www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Nichewebshop groeit met half miljoen klanten per jaar

Kabelwebshop Allekabels.nl bestaat deze week 12,5 jaar en overschreed onlangs de magische grens van 1.500.000 klanten. Opmerkelijk omdat die groei volledig is verwezenlijkt zonder vreemd kapitaal. Op eigen kracht dus, dit in tegenstelling tot vrijwel alle andere grote webwinkels in Nederland.

Versnelling
Het bedrijf kent een constante aanwas van meer dan een half miljoen nieuwe klanten per jaar. Die groeiversnelling zette vrij recent in. De grens van een miljoen klanten werd op 24 januari 2016 bereikt, een half miljoen klanten pas in 2015. Al met al in nog geen 2 jaar dus 1 miljoen klanten erbij. Deze groei werd zonder externe aandeelhouders bereikt, Allekabels wordt vrijwel als familiebedrijf gerund waarbij gestuurd wordt op continuïteit en minder op winstmaximalisatie en aandeelhouderswaarde.

Verbreding
Wie de huidige webshop van Allekabels.nl bekijkt, krijgt niet het idee met een nichewebshop. “Op basis van klantvragen en eigen onderzoek hebben we ons aanbod langzaam maar zeker organisch uitgebreid met uiteenlopende segmenten. Dat bleek al vrij snel een gouden greep”, legt Allekabels COO Constantijn Souren uit. “We krijgen inmiddels steeds vaker gecombineerde bestellingen van kabels en andere spullen en dat heeft uiteindelijk geleid tot deze constante groeicurve.”

Mensen
Dat heeft uiteraard gevolgen voor het personele aspect van het bedrijf. “We krijgen steeds meer klantvragen. Daarbij is niet alleen het volume opvallend, ook de diepgang van de vragen neemt toe. Allekabels.nl wordt steeds vaker gezien als een laatste toevluchtsoord. Veel bedrijven zijn gestopt met service, die immers veel tijd in beslag neemt. Wij doen het tegenovergestelde. We nemen meer mensen in dienst en onderzoeken constant hoe we, onder de veranderende omstandigheden, onze service zo optimaal en klantgericht mogelijk kunnen organiseren.”

Doorgroeien
Al in 2015 zag het bedrijf zich dan ook genoodzaakt te verkassen naar een groter pand inclusief 12.000 m2 bouwgrond voor toekomstige uitbreidingen. CEO Robert Peters: “Het ziet ernaar uit dat we de komende jaren in dit tempo blijven doorgroeien. Dat betekent uiteindelijk meer bedrijfsruimte realiseren en ook nieuwe collega’s erbij. We selecteren daarbij niet zozeer op CV maar vooral op talent, creativiteit en probleemoplossend vermogen. Bij ons zie je dan ook mensen van alle leeftijden en achtergronden. Als je in onze cultuur past, ben je welkom.”
Tags bij dit bericht

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl