www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 115 dagen geleden)
PR: LVTPR

IBM grote winnaar Computable Awards 2017

Ict-vaktitel eert 22 winnaars tijdens spectaculaire show

Tijdens een wervelende awardshow in het Beatrix Theater in Utrecht zijn op 31 oktober 2017 de winnaars bekendgemaakt van de Computable Awards 2017. Grote winnaar is IBM, dat binnen drie projectcategorieën als hoogste eindigt. De naam van Microsoft prijkt twee keer op het winnaarslijstje van presentatrice van dienst Leonie ter Braak, bekend van het WNL-programma Goedemorgen Nederland.

Normaal gesproken wint een aantal leveranciers in dezelfde categorieën bij de Computable Awards. Kijkend naar vorig jaar, dan is alleen Microsoft in de categorie Digital Company van het Jaar dezelfde winnaar als in 2016. Dat iSense ICT Professionals, na vijf jaar op rij te hebben gewonnen in de categorie ICT-detacheerder van het Jaar, dit jaar niet zou winnen, was van tevoren bekend. Het bedrijf koos ervoor geen voordracht te doen en zo andere detacheerders de ruimte te geven. iSense reikte dan ook tijdens de avond deze award uit aan zijn opvolger Brunel.

Jeanine van der Vlist is CEO van het Jaar
Dit jaar zijn er meerdere bedrijven die voor het eerst een Computable Award winnen, of die terug zijn als winnaar. In 2007 won Atos zijn laatste award, dit jaar is het bedrijf uitgroepen tot ICT-dienstverlener van het Jaar. Cisco is minder lang weggeweest. Nadat KPN vorig jaar nog werd uitgeroepen tot ICT-infrastructuurleverancier van het Jaar, strijkt Cisco nu weer deze eer op. Amazon Web Services, Brunel, Citrix, Dell, Symantec en YoungCapital winnen allen voor het eerst een Computable Award. Andere leveranciers die, eveneens voor het eerst, in de prijzen vallen, zijn BitSensor, Jortt, Open Universiteit en Eurofiber. De ceo van de laatste leverancier, Jeanine van der Vlist, mag zich na de awardsshow CEO van het Jaar noemen.

Voor het derde jaar op rij zijn ook awards uitgereikt in vijf verschillende projectcategorieën. Om tot genomineerden en winnaars te komen, vinden in deze categorieën een zwaar inhoudelijk jurytraject plaats. Via een geschreven onderbouwing probeerden kandidaten een uitnodiging in de wacht te slepen om te mogen presenteren voor een vakjury. Vervolgens bepaalde deze jury op basis hiervan wie er voor een nominatie in aanmerking kwamen. Over deze genomineerden oordeelde vervolgens het publiek, waarbij ook nog eens het juryoordeel voor de helft bepaalde wie er uiteindelijk zou winnen. IBM is de grote winnaar en wint in drie projectcategorieën. Samen met Ramlab wint het in de categorie ICT-project van het Jaar in het MKB, met RDW, Hanzehogeschool en Keylane wint het in de categorie ICT-project van het Jaar bij de Overheid en The Weather Company, onderdeel van IBM, wint met Technische Universiteit Eindhoven, NXP, TomTom, KPN en Itility in de categorie ICT-project van het Jaar in het Onderwijs. In de overige twee projectcategorieën gaan Enexis en Mendix (ICT-project van het Jaar in het Grootbedrijf) en Zorginstituut Nederland (ICT-project van het Jaar in de Zorg) er met de awards vandoor.

Innovaties en transformaties beloond
De categorie Digital Innovation van het Jaar was dit jaar goed voor 79 aanmeldingen. Doordat er in de opdrachten een duidelijke knip was te maken tussen innovaties (digitale ondersteuning van klanten) en transformaties (digitale ondersteuning van processen), zijn er dit jaar twee prijzen uitgereikt. Beide categorieën zijn volledig door de algemene jury van de Computable Awards 2017 bepaald. Op basis van een geschreven onderbouwing en een aanvullende video oordelen de juryleden Jeroen Aris, Fred Bons, Dion Kotteman, Geke Rosier, Reza Sarshar, Bernard Vuijk en Alexander Wijninga dat StressJam van Maarsing & van Steijn de Digital Innovation van het Jaar verdient. Mobiel Effectiever Op Straat van de Nationale Politie gaat er vandoor met de award Digital Transformation van het Jaar.

Computable-hoofdredacteur Sander Hulsman benadrukt het belang van het thema innovatie tijdens deze editie van de Computable Awards: ‘We hebben tijdens de show Nederlandse innovatie op het gebied van ict gevierd. Het thema was bij deze twaalfde editie dan ook niet voor niets ‘Made in Holland: ‘A Celebration of Dutch Innovation Worldwide’. Het vieren hebben we niet alleen gedaan met het uitreiken van de awards. Tijdens de avond konden onze gasten namelijk ook kennismaken met innovaties van eigen bodem zoals de Arra, de eerste Nederlandse computer, of de draadloze verbinding Bluetooth. Ook presenteerde de redactie de innovatiehoek, waar naast de redactie-stand (‘meet the press’) vier bedrijven innovaties op het gebied van virtual- en augmented reality toonden.’

Partnerproject van het Jaar
Ter afsluiting van de Computable Awards 2017 werd ook nog de redactionele prijs uitgereikt: het Partnerproject van het Jaar. Hierin nomineert de redactie van Computable tien projecten waarin minimaal drie partijen samenwerkten. Tevens bepaalt de redactie wie er wint. Wel wordt het publiek om een adviesstem gevraagd. Dit jaar waren redactie en publiek het niet eens. Uit stemming onder alle redactieleden kwam Studentenportaal FCLive van ROC Friesland College, Microsoft en Sogeti als winnaar uit de bus, maar het publiek had een voorkeur voor de Brightlands Smart Services Campus. De redactie koos er na overleg voor om de eigen koers te varen en riep FCLive tot winnaar uit.

Winnaars Computable Awards 2017
  • Digital Innovation van het Jaar: StressJam (Maarsingh & van Steijn)

• Digital Transformation van het Jaar: Mobiel Effectiever Op Straat (Nationale Politie)

• Werving- en Selectiebureau van het Jaar in ICT: YoungCapital

• ICT-opleider van het Jaar: Open Universiteit

• ICT-detacheerder van het Jaar: Brunel

• ICT-dienstverlener van het Jaar: Atos

• Cloud-aanbieder van het Jaar: Amazon Web Services

• Nederlandse Startup van het Jaar: BitSensor

• ICT-leverancier van het Jaar voor het MKB: Jortt

• Hardwareleverancier van het Jaar: Dell

• ICT-infrastructuurleverancier van het Jaar: Cisco

• Softwareleverancier van het Jaar: Citrix

• Securityleverancier van het Jaar: Symantec

• Digital Company van het Jaar: Microsoft

• CEO van het Jaar: Jeanine van der Vlist (Eurofiber Nederland)

• ICT-project van het Jaar in het MKB: 3D-metaalprinter leert nadenken (Ramlab en IBM)

• ICT-project van het Jaar in het Grootbedrijf: Enexis app-fabrieken (Enexis en Mendix)

• ICT-project van het Jaar in het Onderwijs: STORM Eindhoven (Technische Universiteit Eindhoven, NXP, TomTom, KPN, Itility en The Weather Company, onderdeel van IBM)

• ICT-project van het Jaar in de Zorg: Blockchain in de zorg – Mijn Zorg Log (Zorginstituut Nederland)

• ICT-project van het Jaar bij de Overheid: BikeBlockchain (RDW, Hanzehogeschool, IBM en Keylane)

• Partnerproject van het Jaar: Studentenportaal FCLive (ROC Friesland College, Microsoft en Sogeti)
Tijdens de Computable Awards 2017 reikte Computable ten slotte in samenwerking met RightBrains ook de Digital Leadership & Diversity Award uit. De eerste winnaar van deze nieuwe award is Mimoent Haddouti (Rabobank). Met deze award willen Computable en RightBrains het nut en de noodzaak van diversiteit op de werkvloer in het digitale werkveld onder de aandacht brengen.

Voor meer informatie over de Computable Awards 2017 kunt u contact opnemen met:

Sander Hulsman
Hoofdredacteur Computable
sander@computable.nl
Laatste van Jaarbeurs
Microsoft en Mendix winnen twee Computable Awards 2019

Toekomst van AI centraal op Infosecurity.nl en Data & Cloud Expo 2019

Microsoft grote winnaar Computable Awards 2018
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 3 jaar en 115 dagen

Logo LVTPR
Jaarbeurs contact

Logo Jaarbeurs

info@jaarbeurs.nl
  www.jaarbeurs.nl
Jaarbeurs sociaal

Jaarbeurs tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys