www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed en Zscaler introduceren unified cloud networking- en securityoplossing

Naadloze integratie van Riverbed SteelConnect SD-WAN en Zscaler-cloudsecurityplatform stroomlijnt networking en security, en biedt flexibiliteit

Hoofddorp, 13 november 2017 Riverbed Technology introduceert samen met Zscaler, marktleider in cloudsecurity, een oplossing die organisaties helpt veilig over te stappen naar de cloud. De oplossing bestaat uit een naadloze integratie van SteelConnect, de Riverbed-oplossing voor cloud networking en SD-WAN, met het Zscaler™-cloudsecurityplatform en stelt organisaties in staat de overstap naar de cloud te versnellen. Daarnaast is met de oplossing gebaseerd op breedbandinternet, verkeer mogelijk voor vestigingen en externe bedrijfslocaties zonder de veiligheid van het netwerk aan te tasten. De oplossing biedt een krachtige combinatie die leidt tot meer businessflexibiliteit, een betere gebruikerservaring en lagere kosten. Ook gaat de bescherming voor netwerken en eindgebruikers er op vooruit.

Steeds meer bedrijven stappen over op de cloud om te profiteren van digitale transformatie. Legacy-netwerkinfrastructuren en -securitybenaderingen worden hierdoor steeds minder relevant. Daarnaast is legacy-hardware vaak complex, arbeidsintensief in beheer en moeilijk te onderhouden, en beïnvloeden ouderwetse securitybenaderingen die al het internetverkeer door datacenters sturen, de prestatie en eindgebruikerservaring. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, verruilen bedrijven legacy-hardware voor een nieuwe, softwaregedefinieerde benadering van networking die zich focust op de cloud, voor meer IT-flexibiliteit, snellere innovatie en lagere kosten.

De combinatie van Riverbed SteelConnect SD-WAN en Zscaler Cloud Security stelt bedrijven in staat om op veilige wijze de juiste gebruiker te verbinden aan de juiste applicatie, op elk apparaat en vanaf elke locatie. Riverbed en Zscaler hebben Zscaler via de SteelConnect-graphical userinterface (GUI) geïntegreerd in de applicatiegedefinieerde policy- en orkestratie-engine. Deze integratie stroomlijnt het identificeren en doorverwijzen van verkeer naar de Zscaler Security Cloud. De oplossing selecteert voor elke vestiging binnen het SteelConnect-netwerk op dynamische wijze het meest ideale van de honderd Zscaler-datacenters en ondersteunt bedrijven zo in de uitbreiding van clouddiensten en breedbandinternet binnen hun hybrid WAN.

“Bedrijven bevinden zich middenin een belangrijke overgang van legacy-benaderingen naar softwaregedefinieerde networking om de veranderende bedrijfsbehoeften bij te benen. Maar doordat het hybrid IT-landschap steeds meer versnipperd raakt, ontstaan er nieuwe uitdagingen op het gebied van het beheer en de beveiliging van bedrijfsnetwerken”, zegt Jerry M. Kennelly, bestuursvoorzitter en CEO van Riverbed Technology. “Dankzij de native, naadloze integratie van Zscaler-security met Riverbed SteelConnect profiteren bedrijven en al hun externe bedrijfslocaties van de eenvoud van op policy gebaseerde netwerkorkestratie en de kracht en het grote bereik van cloudsecurity.”

“De opkomst van cloud- en mobiele technologieën heeft ervoor gezorgd dat bedrijven op de rand gerichte netwerken en achterhaalde securitybenaderingen achter zich moesten laten”, zegt Jay Chaudry, CEO en oprichter van Zscaler. “De naadloze integratie van ons cloudsecurityplatform met Riverbeds SD-WAN-oplossing stelt bedrijven in staat een ‘cloud first’-strategie te implementeren, waarmee ze het netwerkbeheer van hun vestigingen vereenvoudigen en zorgen voor betere prestaties, flexibiliteit en controle.”

De grootste voordelen van de oplossing van SteelConnect SD-WAN en Zscaler Cloud Security.
  • Vereenvoudigde vestigingsoperaties en meer bedrijfsflexibiliteit met gecentraliseerd cloudbeheer van netwerk- en securityfuncties. Met slechts een paar kliks kunnen bedrijven SD-WAN-mogelijkheden en cloudsecurity op naadloze wijze uitrollen in de cloud, wat ertoe leidt dat nieuwe vestigingen in korte tijd online zijn. Hierdoor is het niet langer nodig om voor elke externe locatie securitymaatregelen te kopen, te implementeren en te beheren.
  • Een snelle verbinding met apps en data, ongeacht het netwerktype of de gebruikerslocatie, door lokale internet-breakouts toe te staan. Zscaler biedt met zijn cloudsecurityplatform naadloze bescherming. SteelConnect is de enige SD-WAN-oplossing die unified connectivity en orkestratie biedt voor WAN, W/LAN, de cloud en datacenters, waardoor bedrijven flexibel kunnen schalen voor een snelle implementatie van configuratiewijzigingen, updates of policyaanpassingen zonder invloed op de prestatie van, of behoefte aan nieuwe apparatuur.
  • Universele bescherming van gebruikers, ongeacht de manier waarop zij verbinding maken met het netwerk, door gebruik te maken van geavanceerde dreigingspreventie, databescherming en toegangsbeheer zonder de prestatie aan te tasten. SteelConnect SD-WAN en Zscaler Cloud Security werken naadloos samen; web- en cloudverkeer wordt naar het meest optimale Zscaler-datacenter gestuurd op basis van applicatie- en gebruikergedefinieerde policy’s, zodat alle kwaadwillendheid wordt buitengehouden.
Riverbed SteelConnect werd in april 2016 geïntroduceerd en is de eerste en enige SD-WAN-oplossing die de implementatie en orkestratie van hybrid WAN’s, vestigingsnetwerken en cloudomgevingen verenigt, en ‘one-click’-connectiviteit en optimalisatie biedt voor AWS en Microsoft Azure. SteelConnect biedt daarnaast zero-touch provisioning waarmee bedrijven in staat zijn een wereldwijd netwerk op te zetten en binnen een paar minuten toegang hebben tot de cloud. Daarnaast biedt zero-touch provisioning eenvoudig netwerkbeheer waarmee policywijzigingen voor het netwerk of applicaties snel zijn door te voeren.

Sinds de introductie van SteelConnect heeft Riverbed verschillende nieuwe features toegevoegd, waaronder integratie met SteelCentral voor inzicht en overzicht, integratie met de oplossing voor WAN-optimalisatie (Riverbed SteelHead SD), dynamic routing en – na de overname van Xirrus in mei 2017 – ook hoogwaardige wifi-verbindingen voor bedrijfsnetwerken. Riverbed SteelConnect blijft zijn marktaandeel vergroten en heeft inmiddels honderden SD-WAN-klanten in allerlei branches. Eerder dit jaar kondigde Riverbed strategische partnerschappen aan met serviceproviders Orange Business Services en Optus Business, die gebruikmaken van SteelConnect om klanten te voorzien van een SD-WAN managed service.

Communiceer met Riverbed
Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn, voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 28.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op http://www.riverbed.com.

Voor meer informatie:
LVTPR
Edmee Verbeek / Mari Carmen Rivera Campos
riverbed@lvtpr.com
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Riverbed
73 procent van C-level denkt dat inzicht in netwerk- en applicatieperformance businessinnovatie stimuleert

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Riverbed ondersteunt Amazon Web Services bij analyse van cloud- en bedrijfsnetwerkdataverkeer

Logo LVTPR

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.com