www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Barracuda neemt Sonian over

Met deze overname kan Barracuda’s cloudplatform voorzien in de groeiende behoefte aan public cloudarchivering, -compliciance en -analytics

Aartselaar (België), 14 november 2017 Barracuda heeft Sonian overgenomen, een vooraanstaand leverancier van oplossingen voor public cloudarchivering en business analytics. Met deze overname versterkt Barracuda zijn portfolio op het gebied van cloudarchivering, e-mailsecurity en beheer. Daarnaast vergroot Barracuda hiermee het aantal channelpartners en klanten.

Met de oplossingen van Sonian kunnen klanten communicatiedata bewaren, gebruiken en analyseren. De resulterende inzichten zijn vervolgens te gebruiken om de risico’s terug te dringen en de productiviteit te verbeteren. Potentiële dreigingen in communicatiedata kunnen geïdentificeerd worden nog voordat ze een daadwerkelijk probleem opleveren. Deze benadering wordt steeds belangrijker om de toenemende dreigingen tegen gaan die steeds dynamischer worden. Door deze mogelijkheden toe te voegen aan Barracuda’s beveiligingsplatform profiteren klanten die gebruikmaken van Office 365 of andere cloudomgevingen van een betere beveiliging en sterkere databescherming.

Enkele bijzondere kenmerken van de combinatie
  • Gebouwd voor de cloud – gebouwd voor de cloud en ontworpen om optimaal gebruik te maken van de schaal- en kostenvoordelen van de public cloud. Het platform van Sonian kan snel opgeschaald worden en biedt een hoge betrouwbaarheid via Amazon Web Services (AWS) en andere public clouds.
  • Cloudarchivering – de gecombineerde mogelijkheden van Barracuda en Sonian voor cloudarchivering bieden een krachtige, maar toch makkelijk te gebruiken oplossing voor klanten en partners. De vraag naar dergelijke oplossingen neemt toe omdat steeds meer bedrijven kiezen voor SaaS-oplossingen om te voorzien in hun behoeften op het gebied van regulering, compliance en archivering.
  • Zakelijke inzichten – de technologie van Sonian belicht belangrijke data in e-mail discussies en bijlagen. Dit levert inzichten op waarop bedrijven proactief actie kunnen ondernemen. Barracuda is van plan om de analysemogelijkheden van Sonian en AI toe te passen in zijn volledige portfolio aan oplossingen beveiliging en databescherming.
  • Uitbreiding van het channelbereik – het platform van Sonian is ontworpen voor OEMs, managed service providers (MSPs) en eindklanten. Dankzij beheer-APIs kunnen oplossingen makkelijk en automatisch worden uitgerold.
  • Klanten – met de overname van Sonian wint Barracuda 32.000 nieuwe klanten, evenals partnerschappen met grote MSPs en softwarebedrijven.
Over Barracuda Networks
Barracuda (NYSE: CUDA) vereenvoudigt IT met voor de cloud geschikte oplossingen waarmee klanten hun netwerken, toepassingen en data kunnen beschermen, ongeacht waar deze zich bevinden. Deze krachtige, gemakkelijk te gebruiken en betaalbare oplossingen worden gebruikt door ruim 150.000 organisaties over de hele wereld. Ze zijn beschikbaar als appliance, als virtuele appliance en in configuraties voor de cloud en voor hybride omgevingen. Het businessmodel van Barracuda is gericht op het bieden van waardevolle, op abonnementen gebaseerde IT-oplossingen die end-to-end netwerk- en databescherming bieden. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Tags bij dit bericht