www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Relined gaat Dark Fiber capaciteit van glasvezelnetwerk BT resellen

VIANEN, 24 OKTOBER 2017 Relined Fiber Network, de onafhankelijke exploitant van onbenutte Dark Fiber capaciteit, heeft een overeenkomst gesloten met BT, één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen, om Dark Fiber capaciteit binnen BT’s Nederlandse glasvezelnetwerk te gaan resellen. Hierdoor groeit het bereik van Relined’s Dark Fiber netwerk met ongeveer 7.000 kilometer.

Door de overeenkomst met BT krijgt de infrastructuur van Relined een landelijke uitbreiding waarmee meer redundantie en fijnmazigheid kan worden geboden. Het netwerk van BT biedt verbindingen in veel stadskernen waaronder Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Met deze overeenkomst stijgt het aantal aangesloten datacenters van 70 naar ruim 90 en worden Dark Fiber verbindingen naar verschillende andere locaties in Nederland mogelijk gemaakt.

Bij veel publieke en private glasvezelnetwerken blijft een gedeelte van de capaciteit onbenut. De strategie van Relined, als onafhankelijke exploitant, is deze onbelichte glasvezels beschikbaar te stellen aan de markt.

Met deze samenwerking komt er in één klap zo’n 7.000 kilometer glasvezel bij zonder dat er één schep in de grond hoeft”, aldus Relined Directeur Jan Willem Tom. “Voor ons is BT’s landelijke en fijnmazige netwerk een welkome uitbreiding van ons Dark Fiber netwerk, waardoor we onze nationale en internationale klanten nóg beter van dienst kunnen zijn.

BT levert zijn klanten een breed portfolio aan netwerkgebaseerde IT-diensten. Hierbij ligt de focus op cloud, unified communications en cyberbeveiliging, diensten die grote organisaties nodig hebben om digitale transformatie mogelijk te maken. Naast het omvangrijke glasvezelnetwerk beschikt BT in Nederland ook over drie datacentra.

Tomas Vanderick, CEO van BT in de Benelux en de Nordics, licht de overeenkomst toe: “BT’s core business is het wereldwijd leveren van dynamische netwerk- en cloudgebaseerde diensten aan multinationals en grote overheidsorganisaties. Ons state-of-the-art netwerk ligt hier ten grondslag aan. Door de overeenkomst met Relined kunnen we de capaciteit die momenteel niet wordt gebruikt door onze internationale klanten op een andere manier naar de markt brengen.”

Over Relined Fiber Network
Relined is de onafhankelijke exploitant van onbenutte Dark Fiber capaciteit in bestaande publieke en private glasvezelnetwerken. Met een landelijk dekkend en fijnmazig Dark Fiber netwerk door heel Nederland. Mede doordat veel partijen in Nederland een eigen glasvezelnetwerk hebben aangelegd, heeft Nederland een uitstekende landelijke en fijnmazige glasvezelinfrastructuur. Relined houdt zich enkel bezig met de verhuur van Dark Fiber (onbelichte glasvezel) verbindingen om de onbenutte capaciteit (van derden) ter beschikking te stellen aan de markt.
Eerder van Relined Fiber Network

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nl