www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: MCS PR

RightBrains introduceert carrièregids om meer vrouwen enthousiast te maken voor een carrière in digitale technologie

Mimoent Haddouti, global head it-continuity- en securityservices Rabobank, wint Digital Leadership & Diversity award

Zeist, 1 november 2017 – RightBrains, het kennis- en carrièreplatform voor vrouwen in het digitale werkveld, introduceert een gids die vrouwen een breder perspectief biedt op een carrière in de digitale technologie. Met deze Career Guide wil RightBrains het vrouwelijk talent inspireren en informeren in hun carrièretraject om zo het gat tussen de huidige vraag naar digitaal talent en het aanbod te verkleinen. De gids laat aan de hand van praktijkvoorbeelden zien dat een carrière in de digitale technologie juist nu in deze periode van digitale transformatie, zo goed voor vrouwen is weggelegd.

De RightBrains Career Guide geeft informatie over technologietrends en over de mogelijkheden die deze bieden voor een carrière. Daarnaast zijn er verhalen te vinden van ondernemers in het digitale werkveld en praktijkervaringen van vrouwen in verschillende fasen van hun carrière. Een groot aantal bedrijven waaronder Nationale Nederlanden, Cisco, Oracle, Rabobank, SAP, Conclusion, APG, Stater, Landal Greenparks, BearingPoint, Anderson MacGyver, CBR, KPN, RoyalFloraHolland en TomTom hebben aan de totstandkoming bijgedragen.

Geke Rosier, oprichter van RightBrains: “In de Career Guide laten we zien hoe juist vrouwen met hun talenten een rol kunnen spelen in de digitale transformatie. Zo’n gids bestond nog niet en we denken hiermee in een duidelijke behoefte te voorzien door carrièremogelijkheden concreet te maken met voorbeelden uit de praktijk. Ons doel is nu om elk jaar een nieuwe versie van de gids uit te brengen. Door de vele voorbeelden en praktische informatie over het digitale werkveld is de gids ook nuttig voor docenten, mentoren en ouders.”

Winnaar Digital Leadership & Diversity award
RightBrains heeft de Career Guide geïntroduceerd op haar zeer succesvolle jaarlijkse inspiratie- en netwerkdag CIAO (Creativity, Intuition, Agility, Open mind) in One Day. Op deze dag, gericht op vrouwen die zich willen laten inspireren door ‘thought leaders’ en rolmodellen die vertellen over hun carrière, digitale transformatie en talentontwikkeling, is ook voor de eerste keer de winnaar van de Digital Leadership & Diversity award bekend gemaakt. Uit vijf genomineerden is Mimoent Haddouti, global head van de it-continuity- en securityservices Rabobank, als winnaar gekozen. Haar werk bestaat uit het samenvoegen van twee werelden: Rabobank Nederland en Rabobank International. Belangrijk hierbij is het overbruggen van cultuurverschillen en het verhogen van de performance. Binnen Rabobank heeft Haddouti initiatieven genomen om diversiteit van de teams te vergroten. Zij stuurt een afdeling aan met 275 fte’s en zet zich in om diversiteit in haar team te vergroten. Ook maakt zij regelmatig ruimte in haar agenda vrij voor het coachen van jonge vrouwen binnen en buiten de Rabobank.

Winnaar Digital Talent Award
Voor studenten en young professionals heeft RightBrains een blog & vlog challenge uitgezet, waarin gevraagd werd naar een ‘coole tech innovatie’. Laura Helgering heeft de meest creatieve blog geschreven en is hiermee de winnaar van de Digital Talent Award 2017.

De RightBrains Career Guide is als papieren boek verkrijgbaar (verkoopprijs is € 19,95) op de website van RightBrains en komt ook als een e-book beschikbaar op de website van RightBrains, op websites van de organisaties die aan de gids hebben bijgedragen en op websites van universiteiten en andere relevante online platforms.

Over RightBrains
De missie van RightBrains is de instroom en doorstroom te bevorderen van hoogopgeleide vrouwen in het werkveld van de digitale technologie. Dit met als doel diversiteit, en daarmee innovatie en veranderkracht, binnen organisaties te vergroten. RightBrains biedt deze vrouwen een omgeving voor opleiding en ontwikkeling en geeft organisaties de mogelijkheid om met deze unieke doelgroep te ‘connecten’ via een online platform. Geke Rosier is oprichter van RightBrains. Sinds 2011 ontwikkelt zij initiatieven om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het aantal vrouwen dat kiest voor een carrière in digitale technologie. Zij is bedenker en coauteur van het boek Ronde vormen in IT (2011), initiatiefnemer van het RightBrains Digital Leadership programma in samenwerking met docenten van Nyenrode en experts op het gebied van digitale transformatie (2015) en co-createur van het magazine I Lof IT (2015). Meer informatie: www.rightbrains.nl.

Noot voor de redactie:
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
RightBrains
Geke Rosier
M: 06 4575 2310
E: geke.rosier@rightbrains.nl

MCS PR
Carroll Florentinus
T: 023 56 28 208
E: pers@mcspr.nl

U kunt een exemplaar van de RightBrains Career Guide aanvragen bij MCS PR.
Laatste van RightBrains
RightBrains reikt Digital Talent Award uit aan veelbelovende vrouwelijke digital young professional

RightBrains organiseert wedstrijd om jonge vrouwen in digitale technologie te krijgen

RightBrains lanceert platform om de instroom en doorstroom van vrouwelijk digitaal talent te stimuleren

Logo MCS PR
RightBrains contact

Logo RightBrains

geke.rosier@rightbrains.nl
  rightbrains.nl
RightBrains sociaal

RightBrains tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel