www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet introduceert FortiGuard Industrial Security Service

Fortinet breidt het overzicht en de bescherming van zijn Security Fabric uit naar het Industrial Internet of Things

Utrecht, 1 november 2017 – Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in krachtig presterende oplossingen voor cyberbeveiliging, introduceert de FortiGuard Industrial Security Service. Deze nieuwe dienst breidt het overzicht, de grip en de bescherming van de Fortinet Security Fabric uit naar het Industrial Internet of Things (IIoT). FortiGuard Industrial Security Service (ISS) bouwt verder op de bekroonde diensten van FortiGuard Labs voor de uitwisseling van bedreigingsinformatie. De nieuwe dienst biedt applicatiebeheer en specifieke beveiligings-signatures voor vitale infrastructuren en industriële organisaties zoals nutsbedrijven, olie- en aardgasbedrijven, transportbedrijven en productiebedrijven.

FortiGuard ISS beschermt de vaakst gebruikte Industrial Control System (ICS)- en Supervisory Control And Data Acquisition (SCADA)-apparaten en -applicaties. De nieuwe dienst combineert bescherming tegen kwetsbaarheiden met diepgaand inzicht in, en fijnmazig beheer van ICS- en SCADA-systemen en wordt ondersteund door real-time updates met bedreigingsinformatie. Organisaties kunnen op deze manier het aanvalsoppervlak van hun bedrijfskritische IoT-infrastructuren minimaliseren. FortiGuard ISS vormt een aanvulling op de industriële beveiligingsappliances van Fortinet, die speciaal zijn ontwikkeld voor gebruik in veeleisende omgevingen.

Fortinet kent een lange geschiedenis van innovatie in IT-beveiliging. Het beschikt over de grootste octrooiportefeuille voor IoT-beveiliging binnen de branche. De octrooien van Fortinet staan aan de basis van zijn duurzame leiderschap en vermogen om klanten geavanceerde oplossingen voor IoT-beveiliging te bieden. Octrooien omvatten onder meer:
  • Systeem voor het beheren en/of beveiligen van het Internet of Things
  • Indringerdetectie op fysiek niveau voor het IoT
  • Fingerprinting van IPv6-clients bij een staatloze automatische configuratie van het Iot
  • Op heuristiek gebaseerde technologieën voor de identificatie van IoT-aanvallen binnen draadloze netwerken
De vraag van bedrijven en consumenten heeft bijgedragen aan een explosieve groei van het aantal IoT-apparaten dat met wereldwijde netwerken is verbonden. Volgens schattingen van McKinsey zal er in 2020 wereldwijd sprake zijn van 20 tot 30 miljard verbonden IoT-apparaten. In 2015 lag dit aantal nog op 10 tot 15 miljard apparaten. Met deze toename van het aantal apparaten nemen echter ook de beveiligingsrisico’s toe. Zakelijke en industriële netwerken en de IoT-apparaten die daarmee zijn verbonden werkten vroeger in isolatie. Maar nu zaken zoals smart cities en verbonden huishoudens de mainstream hebben bereikt, beginnen deze apparaten zich te vermengen met lokale, nationale en wereldwijde infrastructuren. Dit noopt organisaties ertoe om opnieuw na te denken over de beveiliging van de steeds sterker geconvergeerde IT-, OT- en IoT-netwerken en alle apparaten die daarvan gebruikmaken. Het integreren van uiteenlopende beveiligingsoplossingen tot een integrale Security Fabric stelt organisaties in staat om in real time bedreigingsgegevens te verzamelen en deze met elkaar in verband te brengen, afwijkende patronen te signaleren en automatisch tegenmaatregelen in gang te zetten op elk niveau binnen het complexe aanvalsoppervlak van het IoT.

Fortinet beschikt over een brede reeks van geïntegreerde oplossingen die dekking bieden voor alle aspecten van het IoT-aanvalsoppervlak. Bedrijven kunnen op basis van de drie strategische netwerkprincipes ‘leren’, ‘segmenteren’ en ‘beschermen’ hun infrastructuur veilig houden voor IoT-bedreigingen. Het brede aanbod van oplossingen van IoT-beveiliging van Fortinet omvat FortiOS, FortiGate, FortiSIEM, Secure Access, FortiGuard Threat Intelligence en Advanced Threat Protection. Het robuuste Fabric Ready Partner-ecosysteem van Fortinet biedt geavanceerde integratiemogelijkheden en integrale bescherming dankzij interoperabiliteit met de oplossingen van andere leveranciers voor IoT- en endpointbeveiliging, zoals ForeScout, Nozomi Networks en SentinelOne.

John Maddison, senior vice president Products & Solutions bij Fortinet, zegt: “Uit recente IoT-aanvallen blijkt hoe eenvoudig het is om miljoenen apparaten om te vormen tot een digitaal wapen en wereldwijde digitale economieën, vitale infrastructuren en de data van miljoenen gebruikers in gevaar te brengen. Om het IoT met zijn enorme schaalomvang met succes te verdedigen hebben organisaties een architectuur nodig die overzicht op, en segmentatie en bescherming van het hele netwerk biedt. De Fortinet Security Fabric wapent bedrijven met een uitgebreide oplossing voor het beschermen van hun IoT-omgeving en biedt het prestatievermogen en de bedreigingsinformatie die nodig zijn om integrale bescherming te bieden voor het gevarieerde aanvalsoppervlak van het IoT.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzenloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloud-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 320.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]:
Meer informatie over dit bericht kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Workday

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl