Bladel Centrum voorziet het gehele winkelcentrum van Free Wi-Fi Zone met Ruckus

Bladel Centrum is voorzien van een volledig indoor en outdoor Wi-Fi netwerk met de producten van Ruckus. De nieuwe Free Wi-Fi Zone van de gemeente voorziet het winkelende publiek van de beste winkelervaring waarbij een gratis openbaar Wi-Fi netwerk niet mag ontbreken. Het gehele netwerk wordt centraal beheerd door InfraworkxService en Laumen Project Support.

Drie jaar geleden was de wens van Bladel Centrum er al om het winkelende publiek te voorzien van de beste winkelervaring. Hierbij hoort een gratis openbaar Wi-Fi netwerk. De Sniederspassage heeft hierin het voortouw genomen, en nu de Free Wi-Fi in de Sniederslaan eveneens is gerealiseerd, kan het winkelende publiek zowel in de Sniederspassage als in de Sniederslaan gebruikmaken van een gratis Ruckus Free Wi-Fi netwerk.

Centraal beheer
Het gehele netwerk wordt centraal beheerd door één virtuele controller. Het mooiste hiervan is dat wanneer er uitbreiding noodzakelijk is, de access points eenvoudig kunnen worden geplaatst en geïnstalleerd en vervolgens aangesloten op deze virtuele controller. Daarnaast biedt dit centrale beheer een groot pluspunt: naast het bieden van een centraal beheer wordt ook waardevolle informatie verzameld. Middels het Wi-Fi netwerk kan Bladel Centrum nu zien hoe het netwerk wordt gebruikt, hoe klanten zich door het winkelcentrum heen bewegen en hoeveel dagelijkse gebruikers er zijn.

Toekomst
Onlangs zijn alle winkels in de gehele Sniederpassage en Vershof, het overdekte winkelcentrum van Bladel Centrum, ook voorzien van free Wi-Fi en aangesloten op het netwerk van Bladel Centrum. Het doel is dat alle winkeliers zich op het netwerk van Bladel Centrum aansluiten om hierdoor een gehele dekking in het centrum te kunnen bieden. Zo kan het winkelende publiek ook in de winkels de verbinding met het Wi-Fi netwerk behouden, waardoor er een geheel netwerk ontstaat. Daarnaast kunnen alle gegevens van het netwerk dan centraal gebruikt worden.

Over InfraworkxService
InfraworkxService richt zich op de markt van draadloos verbinden met Enterprise Wi-Fi oplossingen en Point-to-Point verbindingen. Wij doen dit met de zakelijke kwaliteitsproducten van Ruckus Wireless Wi-Fi en RADWIN Point-to-Point en Point-to-Multipoint. www.infraworkxservice.nl

Over Laumen Project Support
Laumen Project Support is een servicegericht bedrijf dat u graag verder helpt met uw vraagstukken in industrie, glasvezel en netwerkinfrastructuren. Het bedrijf heeft grotere projecten in Heerlen en begeleid en voert meerdere ICT- en Wi-Fi projecten uit in Zuid-Limburg en Brabant. Wij zijn anders door te denken in oplossingen bij vraagstukken van onze klanten en servicegericht te zijn. www.laumen.biz