www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!

InterSystems dankzij complete visie en invulling daarvan erkent als Challenger in Gartner Magic Quadrant van 2017 voor operationele Database Management Systemen

CAMBRIDGE (VS), november 2017 – In een productoverzicht met meer dan 30 technologieleveranciers is InterSystems met het databasesysteem Caché door Gartner-analisten als één van de twee bedrijven geplaatst in het segment Challenger van de recente versie van de Magic Quadrant. De door Gartner opgestelde ranglijst, aangeduid als Magic Quadrant for Operational Database Management Systems (OPDBMS) laat een evaluatie zien van bedrijven en hun producten in relatie tot de compleetheid van hun visie en hun vermogen om die ten uitvoer te brengen. InterSystems is sedert 2013 altijd vermeld, soms als Challenger en ook als Leader.

In de Challengers quadrant plaatst Gartner producten die stabiel zijn en eenvoudig te installeren. De technische ondersteuning moet net als de prestaties op een hoog niveau liggen. In hun rapport maken de marktanalisten ook melding van de krachtige functionaliteit van het product en de loyaliteit van de InterSystems klanten.

De positie op de ranglijst is gebaseerd op een intensieve beoordeling op 200 punten en een evaluatie bij meer dan 50 klanten van elke databaseleverancier die participeert in het onderzoek. Caché wordt toegepast binnen zes van de tien grootste investeringsbanken in de wereld en ook bij veel zorginstellingen en in de retailsector.

Gartner heeft ook een nieuw beoordelingsinstrument geïntroduceerd aangeduid als Peer Insights. Klanten kunnen daarin zelf aan de hand van hun eigen ervaring hun toeleverancier een cijfer toekennen. Op dat vlak scoort InterSystems goed met een waardering van 4.8 op een schaal van 5. Andere technologieleveranciers vermeld in de Magic Quadrant zijn onder meer Microsoft, Google, Oracle en IBM. InterSystems onderscheidt zich volgens de beoordelingen van Peer Insights vooral in technische ondersteuningsdiensten.

“De Gartner Magic Quadrant erkent dit jaar de kracht van ons dataplatform, zowel qua functionaliteit als qua flexibiliteit in samenhang met de klantondersteuning”, zegt Paul Grabscheid, InterSystems Vice President voor strategie. “Met het recent geïntroduceerde IRIS Data Platform gaan we ons productaanbod nog verder versterken en onze bestaande en nieuwe klanten voorzien van robuuste technologie waarmee zij hun bedrijfskritische en veel data omvattende applicaties ontwikkelen.”

InterSystems IRIS is in de afgelopen maand september gelanceerd. Het platform, beschikbaar in 2018, omvat een complete en geïntegreerde set instrumenten voor databeheer, interoperabiliteit, transactieverwerking en analytische toepassingen.

De 2017 Magic Quadrant for Operational Database Management Systems is te bekijken op: www.InterSystems.com/Magic.

Meer informatie over InterSystems IRIS is te lezen op: www.InterSystems.com/IRIS.

Over InterSystems
InterSystems is de drijvende kracht achter wat belangrijk is: de machine achter relevante applicaties in de medische sector, de financiële wereld, de overheid en bij andere organisaties waar de zorg voor menselijk leven en levensonderhoud een rol speelt. InterSystems is een leverancier van strategische technologie sedert 1978. Het bedrijf is in privé handen. Het hoofdkantoor staat in Cambridge Massachusetts, terwijl er wereldwijd diverse bijkantoren zijn voor verkoop en technische ondersteuning. De softwareproducten worden dagelijks gebruikt door miljoenen mensen in meer dan 80 landen.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux en Frankrijk