www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks rondt overname Brocade af

Utrecht, 31 oktober 2017 – Extreme Networks, Inc. (NASDAQ: EXTR) heeft de overname van de datacenter-, switching-, en routing-activiteiten van Brocade Communications Systems, inc. ( NASDAQ: BRCD) afgerond. Het portfolio van Brocade biedt Extreme een marktleidende datacenter-oplossing die gebruikt wordt door enterprises en serviceproviders. De oplossing ondersteunt de groeistrategie van het bedrijf om voorop te lopen in de netwerkbranche – van het datacenter tot de (wireless) edge – en versterkt de positie van Extreme als topspeler in de enterprise networking-markt. De overname van Brocade is de derde in een serie overnames van Extreme in het afgelopen jaar, waar ook Zebra Technologies (WLAN) en Avaya (networking) deel van uitmaakten.

“Het is een bijzondere dag voor Extreme, omdat we nu onze positie significant hebben versterkt in een groeiende high-end datacentermarkt met de marktleidende oplossing voor enterprise-klanten”, zegt Ed Meyercord, President en CEO van Extreme Networks. “Met deze reeks aan synergetische overnames is Extreme nu een topspeler in de enterprise-networkingbranche en we verwachten meer dan een miljard aan jaarlijkse inkomsten. Deze aankondiging is niet alleen een mijlpaal in onze groeistrategie maar zorgt er daarnaast voor dat we wereldwijd meer klanten kunnen helpen met end-to-end software-driven oplossingen die hun initiatieven op het gebied van digitale transformatie ondersteunen.”

Met het afronden van deze overname, neemt Extreme de klanten, het personeel en de Brocade-technologie inclusief SLX, VDX, MLX, CES, CER, Workflow Composer, Automation Suites en verschillende andere datacenter gerelateerde producten over. De overname verbetert de datacenteroplossingen van Extreme die gebruikt worden door enterprises en serviceproviders in branches als het onderwijs, hospitality, de gezondheidszorg, retail, transport en logistiek, manufacturing en de overheid.

“Onze strategische visie is in dit proces goed in lijn gebracht met die van Extreme Networks”, zegt Nabil Bukhari, Vice President, Data Center, voorheen bij Brocade en nu bij Extreme Networks. “Extreme’s commitment om verder te bouwen op de innovatie en het momentum dat er was, waaronder een compleet geüpdatet datacenterportfolio in het afgelopen jaar, zal onze nieuwe en bestaande klanten en partners voorzien van bedrijfscontinuïteit die hen in staat stelt sneller digitaal te kunnen transformeren. Extreme en Brocade kijken er naar uit om nauw samen te werken aan het integratieproces om er zeker van te zijn dat de overgang soepel verloopt. Ons uitmuntende datacenterteam kan niet wachten om deel uit te gaan maken van de Extreme-familie.”

Extreme gaat ervan uit dat de transactie bijdraagt aan de cashflow en de inkomsten voor zijn fiscale jaar 2018, dat begon op 1 juli en verwacht jaarlijks meer dan 230 miljoen dollar te genereren aan baten uit de aangekochte middelen.

Overige bronnen
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een software-driven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud; wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Forward Looking Statements
Except for the historical information contained herein, the statements in this release, including those concerning Extreme’s business outlook, acquisitions, future financial and operating results, and overall future prospects are “forward-looking statements” within the meaning of the “safe harbor” provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements speak only as of the date of this release. Actual results or events could differ materially from those anticipated in those forward-looking statements as a result of certain factors, including: Extreme’s ability to successfully integrate the Avaya networking business into the current Extreme business; failure to achieve targeted revenues and forecasted demand from end customers; a highly competitive business environment for network switching equipment; the possibility that Extreme might experience delays in the development or introduction of new technology and products; customer response to Extreme’s new technology and products; and a dependency on third parties for certain components and for the manufacturing of Extreme products.

More information about potential factors that could affect Extreme’s business and financial results is included in Extreme’s filings with the U.S. Securities and Exchange Commission, including, without limitation, under the captions: “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations,” and “Risk Factors”. Except as required under the U.S. federal securities laws and the rules and regulations of the U.S. Securities and Exchange Commission, Extreme Networks disclaims any obligation to update any forward-looking statements after the date of this release, whether as a result of new information, future events, developments, changes in assumptions or otherwise.
Tags bij dit bericht