www.marcommit.nlwww.LVTPR.comContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

Reeleezee biedt nu de digitale deponering van de publicatiejaarrekening Middelgroot inclusief controleverklaring en digitale ondertekening

Reeleezee realiseert als eerste een integrale SBR Assurance oplossing voor de SBR-Publicatiejaarrekening middelgroot, op basis van Consistente Presentatie (CP), de elektronische controleverklaring (NBA-taxonomie), en een eveneens geïntegreerde Linking&Signing service.

Per 1 januari 2018 geldt voor Middelgrote rechtspersonen de verplichting om de publicatiejaarrekening op basis van SBR, inclusief de digitaal ondertekenende accountantsverklaring elektronisch aan te leveren.

Reeleezee biedt hiervoor in haar Online ‘Accountancy Portal’ een geïntegreerde oplossing bestaande uit de volgende onderdelen:
  1. Presentatie van de SBR-Jaarrekening op basis van de regels van Consistente Presentatie zodat deze weergave van de volledige jaarrekening zodanig is dat die als basis kan dienen voor het afgeven van een ‘getrouw beeld’ verklaring door de accountant;

2. Toevoegen van de elektronische NBA-controleverklaring bij de jaarrekening;

3. Digitale ondertekening (signing) van de elektronische controleverklaring en het waarmerken van de bij de verklaring horende SBR-jaarrekening m.b.v. het persoonsgebonden beroepscertificaat van de accountant.

4. Optionele elektronische accordering/vaststelling van de jaarrekening door cliënt;

5. Samenvoegen van jaarrekening en controleverklaring en de elektronische aanlevering bij de KvK via Digipoort.
Reeleezee realiseert de presentatie van de SBR jaarrekening op basis van de Consistentie Presentatie specificatie zoals opgesteld door het SBR programma in samenwerking met de NBA en accountants organisaties. De ondertekening moet worden gerealiseerd door een persoonsgebonden beroepscertificaat (BC).

Digitaal Aangiftemanagement
Reeleezee heeft een lange traditie met het presenteren, verwerken, accorderen, digitaal ondertekenen en afleveren van elektronische (SBR) documenten bij een uitvragende partij. De belastingaangiften, publicatiejaarrekening van micro- en kleine ondernemingen en kredietrapportages aan banken worden al uitsluitend digitaal aangeleverd. Vanaf boekjaar 2017 wordt dat nu ook de standaard aanlevering voor middelgrote ondernemingen.

Reeleezee voor accountants
Reeleezee Accounting en Reeleezee Accountancy Portal vormen hét platform voor online dienstverlening van accountant naar ondernemer. Accountancy Portal beschikt over functies zoals klantaccordering van aangiftes en rapportages, gedeeld online dossier, document workflows, inclusief digitale handtekening en Single Sign-on naar andere online diensten. Cloudkoppelingen met de backoffice pakketten stellen kantoren in staat centraal financiële documenten te presenteren en te verwerken.
De producten van Reeleezee worden gebruikt door zowel kleine als middelgrote accountants- en administratiekantoren. Reeleezee Accounting en Accountancy Portal zijn ontworpen en ontwikkeld vanuit het voortdurende streven naar standaardisering en automatisering.
Van Reeleezee Accounting en Accountancy Portal kan zowel afzonderlijk als in combinatie gebruik worden gemaakt.

Reeleezee is per juni 2017 onderdeel van de Exact Groep.

Informatie
Meer informatie over Reeleezee voor accountants, administratie- en advieskantoren vindt u op www.reeleezee.nl/accountant. U kunt contact opnemen onze afdeling consultancy, Rob Aengenent.

Dit persbericht is ook online beschikbaar op de website van Reeleezee:

www.reeleezee.nl/Reeleezee-biedt-SBR-Jaarrekening-Middelgroot/

Meer informatie voor de pers:

Reeleezee B.V.
Roemer Mol
T 0346 258080
E RoemerMol@reeleezee.nl
Laatste van Reeleezee

Connected kassa is koppel- en datacentrum voor onderneming

Kassa-opmaak in de cloud met Cashr geeft ondernemer realtime inzicht in omzet
Reeleezee contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Interxion

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl