Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 100 dagen geleden)
PR: LVTPR

Succesvolle eerste dag nieuwe beurscombinatie Infosecurity.nl, Data & Cloud Expo 2017

Slachtoffers ransomware aan het woord op tweede beursdag

Utrecht, 2 november 2017
– Infosecurity en het gelijktijdige Data & Cloud Expo hebben een succesvolle eerste dag achter de rug. De bezoekers van de beurscombinatie, die zich richt op IT-security, datamanagement en cloud computing, konden op de beurs onder andere terecht voor de nieuwste producten, oplossingen en diensten binnen de IT-securitybranche en een groot aantal seminars en keynote-sessies.

Ivo Meertens, brandmanager van Jaarbeurs en verantwoordelijk voor de IT-beurzen: “Infosecurity.nl, Data & Cloud Expo 2017 is de eerste versie van ons vernieuwde beursconcept. Met de introductie van Data & Cloud Expo spelen we in op de behoeften van zowel exposanten als bezoekers. We zien namelijk een groeiende interesse in datamanagement en cloud computing: men is op zoek naar nieuwe technologieën, andere werkwijzen en een duidelijke toekomstvisie. Dat de nieuwe beurscombinatie een succes is, blijkt uit het grote aantal bezoekers en exposanten op de eerste dag. Seminars en keynotes als ‘AI or Die’ van Alix Rübsaam, PhD-kandidaat bij de Universiteit van Amsterdam, ‘The ethics of privacy’ van Rachel Marbus, Privacy Officer bij KPN en ‘The Mindset of a Hacker’ door Michael ‘Mafiaboy’ Calce, Former Hacker bij HP Inc. trokken veel geïnteresseerden. Ook werd er volop genetwerkt in het Computable Café. Al met al was het een drukbezochte, inspirerende dag.”

Net als afgelopen jaar werden tijdens de eerste beursdag de Lead Marketing Awards uitgereikt. UBM Nederland uit Mierlo en Sophos uit Oosterhout wisten vooraf de meeste bezoekersregistraties te realiseren en namen de prijs in ontvangst.

Ransomware-slachtoffers aan het woord
Vandaag staat er een groot aantal interessante sprekers op het programma. Zo gaat men, onder leiding van Computable-hoofdredacteur Sander Hulsman, in gesprek over wat ransomware kan doen met je business. Organisaties, bedrijven en instanties die slachtoffer werden van verschillende ransomware-aanvallen delen hun ervaringen en aanpak.

GDPR: het nut en de noodzaak
Actueel en daardoor zeer relevant is ook het seminar GDPR – impact en implementatie maatregelen door juridisch adviseur en manager privacy Peter Kager. Nu bedrijven vanaf mei 2018 moeten voldoen aan de nieuwe privacywetgeving, is het voor hen van groot belang om maatregelen te nemen op het gebied van gegevensbescherming. Kager vertelt op praktische wijze over nuttige en noodzakelijke veranderingen.

Gratis registreren
Infosecurity.nl, Data & Cloud Expo 2017 vindt vandaag nog plaats. Toegang tot de beurs en alle bijbehorende activiteiten is gratis na registratie. Meer informatie over de rest van het programma en de deelnemende beursexposanten is te vinden op de websites van Infosecurity.nl en Data & Cloud Expo.

##

Over Infosecurity.nl, Data & Cloud Expo
De vakbeurzen Infosecurity.nl, Data & Cloud Expo vinden gelijktijdig plaats op 1 en 2 november 2017 in Jaarbeurs Utrecht. Tijdens seminars, keynotes, workshops en casestudy’s verwoorden marktleiders, verenigingen en ICT-professionals hun visies, ideeën en antwoorden op de meest actuele ICT-thema’s – met ‘Digital Driven Transformation’ als overkoepelend thema van deze editie. De vernieuwde beurzen zijn de ideale plekken om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van IT-producten en de IT-branche, voor het leggen en onderhouden van contacten binnen de sector, en het gericht verzamelen van productinformatie op de beursvloer.

LVTPR

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric