www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 171 dagen geleden)
PR: AxiCom

Plus500 Trading update derde kwartaal

Recordomzet en een sterke EBITDA-marge

Amsterdam, 31 oktober 2017 Plus500, het wereldwijde online platform voor de handel in Contracts for Differences (CFD’s), komt vandaag met een handelsupdate voor de drie maanden en het jaar dusver eindigend op 30 september 2017.

Plus500 heeft een recordkwartaal achter de rug. De Raad van Bestuur is dientengevolge van mening dat het bedrijf de marktverwachtingen voor heel 2017 zal overtreffen. In de drie maanden eindigend op 30 september 2017 boekte Plus500 een omzet van 116,5 miljoen dollar. Dit vertegenwoordigde een stijging van 50% ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar. De omzet voor de eerste negen maanden eindigend op 30 september 2017 kwam uit op 304,9 miljoen dollar. Dit komt neer op een toename van 29% ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar.

Belangrijke klanten- en omzetcijfers voor de periode eindigend op 30 september 2017 zijn:

*Niet geaudit
[1] Een klant die in de verslagperiode voor het eerst geld op zijn beleggingsrekening heeft gestort
[2] Een klant die in de verslagperiode minimaal één transactie via het handelsplatform heeft uitgevoerd
[3] Average revenue per user (gemiddelde omzet per gebruiker)
[4] Average user acquisition cost (gemiddelde verwervingskosten per gebruiker)

Trading update
Plus500 meldt voor het derde kwartaal opnieuw een recordaantal nieuwe klanten (een toename met 69% ten opzichte van dezelfde periode in 2016) en een recordaantal actieve klanten (een stijging van 35% ten opzichte van het derde kwartaal van 2016). De efficiënte marketingcampagnes en initiatieven voor klantenbehoud van Plus500 resulteerden in het derde kwartaal in een groter aantal aanmeldingen van nieuwe klanten, heractivering van bestaande klanten en hogere handelsvolumes. Dit was mede te danken aan de mogelijkheid van klanten om in nieuwe financiële instrumenten en valuta te handelen.

In de eerste negen maanden van 2017 steeg de gemiddelde omzet per gebruiker naar een niveau van 1.905 dollar, ten opzichte van 1.799 dollar in dezelfde periode in het voorgaande jaar. Dit weerspiegelt de vooruitgang die is geboekt met het binnenhalen van klanten met een hogere waarde.

De gemiddelde verwervingskosten per gebruiker daalden in het derde kwartaal van 2017 naar een niveau van 689 dollar ten opzichte van 1.300 dollar in dezelfde periode in 2016, en tot 771 dollar voor de negen maanden eindigend op 30 september 2017. Deze kostendaling geeft blijk van de effectiviteit van de marketingstrategieën van Plus500 voor het aantrekken van nieuwe klanten en droeg in belangrijke mate bij aan de verbeterde EBITDA. Deze steeg van circa 33 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2016 tot circa 70 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2017. De EBITDA-marge steeg van 43% in het derde kwartaal van 2016 naar 60% in het derde kwartaal van 2017. De nettowinst voor de periode eindigend op 30 september 2017 bedroeg 143,2 miljoen dollar, een stijging van 103% ten opzichte van 70,6 miljoen dollar in de periode eindigend op 30 september 2016.

De kaspositie van Plus500 steeg van 117,0 miljoen dollar per 30 september 2016 naar 203,9 miljoen dollar per 30 september 2017.

Plus500 blijft investeren in compliance en past zijn processen voortdurend aan de laatste eisen van de wet- en regelgeving aan. Plus500 en zijn dochterondernemingen worden inmiddels gereguleerd door zes verschillende toezichthouders: FCA in het Verenigd Koninkrijk, ASIC in Australië, CySEC in Cyprus, ISA in Israël, FMA in Nieuw-Zeeland en FSB in Zuid-Afrika.

Het aandeleninkoopprogramma dat Plus500 op 7 augustus 2017 aankondigde en waarbij 27,21 miljoen dollar gemoeid gaat, zal van kracht blijven tot 1 februari 2018. Indien dit bedrag op 1 februari 2018 niet volledig is benut, zal het resterende saldo aan aandeelhouders worden uitgekeerd in de vorm van dividend.

Vooruitzichten
De Raad van Bestuur is van mening dat Plus500 in een goede positie verkeert om in 2018 te profiteren van groeimogelijkheden in de vorm van nieuwe licenties en financiële instrumenten en in staat zal zijn om zijn concurrentievoorsprong te behouden. Deze is het gevolg van zijn gestroomlijnde kostenstructuur en technologisch leiderschap. Deze factoren zullen de negatieve impact van eventuele wijzigingen in de wet- en regelgeving afzwakken.

Plus500 heeft dit jaar tot dusver een recordaantal nieuwe en actieve klanten weten aan te trekken met zijn efficiënte investeringen in marketingcampagnes en initiatieven voor klantenbehoud. Daarmee gaat het bedrijf het laatste kwartaal van 2017 en het nieuwe jaar in met een positief momentum.

De Raad van Bestuur is dientengevolge van mening dat Plus500 goed op koers is om jaarresultaten te rapporteren die boven de marktverwachtingen liggen.

Asaf Elimelech, de CEO van Plus500:
"Onze bedrijfsresultaten voor het derde kwartaal zetten de stijgende lijn van het eerste halfjaar voort met een recordomzet en een recordaantal nieuwe en actieve klanten. Met dit positieve momentum zijn we goed op koers om resultaten te boeken die boven onze verwachtingen voor heel 2017 liggen."

De informatie in dit persbericht wordt door Plus500 beschouwd als insiderinformatie in de zin van de Market Abuse Regulation ("MAR"). Met de publicatie van dit persbericht via de Regulatory Information Service ("RIS") wordt deze insiderinformatie geacht deel uit te maken van het publieke domein.

Over Plus500
Plus500 is de aanbieder van een online platform waarmee particuliere beleggers op internationaal niveau kunnen handelen in contracts for difference (CFD’s). Dit is mogelijk voor meer dan 2.200 onderliggende financiële instrumenten, waaronder aandelen, indexen, grondstoffen, opties, ETF’s, cryptografisch geld en buitenlandse valuta’s, en in ruim 50 landen. Het online handelsplatform kan worden gebruikt vanaf een groot aantal verschillende apparaten, waaronder PCs en mobiele apparaten met iOS of Android. Gebruikers kunnen kiezen uit 32 verschillende talen en diverse valuta’s.

Plus500 is in het bezit van licenties voor de financiële handel in gereguleerde markten zoals het Verenigd Koninkrijk, Australië, Cyprus, Israël, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika. De zorg voor klanten staat centraal bij alles wat het bedrijf doet: zij kunnen niet meer geld verliezen dan zij inleggen, en er wordt geen commissie in rekening gebracht voor handelstransacties. Plus500 biedt zijn klanten daarnaast toegang tot geavanceerde tools voor risicobeheer die hen grip bieden op hun handelsposities. Verder kunnen zij een demo-account met onbeperkte functionaliteit gebruiken om ervaring met het handelsplatform op te doen.
Laatste van Plus500
Plus500 tekent voor nieuw seizoen als hoofdsponsor van Atlético Madrid

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Plus500 introduceert nieuwe functie voor multiple charts
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Verstreken tijd: 4 jaar en 171 dagen
Plus500 contact

Logo Plus500

Plus500 sociaal

Plus500 tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet