www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
PR: Marcommit

Talend neemt Restlet over voor API design en testing in de cloud

Overname stroomlijnt het delen, beheren en monetiseren van data

REDWOOD CITY, Californië en NANTES – 10 november 2017 – Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, maakt bekend dat het alle uitstaande aandelen heeft overgenomen van Restlet SAS. Restlet is aanbieder van een platform voor het ontwikkelen en testen van cloud-gebaseerde API’s. Het bedrijf gebruikt de cloud om ontwikkelaars toegang te bieden tot krachtige mogelijkheden voor het ontwerpen, documenteren, testen en hosten van API’s. De technologie vult de mogelijkheden aan van Talend Data Fabric, voor de integratie, transformatie, beheer en uitwisseling van bedrijfsgegevens. Dit maakt het eenvoudiger voor organisaties om een API-gerichte benadering te hanteren. Dit maakt een veilige real-time data-uitwisseling met klanten en zakelijke partners mogelijk.

Ciaran Dynes, Senior Vice President Products bij Talend: “We zien dat veel van onze klanten investeren in de ontwikkeling van data lakes in de cloud. Er zijn echter maar weinig oplossingen beschikbaar die bijdragen aan de transformatie en uitwisseling van data in die data lakes. De meeste API-oplossingen richten zich uitsluitend op koppelingen tussen applicaties in plaats van de transformatie, het beheer en de uitwisseling van data. De overname van Restlet stelt ons in staat om API-mogelijkheden toe te voegen aan ons data-integratie platform. Hierdoor kunnen klanten data op bredere schaal delen voor optimale prestaties.”

Gartner stelt in een onderzoeksrapport dat de digitale economie bedrijven ertoe dwingt om applicaties en data te integreren.1 Daarnaast dwingt de digitale transformatie bedrijven om meer data uit te wisselen, niet alleen tussen afdelingen, maar ook buiten de muren van hun organisatie. In deze tijd van strengere richtlijnen voor databescherming, hebben organisaties behoefte aan uitgebreidere oplossingen voor veilige en beheerde uitwisseling van data en applicaties.

De API-technologie van Restlet stroomlijnt niet alleen de uitwisseling van data, maar biedt klanten van Talend ook nieuwe mogelijkheden. Zo kunnen boeren bijvoorbeeld hun verzamelde landbouwdata verkopen aan handelaars in grondstoffen, die deze informatie kunnen gebruiken als input voor hun investeringsbeslissingen. Talend is van mening dat de groeiende datavolumes en het gebruik van data lakes in diverse sectoren zal resulteren in een toenemende vraag naar oplossingen waarmee bedrijven data te gelde kunnen maken.

Het API-platform van Restlet gaat deel uitmaken van Talend Integration Cloud. De gecombineerde oplossing zal ondersteuning bieden voor open source-projecten, zoals Swagger en RAML, en compatibel zijn met API-gateways van andere leveranciers, zoals Google Apigee. Later zullen meer functionaliteiten van Restlet worden opgenomen in het integratieplatform Talend Data Fabric.

Jérôme Louvel, Oprichter, Bestuurslid en de voormalige Chief Technology Officer van Restlet: “Organisaties hanteren een ‘API first’-strategie voor steeds meer integratieprojecten. Daarbij kijken ze eerst naar de behoeften van consumenten en dan pas naar wat er in de data lake beschikbaar is. Als het gaat om integratieprojecten zijn API’s en data twee kanten van dezelfde medaille. We vinden het geweldig om toe te treden tot de organisatie van Talend en samen een visuele open source-oplossing af te leveren, die de uitwisseling van data binnen en buiten de bedrijfsmuren naar een hoger plan tilt.”

De voordelen die de overname heeft voor klanten, worden in deze blog beschreven. Nadere informatie over Talend en zijn complete aanbod van oplossingen voor cloud computing en big data-integratie is beschikbaar op www.talend.com. Meer informatie over het uitgebreide cloud-platform van Restlet voor het ontwikkelen en testen van API’s en zijn open source API-framework voor Java is te vinden op https://restlet.com/.

1: Gartner, Inc. “Converging Data and Application Integration: A Step Toward Pervasive Integration Using a Hybrid Integration Platform,” Eric Thoo, Keith Guttridge, Elizabeth Golluscio, 18 August 2017.

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Ze helpt organisaties om data strategisch in te zetten voor real-time inzichten over hun organisatie, klanten, partners en branche. Met het open en schaalbare integratieplatform, biedt Talend organisaties de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan de laatste innovatieve technologieën en te voldoen aan de groeiende behoeften van de business. Talend is leider in de Gartner Magic Quadrant voor data-integratietools 2016 en Forrester Wave: Big Data Fabric Q4 2016. De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals Air France, GE en Lenovo. Daarnaast is Talend meervoudig aangewezen als leider in de branche door verschillende analisten en autoriteiten binnen de branche, zoals InfoWorld en SD Times. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Laura Rijks
talend@marcommit.nl

Frankrijk
:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage