprise-niveau diensten voor klanten te ontwikkelen.”

“Het cloud interconnectie platform EvoSwitch OpenCloud is een goed voorbeeld van toegevoegde waarde die in de afgelopen twee jaar door ons is toegevoegd,” zegt Boonstra. “Ook onze in-huis ontwikkelde modulaire datacenter bouwconcepten met energie-efficiënte features en korte implementatietijden zijn nu een integraal onderdeel van onze merkidentiteit. En niet te vergeten, de internationale aanwezigheid die EvoSwitch inmiddels heeft – met een datacenter in Manassas, Virginia, in de Verenigde Staten, welke in 2012 in ons colocatie services portfolio werd opgenomen. Al deze infrastructurele mijlpalen tezamen maken ons 10-jarig jubileum waard om gevierd te worden. Onze nieuwe corporate merkidentiteit, inclusief een vernieuwd logo en een aangepast website design, sluit nu goed aan bij het sterke corporate bedrijfsprofiel dat wij sinds 2007 hebben ontwikkeld.”

De toevoeging van een ‘Knowledge Center’ op de nieuwe website van EvoSwitch, met daarin strategische informatie die met de markt wordt gedeeld, reflecteert volgens Boonstra de stappen die EvoSwitch in 10 jaar tijd heeft gemaakt – naar een corporate merkidentiteit die niet alleen energiezuinigheid garandeert maar tevens garant staat voor het bieden van toegevoegde waarde en het aanbieden van een uitgebreid aantal managed services. Strategische informatie die via het ‘Knowledge Center’ van EvoSwitch wordt gedeeld, betreft onder andere whitepapers en blogs over onderwerpen zoals (hybride) cloud, colocatie, en duurzame IT infrastructuur (https://evoswitch.com/knowledge-center/#white-papers).

Nieuwe merkidentiteit uitgelegd

De nieuwe merkidentiteit en website van EvoSwitch zijn ontworpen door het Nederlandse communicatiebureau Studio Piraat (http://studiopiraat.nl), met vestigingen in Den Haag en Woerden. Het bureau is gevraagd om een nieuw logo en een nieuwe website te ontwerpen die de huidige rol van EvoSwitch in de markt weerspiegelt. Daarbij gaat het onder andere om de faciliterende rol van EvoSwitch als het gaat om het inrichten van cloud ecosystemen voor klanten en een bedrijfsidentiteit die gericht is op ‘openheid’ en ‘kennisdeling.’ De complexe datacenter technologieën en de ‘value added’ services die EvoSwitch levert, moesten vertaald worden naar een helder, simpel, en tegelijkertijd sterk visueel ontwerp.

De ontwerpers van Studio Piraat hebben nieuwe iconen en letter fonts gebruikt met een ‘future forward design.’ Ook zijn er unieke illustraties en grafische elementen ontwikkeld voor de nieuwe merkidentiteit. Onderdeel daarvan is bijvoorbeeld ook een animatie met een te scrollen infographic (https://evoswitch.com/about/), welke in een oogopslag laat zien wat het EvoSwitch ecosysteem en de ‘value add’ die zij leveren precies inhoudt.

“In 2007 noemden wij onszelf een ‘next generation’ datacenter provider,” zegt Boonstra. “Tegenwoordig is het een marktingterm die iets te vaak in de markt wordt gebruikt, maar destijds communiceerde het wel precies hetgeen waar wij voor stonden. Wij liepen voorop in de internationale colocatie datacenter markt door als een van de eersten in Europa volledig ‘groene’ datacenter diensten aan te bieden. Wij zijn ervan overtuigd dat we ook de komende 10 jaar voorop zullen lopen in de markt, door continue gefocust te blijven op het blijven ontwikkelen en toevoegen van managed services – aansluitend bij de evoluerende hybride cloud behoeften van klanten. De nieuw geïmplementeerde merkidentiteit van EvoSwitch ter gelegenheid van ons 10-jarige bestaan is bedoeld om die doelstelling te ondersteunen.”

Over EvoSwitch

EvoSwitch levert veilige en duurzame datacenter services middels cloud- en carrier-neutrale datacenters in Europa en de Verenigde Staten. EvoSwitch biedt huisvesting aan een groeiend ecosysteem van klanten en uitgebreide opties voor interconnectie en hybride cloud. Ook biedt het bedrijf toegang tot publieke cloud omgevingen en mogelijkheden om op ’the edge’ van het internet te opereren. EvoSwitch faciliteert globaal en lokaal opererende klanten om hun IT infrastructuren in te richten voor groei. In totaal is 14.000 m2 datacenter vloeroppervlakte beschikbaar voor het creëren van waarde voor klanten en partners, waarbij volop ruimte is om verder te groeien - aan beide zijden van de Atlantische Oceaan.

In reactie op klantvragen en ontwikkelingen in de markt, heeft EvoSwitch een uitgebreid portfolio aan managed services opgebouwd, waaronder EvoSwitch OpenCloud. Dit is een cloud-neutrale marktplaats voor low-latency interconnectie binnen hybride cloud omgevingen waar onderhand veel partners bij zijn aangesloten. Als een van de eerste colocatie datacenters in Europa die ultra-lage PUE-waarden realiseerde en 100% duurzame energie gebruikte, biedt EvoSwitch engineering ondersteuning op het gebied van  duurzame datacenter inrichting. De engineering teams van EvoSwitch ondersteunen klanten onder andere bij het optimaliseren van hardware configuraties, het monitoren van omgevingscondities, en het reduceren van energieverbruik.

De datacenters van EvoSwitch in zowel Europa als de Verenigde Staten bieden enterprise security niveaus, terwijl de onafhankelijk geaccrediteerde faciliteiten aan strikte compliance eisen en internationale standaarden voldoen, waaronder ISO 27001:2013, ISO 14001:2004, PCI-DSS, SIOC1 Type II, en LEED Gold.

Voor meer informatie over EvoSwitch, ga naar: evoswitch.com.

Media contact

EvoSwitch
Marketing afdeling
T: +31(0)20 3165170
E: marketing@evoswitch.com
Laatste van EvoSwitch
Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo KINXX PR
EvoSwitch contact

Logo EvoSwitch

info@evoswitch.com
  evoswitch.com
EvoSwitch sociaal

EvoSwitch tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel