www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: INFLUX PR

Pega versnelt onboarding-proces en KYC door middel van gezichtsherkenning

Nieuwste release van Pega KYC en Pega CLM houdt banken compliant en reduceert tijd en kosten voor onboarding

Amsterdam,1 november 2017 – Pegasystems Inc.. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van krachtige customer engagement toepassingen voor toonaangevende organisaties, heeft nieuwe mogelijkheden voor gezichtsherkenning en identificatie geïntegreerd binnen de Pega® Know Your Customer (KYC) en Pega® Client Lifecycle Management (CLM) applicaties. Door integratie van de technologie van Electronic IDentification (eID) kunnen financiële instellingen binnen enkele minuten legaal en veilig de identiteit van nieuwe klanten verifiëren.

Nieuwe klanten hoeven voor identificatie alleen maar een korte video van hun gezicht op te nemen met een daarvoor geschikt apparaat, thuis of bij het bankfiliaal. Electronic IDentification maakt gebruik van geavanceerde biometrie, AI en optische character recognition (OCR) die het gezicht van de persoon in kwestie vergelijkt met zijn of haar wettelijke document zoals een paspoort voor een snelle en accurate bevestiging van de identiteit. De procedure is compliant met alle eID ondersteunde ID kaarten en alle belangrijke internationale regelgeving waaronder Electronic Identification Authentication en Trust Services (eIDAS), Anti-Money Laundering (AML), Financial Action Task Force (FATF) en de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming, oftewel GDPR.

Banken zijn soms meer dan 100 dagen kwijt aan onboarding en verificatie van zakelijke klanten en meerdere dagen bij particuliere klanten. Dit vertraagt de omzetsnelheid aanzienlijk en beïnvloedt de klantbeleving. Banken kunnen traditionele papieren en face-to-face verificatieprocedures nu in minder dan twee minuten stroomlijnen met video-identificatie. Door integratie van gezichtsherkenning binnen een CLM-oplossing kunnen financiële instellingen met Pega KYC en Pega CLM het volledige onboardingproces nu voor het eerst van begin tot het eind digitaliseren.

Pega, onlangs nog door Chartis Research uitgeroepen tot, marktleider op het gebied van KYC-systemen, heeft Pega KYC en Pega CLM verder uitgebreid met diverse innovatieve functies waarmee banken tijd, kosten en complexiteit voor onboarding kunnen verminderen, terwijl ze de algemene klantbeleving verbeteren.
  • Slim geautomatiseerde reviews getriggerd door gebeurtenissen: Pega breidt de mogelijkheden voor automatische verversing en wijzigingen van klantdata getriggerd door externe of interne gebeurtenissen verder uit met automatische creatie, verversing en automatische afwikkeling van dossiers met behulp van ingebouwde intelligentie.
  • Verdere automatisering en optimalisering t.a.v. gegevens van derden: Pega zorgt ervoor dat relatiebeheerders een nieuw onboarding dossier kunnen openen op basis van bestaande gegevens van verschillende third-party bronnen zoals Thomson Reuters World-Check One, Verified Entity Data as a Service (voorheen Avox), Clarient, IHS Markit’s Kyc.com en Equifax.

• Onboarding vanaf mobiele apparaten: Relatiebeheerders kunnen hun nieuwe onboarding klantdossiers in een paar minuten vanaf elk mobiel apparaat initiëren, waarbij ze automatisch kunnen rouleren van front naar backoffice met ingebouwde regels, procedures en ‘target operating model’.

• Vroegtijdige updates vanuit Pega’s KYC regulatory rules engine: Pega heeft zijn regulatory rules engine geüpdatet met de vierde EU Witwasrichtlijn en de voorgestelde vijfde EU Witwasrichtlijn. Allemaal met ingebouwde logica, waardoor banken wijzigingen in regelgeving kunnen doorvoeren in enkele minuten in plaats van maanden.
“Om concurrerend te blijven in een internationaal speelveld moet RegTech bij alle grote internationale banken onderdeel zijn van een digitale transformatiestrategie die elk aspect van onboarding en KYC digitaliseert,” aldus Reetu Khosla, head of risk, compliance en onboarding voor financiële instellingen bij Pegasystems. “Als marktleider in KYC en CLM-technologie, biedt Pega geautomatiseerde updates voor KYC-regels die onze klanten een voorsprong geven. Bovendien zijn wij de eerste die video-identificatie van Electronic IDentification integreert voor een complete digitale onboarding en KYC-beleving.  Dit helpt onze klanten een snellere transactietijd en een betere klantgerichtheid te realiseren voor elke afdeling en alle kanalen.”

De nieuwe versie van Pega CLM en Pega KYC is per direct beschikbaar en werd voor het eerst gedemonstreerd tijdens Sibos in Toronto (Canada) van 16 tot 19 oktober.

Achtergrondinformatie
Over Pegasystems
Pegasystems is toonaangevend leverancier van software voor customer engagement en operationele excellence. Pega’s toepassingen kenmerken zich door de hoge mate van aanpasbaarheid. Het op een cloud-architectuur gebaseerde Pega® Platform stelt gebruikers in staat om applicaties snel in te zetten en uit te breiden om te kunnen voldoen aan strategische business eisen. Al dertig jaar levert Pega mogelijkheden op het gebied van CRM en BPM, aangevuld met kunstmatige intelligentie (AI) en robotic proces automatisering (RPA), om 's werelds meest toonaangevende merken te helpen bij het realiseren van baanbrekende resultaten. Voor meer informatie: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.