www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 167 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems lanceert CodeMeter platform voor verstrekken gebruikslicenties uit de cloud

Hengelo, oktober 2017 – Wibu-Systems, toonaangevend in innovatieve technologie voor beveiliging en licentiebeheer van software, annonceert CodeMeter Cloud Lite. Daarmee kunnen software ontwikkelaars hun Software as a Service (SaaS) applicaties, standaard PC software of mobiele apps via de cloud beveiligen tegen ongeoorloofd gebruik van hun producten of inbreuk op het intellectueel eigendom. The server achter de cloud dienst koppelt rechtstreeks met CodeMeter License Central, een platform dat zich zeer flexibel laat inzetten voor het aanmaken en distribueren van gebruiksrechten en het beheer van de licenties.

CodeMeter Cloud Lite kan onderdeel uitmaken van het dienstenpakket van een Independent Software Vendor (ISV). De dienst wordt tevens rechtstreeks door Wibu-Systems geleverd. De cloud dienst omvat de benodigde interfaces, waaronder de open standaard voor autorisatie (OAuth2) en de XML gebaseerde standaard voor autorisatie en authentificatie (SAML). Daarmee werkt de de Wibu-Systems oplossing naadloos met de gangbare Single-Sign-On (SSO) oplossingen van de meeste IT-omgevingen. CodeMeter Cloud Lite gebruikt dezelfde mechanismen als CodeMeter License Central en stemt zijn processen af op ofwel een cloud gebaseerde dan wel een on-premise  gebeaseerde licentie. Het licentiebeheersysteem laat zich integreren met SAP, Salesforce en andere ERP, CRM, en e-commerce toepassingen.

Licenties van software voor mobiel gebruik op tablets en smartphones laten zich eveneens via CodeMeter Cloud Lite registreren en beheren via een directe integratie met de app of via een verbinding met een webserver. Op die manier zijn afzonderlijke PC gebaseerde applicaties in een licentiestructuur te vatten en via CodeMeter Protection Suite en een locaal uitgegeven Protection Only licentie te beveiligen tegen softwaremisbruik en reverse engineering.

CodeMeter Cloud Lite biedt koppelingsfaciliteiten via de Application Programming Interface (API) SOAP en REST. Daardoor is deze cloud dienst toch bruikbaar op systemen waarvoor geen CodeMeter Runtime beschikbaar is of waarvoor een aansluiting niet gemakkelijk is te realiseren zoals bij HTML5 applicaties met JavaScript of PHP applicaties op de server.

Volgens Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems, zijn CodeMeter toepassingen altijd ontworpen vanuit het perspectief van de eindgebruiker. “Wereldwijd zien we de rol van cloud gebaseerde systemen belangrijker worden. Wij stellen ons tot doel om de transformatie van tradtioneel on-premise licentiebeheer naar een cloud variant zo soepel mogelijk te laten verlopen. CodeMeter Cloud Lite zorgt daarvoor in samenhang met CodeMeter License Central. Deze combinatie biedt ISV’s de mogelijkheid nieuwe verdienmodellen te introduceren bij de ontwikkeling en uitrol van hun software applicaties.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje.

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 3 jaar en 167 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis