www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Nieuwe Nighthawk X4S Tri-Band wifi-extender voorziet bestaande wifi-netwerken van mesh-functionaliteit

Gouda, 20 oktober 2017— NETGEAR breidt zijn lijn van wifi-extenders uit met een nieuw mesh-model: de Nighthawk® X4S Wall-Plug AC2200 Tri-band WiFi Range Extender met FastLane3™ en Smart Roaming (EX7500). Daarmee geniet je van verbeterd bereik en hogere snelheden op verbonden apparaten - zelfs in de verste hoeken van het kantoor, zonder dat de bestaande wifi-router moet worden vervangen. Dankzij gepatenteerde NETGEAR FastLane3™-technologie kun je gebruik maken van Nighthawk Mesh-functionaliteiten zoals dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord voor het volledige netwerk zonder enige vermindering van snelheid.

Nighthawk X4S maakt net als de Nighthawk X6S AC3000 Tri-band WiFi Range Extender (EX8000) gebruik van FastLane3-technologie waarmee elk bestaand wifi-netwerk verandert in een uitgebreid wifi-systeem, dode hoeken wegvallen en snelheid omhoog gaat. Deze technologie werd voor het eerst gebruikt in de populaire Orbi-serie en zorgt voor Tri-band wifi: een speciale draadloze verbinding van extender naar router waardoor op smartphones, tablets en computers probleemloos kan worden gestreamed, gegamed en gebrowsed. De wifi is tot 100 procent sneller dan op traditionele dual-band wifi-extenders.

De nieuwe Nighthawk-extender werkt op elk draadloos thuisnetwerk, en breidt de wifi-dekking uit met bijna 100 vierkante meter en is met één druk op de knop geïnstalleerd. De geoptimaliseerde interne antenne zorgt voor bereik in alle hoeken en lost traagheidsproblemen op – zelfs op grote afstand van de router of bij fysieke versperringen. De Nighthawk X4S wifi-extender kan zelfs nog verder uitbreiden door meerdere exemplaren aan elkaar te koppelen.

De dagen dat er moest worden gewisseld tussen wifi-netwerken wanneer je door je huis liep, zijn voorbij – net als de frustraties van verminderde snelheid bij gebruik van een extender. Met Smart Roaming heb je van je voordeur tot de achtertuin en van de zolder tot de kelder naadloos bereik op alle devices. Elk apparaat krijgt dankzij MU-MIMO en Smart Connect Intelligence de best mogelijke wifi-verbinding toegewezen.

De Nighthawk X4S past in elk stopcontact en valt daardoor niet op in de kamer. De LED-lichtjes op de voorkant geven aan op welke plek de extender het best kan worden geplaatst voor de beste wifi-dekking. Nighthawk Mesh-technologie zorgt ervoor dat NETGEAR-extenders de bestaande wifi met één druk op de knop sneller maken, zonder de router of gateway te vervangen.

“Wie tevreden is met de functionaliteiten van zijn huidige router of vast zit aan het modem van de provider, kan met de Nighthawk X4S eenvoudig een mesh-netwerk aan het draadloze thuisnetwerk toevoegen”, zegt David Henry, senior vice president Connected Home Products bij NETGEAR. “NETGEAR biedt nu twee wifi-extenders die het netwerk een flinke boost geven, zonder dat bestaande apparatuur vervangen hoeft te worden. De enige keuze die je hoeft te maken, is tussen de stekker- (EX7500) of de bureauversie (EX8000). Door deze toe te voegen aan het netwerk, kun je eenvoudig snelheid, bereik en prestaties voor alle verbonden devices in het hele huis verbeteren.”

Belangrijkste technische eigenschappen van Nighthawk X4S
Nooit meer last van “dode zones” of verbindingsproblemen door tussenmuren of een moeilijk te plaatsen router: met FastLane3-technologie en de geïntegreerde stekker zijn deze problemen voorbij.
  • Innovatieve Tri-band-wifi met FastLane3: Tri-band-wifi zorgt voor een speciale verbinding met elke bestaande wifi-router of modemrouter. Anders dan bij single- of dual-band wifi-extenders wordt deze link niet voor andere doeleinden gebruikt, wat zorgt voor maximale internetsnelheden.
  • Eén wifi-naam voor elke router of modemrouter: Een traditionele range-extender herhaalt het wifi-signaal van de router naar andere delen van het huis, maar vereist switchen tussen SSID’s: één voor de router en een voor de extender. Daardoor kan de verbinding op bepaalde plekken wegvallen, wat vervelend is bij streaming. De Nighthawk X4S WiFi Extender gebruikt dezelfde netwerknaam en hetzelfde wachtwoord.
  • Smart Roaming: de nieuwe Smart Roaming-capaciteit zorgt voor automatische verbinding met het meest robuuste wifi-signaal. Daardoor ervaar je op elke plek de best mogelijke streamingresultaten.
Andere technische eigenschappen van de Nighthawk X4S
  • AC2200 wifi-snelheden — tot 2Gbps* (866+866+400)
  • Smart Connect — voor automatische selectie van de optimale wifi-band (5GHz of 2.4GHz) voor elk device
  • Multi-User MIMO (MU-MIMO) — voor gelijktijdige streaming van data naar meerdere devices
  • Quad-core Processor — voor betere prestaties, betere 4K-streaming en gamen zonder vertraging
  • Vier interne antennes — voor verbeterd bereik
  • Wifi-app voor Android™ apparaten — voor optimalisatie van netwerkstatus, signaalsterkte en opsporen van storingen
Prijzen en beschikbaarheid:
NETGEAR Nighthawk X4S Wall-Plug AC2200 Tri-band WiFi Range Extender met FastLane3 en Smart Roaming (EX7500) is nu beschikbaar via de bekende retail & e-commerce kanalen voor een adviesprijs van €129,99.

835 KB png EX7500_GE-PE_3-4Lft2_Transparent.png

51 KB jpg EX7500_GE-PE_3-4Lft_LowRes.jpg

50 KB jpg EX7500_GE-PE_3-4Rt2_LowRes.jpg

36 KB jpg EX7500_GE-PE_inWall_LowRes.jpg