www.LVTPR.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 108 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Netskope helpt Colruyt Group het gebruik van cloudapplicaties veilig te stroomlijnen

Hoofddorp, 25 oktober 2017 – De Belgische Colruyt Group heeft Netskope gekozen om het gebruik van clouddiensten te stroomlijnen. Netskope, toonaangevend in veilig cloudgebruik, stelt Colruyt Group in staat in kaart te brengen welke clouddiensten binnen het bedrijf gebruikt worden en te bepalen of deze diensten al dan niet wenselijk zijn voor de organisatie. Zo kan Colruyt Group niet alleen veiliger, maar ook efficiënter werken. En juist die efficiëntie maakt een belangrijk deel uit van het DNA van de Belgische retail groep.

Colruyt Group maakt gebruik van het Netskope Active Platform. Dit beveiligingsplatform biedt de IT-afdeling inzicht in het gebruik van clouddiensten en het dataverkeer binnen deze diensten. Colruyt Group koos voor Netskope als een van de toonaangevende Cloud Access Security Brokers op basis van inzichten vanuit Gartner en vanwege de goede match op prijs en functionaliteit.

“Vierduizend van onze werknemers werken met allerlei clouddiensten”, vertelt Evert Steenhoudt, Chief Information Security Officer bij Colruyt Group. “De clouddiensten worden vaak op persoonlijke titel gebruikt, omdat de beschikbare corporate tools nog niet altijd de gewenste functionaliteit bieden.” In plaats van SaaS-gebruik te verbieden, besloot Colruyt Group een pragmatische oplossing te kiezen.

“We zochten een manier om het gebruik van deze applicaties niet zozeer in te dammen, maar juist te stroomlijnen”, stelt Steenhoudt. De nieuwe oplossing moest het gebruik van cloudoplossingen ondersteunen, maar tegelijk ook kunnen controleren. “Dankzij Netskope kunnen we nu toestaan dat voor zogenaamd laag-vertrouwelijke informatie onder voorwaarden gebruik wordt gemaakt van SaaS-providers waar wij niet noodzakelijk een contract mee hebben.”

Het Active Platform van Netskope controleert permanent hoeveel en welke diensten door Colruyt Group medewerkers worden gebruikt en welke data daarin omgaan. De clouddiensten worden ook langs de Cloud Confidence Index (CCI) gelegd. Deze dienst, een database met meer dan 23.000 profielen van applicaties, controleert of de gebruikte diensten voldoen aan de voorwaarden van de organisatie en waar om veiligheidsredenen mogelijk maatregelen nodig zijn.

Een belangrijk voordeel voor Colruyt Group is dat het gebruik van het Netskope Active Platform informatie oplevert waarmee de eigen development teams hun dienstverlening beter kunnen afstemmen op de wensen van de gebruikers. Steenhoudt: “We willen de gegevens gebruiken om eigen diensten te ontwikkelen en te integreren, en waar mogelijk zelf contracten afsluiten met SaaS-providers. Op die manier verbeteren we de dienstverlening, vergroten we de veiligheid en verhogen we de efficiëntie van het team.”

Over Colruyt Group
Colruyt Group is actief in de distributie van voedingswaren en non-food in België, Frankrijk en Luxemburg, met circa 540 eigen winkels en meer dan 600 aangesloten winkels. In België gaat het om Colruyt, OKay, Bio-Planet, Cru, Dreamland, Dreambaby en de geaffilieerde winkels Spar en Spar Compact. In Frankrijk zijn er naast Colruyt-winkels ook geaffilieerde winkels van Coccinelle, CocciMarket en Panier Sympa. De groep is eveneens actief in de foodservice business (levering van voedingswaren aan ziekenhuizen, bedrijfskeukens en horecabedrijven) in België (Solucious). De overige activiteiten omvatten de distributie van brandstoffen in België (DATS 24), print en document management oplossingen (Symeta) en productie van groene energie (Eoly). De groep telt meer dan 29.000 medewerkers en realiseerde in 2016/17 een omzet van EUR 9,4 miljard. Colruyt is genoteerd op Euronext Brussel (COLR) onder ISIN-nr. BE0974256852.

Over Netskope
Netskope is toonaangevend in veilig cloudgebruik. De gepatenteerde technologie in Netskope’s schaalbare cloudbeveiligingsplatform zorgt voor realtime en contextbewuste controle van datastromen in de cloud, zowel binnen het bedrijfsnetwerk als daarbuiten. Het geeft IT inzicht in riskante activiteiten en helpt gevoelige gegevens te beveiligen, online bedreigingen te blokkeren en te reageren op incidenten op een wijze die aansluit op een moderne manier van werken. De grootste ondernemingen wereldwijd vertrouwen voor hun beveiligingsbeleid op de geavanceerde databeveiliging (Cloud DLP) van Netskope. Bezoek onze website voor meer informatie. www.netskope.com Twitter @Netskope.

Netskope Persdesk
Naomi van Duin
e-mail: netskope@yellow-communications.com
tel: +31 (0)23 555 34 24
Laatste van Netskope
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Verstreken tijd: 3 jaar en 108 dagen

Logo Yellow Communications
Netskope contact

Logo Netskope

1-800-979-6988
  contact@netskope.com
  www.netskope.com
Netskope sociaal

Netskope tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo