www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2501 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

IBM grote winnaar Computable Awards 2017

Ict-vaktitel eert 22 winnaars tijdens spectaculaire show

Tijdens een wervelende awardshow in het Beatrix Theater in Utrecht zijn op 31 oktober 2017 de winnaars bekendgemaakt van de Computable Awards 2017. Grote winnaar is IBM, dat binnen drie projectcategorieën als hoogste eindigt. De naam van Microsoft prijkt twee keer op het winnaarslijstje van presentatrice van dienst Leonie ter Braak, bekend van het WNL-programma Goedemorgen Nederland.

Normaal gesproken wint een aantal leveranciers in dezelfde categorieën bij de Computable Awards. Kijkend naar vorig jaar, dan is alleen Microsoft in de categorie Digital Company van het Jaar dezelfde winnaar als in 2016. Dat iSense ICT Professionals, na vijf jaar op rij te hebben gewonnen in de categorie ICT-detacheerder van het Jaar, dit jaar niet zou winnen, was van tevoren bekend. Het bedrijf koos ervoor geen voordracht te doen en zo andere detacheerders de ruimte te geven. iSense reikte dan ook tijdens de avond deze award uit aan zijn opvolger Brunel.

Jeanine van der Vlist is CEO van het Jaar
Dit jaar zijn er meerdere bedrijven die voor het eerst een Computable Award winnen, of die terug zijn als winnaar. In 2007 won Atos zijn laatste award, dit jaar is het bedrijf uitgroepen tot ICT-dienstverlener van het Jaar. Cisco is minder lang weggeweest. Nadat KPN vorig jaar nog werd uitgeroepen tot ICT-infrastructuurleverancier van het Jaar, strijkt Cisco nu weer deze eer op. Amazon Web Services, Brunel, Citrix, Dell, Symantec en YoungCapital winnen allen voor het eerst een Computable Award. Andere leveranciers die, eveneens voor het eerst, in de prijzen vallen, zijn BitSensor, Jortt, Open Universiteit en Eurofiber. De ceo van de laatste leverancier, Jeanine van der Vlist, mag zich na de awardsshow CEO van het Jaar noemen.

Voor het derde jaar op rij zijn ook awards uitgereikt in vijf verschillende projectcategorieën. Om tot genomineerden en winnaars te komen, vinden in deze categorieën een zwaar inhoudelijk jurytraject plaats. Via een geschreven onderbouwing probeerden kandidaten een uitnodiging in de wacht te slepen om te mogen presenteren voor een vakjury. Vervolgens bepaalde deze jury op basis hiervan wie er voor een nominatie in aanmerking kwamen. Over deze genomineerden oordeelde vervolgens het publiek, waarbij ook nog eens het juryoordeel voor de helft bepaalde wie er uiteindelijk zou winnen. IBM is de grote winnaar en wint in drie projectcategorieën. Samen met Ramlab wint het in de categorie ICT-project van het Jaar in het MKB, met RDW, Hanzehogeschool en Keylane wint het in de categorie ICT-project van het Jaar bij de Overheid en The Weather Company, onderdeel van IBM, wint met Technische Universiteit Eindhoven, NXP, TomTom, KPN en Itility in de categorie ICT-project van het Jaar in het Onderwijs. In de overige twee projectcategorieën gaan Enexis en Mendix (ICT-project van het Jaar in het Grootbedrijf) en Zorginstituut Nederland (ICT-project van het Jaar in de Zorg) er met de awards vandoor.

Innovaties en transformaties beloond
De categorie Digital Innovation van het Jaar was dit jaar goed voor 79 aanmeldingen. Doordat er in de opdrachten een duidelijke knip was te maken tussen innovaties (digitale ondersteuning van klanten) en transformaties (digitale ondersteuning van processen), zijn er dit jaar twee prijzen uitgereikt. Beide categorieën zijn volledig door de algemene jury van de Computable Awards 2017 bepaald. Op basis van een geschreven onderbouwing en een aanvullende video oordelen de juryleden Jeroen Aris, Fred Bons, Dion Kotteman, Geke Rosier, Reza Sarshar, Bernard Vuijk en Alexander Wijninga dat StressJam van Maarsing & van Steijn de Digital Innovation van het Jaar verdient. Mobiel Effectiever Op Straat van de Nationale Politie gaat er vandoor met de award Digital Transformation van het Jaar.

Computable-hoofdredacteur Sander Hulsman benadrukt het belang van het thema innovatie tijdens deze editie van de Computable Awards: ‘We hebben tijdens de show Nederlandse innovatie op het gebied van ict gevierd. Het thema was bij deze twaalfde editie dan ook niet voor niets ‘Made in Holland: ‘A Celebration of Dutch Innovation Worldwide’. Het vieren hebben we niet alleen gedaan met het uitreiken van de awards. Tijdens de avond konden onze gasten namelijk ook kennismaken met innovaties van eigen bodem zoals de Arra, de eerste Nederlandse computer, of de draadloze verbinding Bluetooth. Ook presenteerde de redactie de innovatiehoek, waar naast de redactie-stand (‘meet the press’) vier bedrijven innovaties op het gebied van virtual- en augmented reality toonden.’

Partnerproject van het Jaar
Ter afsluiting van de Computable Awards 2017 werd ook nog de redactionele prijs uitgereikt: het Partnerproject van het Jaar. Hierin nomineert de redactie van Computable tien projecten waarin minimaal drie partijen samenwerkten. Tevens bepaalt de redactie wie er wint. Wel wordt het publiek om een adviesstem gevraagd. Dit jaar waren redactie en publiek het niet eens. Uit stemming onder alle redactieleden kwam Studentenportaal FCLive van ROC Friesland College, Microsoft en Sogeti als winnaar uit de bus, maar het publiek had een voorkeur voor de Brightlands Smart Services Campus. De redactie koos er na overleg voor om de eigen koers te varen en riep FCLive tot winnaar uit.

Winnaars Computable Awards 2017
  • Digital Innovation van het Jaar: StressJam (Maarsingh & van Steijn)

• Digital Transformation van het Jaar: Mobiel Effectiever Op Straat (Nationale Politie)

• Werving- en Selectiebureau van het Jaar in ICT: YoungCapital

• ICT-opleider van het Jaar: Open Universiteit

• ICT-detacheerder van het Jaar: Brunel

• ICT-dienstverlener van het Jaar: Atos

• Cloud-aanbieder van het Jaar: Amazon Web Services

• Nederlandse Startup van het Jaar: BitSensor

• ICT-leverancier van het Jaar voor het MKB: Jortt

• Hardwareleverancier van het Jaar: Dell

• ICT-infrastructuurleverancier van het Jaar: Cisco

• Softwareleverancier van het Jaar: Citrix

• Securityleverancier van het Jaar: Symantec

• Digital Company van het Jaar: Microsoft

• CEO van het Jaar: Jeanine van der Vlist (Eurofiber Nederland)

• ICT-project van het Jaar in het MKB: 3D-metaalprinter leert nadenken (Ramlab en IBM)

• ICT-project van het Jaar in het Grootbedrijf: Enexis app-fabrieken (Enexis en Mendix)

• ICT-project van het Jaar in het Onderwijs: STORM Eindhoven (Technische Universiteit Eindhoven, NXP, TomTom, KPN, Itility en The Weather Company, onderdeel van IBM)

• ICT-project van het Jaar in de Zorg: Blockchain in de zorg – Mijn Zorg Log (Zorginstituut Nederland)

• ICT-project van het Jaar bij de Overheid: BikeBlockchain (RDW, Hanzehogeschool, IBM en Keylane)

• Partnerproject van het Jaar: Studentenportaal FCLive (ROC Friesland College, Microsoft en Sogeti)
Tijdens de Computable Awards 2017 reikte Computable ten slotte in samenwerking met RightBrains ook de Digital Leadership & Diversity Award uit. De eerste winnaar van deze nieuwe award is Mimoent Haddouti (Rabobank). Met deze award willen Computable en RightBrains het nut en de noodzaak van diversiteit op de werkvloer in het digitale werkveld onder de aandacht brengen.

Voor meer informatie over de Computable Awards 2017 kunt u contact opnemen met:

Sander Hulsman
Hoofdredacteur Computable
sander@computable.nl
Laatste van Jaarbeurs
Microsoft en Mendix winnen twee Computable Awards 2019

Toekomst van AI centraal op Infosecurity.nl en Data & Cloud Expo 2019

Microsoft grote winnaar Computable Awards 2018
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl