www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Interoute voegt Cloud Fabric toe aan zijn Edge SD-WAN-service voor betere applicatieprestaties

Amsterdam, 19 oktober 2017 – Interoute, eigenaar en aanbieder van een internationaal cloudservicesplatform en een van de grootste en meest geavanceerde netwerken in Europa, introduceert Interoute Edge SD-WAN, een Software Defined Wide Area Network-service onderdeel van zijn internationale Cloud Fabric. De recente aanvulling van het Interoute Edge-productportfolio draagt bij aan lagere kosten en verbeteren van applicatieprestaties in de cloud, door applicaties op intelligente wijze met elkaar te verbinden. Door gebruik te maken van Cloud Fabric, combineert Interoute Edge SD-WAN publieke en private toegangsnetwerken in één dynamisch applicatienetwerk. Met het product wordt applicatieverkeer via de snelste routes geleid, zonder invloed te hebben op beschikbaarheid of gebruik te maken van kostbare, ongebruikte back-up circuits.

Het Cloud Fabric-netwerk past zich continu automatisch aan, zodat het op intelligente wijze de applicatiedatastromen tussen lokale vestigingen en de corporate private cloud-omgeving optimaliseert. Daarnaast versnelt het zo de toegang tot applicaties die in de public cloud staan.

Interoute Edge SD-WAN maakt gebruik van Interoute’s mondiale Cloud Fabric, dat zeventien VDC Cloud Zones (virtuele datacentra), colocatiecentra, Points of Presence (PoP’s) en externe cloudleveranciers verbindt met een privénetwerk backbone met zeer lage latency. Gevoelige informatie en prioriteitsverkeer wordt geleid via dit mondiale privénetwerk en route waar applicatieprestaties centraal staan. Geïntegreerde netwerkacceleratie maakt gebruik van deduplicatie en compressie om bandbreedte-eisen te verlagen en niet-zakelijk prioriteitsverkeer via een beveiligde tunnel over het publieke internet te leiden. Interoute SD-WAN Edge Connect monitort eveneens openbare internetactiviteiten met lage prioriteit, om een goede beveiliging te garanderen.

“Interoute Edge SD-WAN zorgt voor betere prestaties van applicaties in de cloud”, zegt Martijn ten Kate, Country Manager bij Interoute Nederland. “Omdat er steeds meer applicaties naar de cloud gaan, komt het regelmatig voor dat zakelijke gebruikers worden gedwongen een internetomweg te nemen om toegang te krijgen tot die apps, wat leidt tot een hogere latency en slechte performance. Interoute Edge SD-WAN zorgt ervoor, in combinatie met Interoute’s Software-Defined Cloud Fabric-basis, dat dit verkeer de snelste en meest directe route neemt, resulterend in een optimale verwerkingscapaciteit en optimale prestaties van cloudapplicaties. De oplossing biedt toegang tot public en private computing gecombineerd met snellere toegang tot applicaties die zich elders in de cloud bevinden.”

Over Interoute
Interoute is eigenaar en operator van een van Europa's grootste netwerken en een wereldwijd cloud services platform, dat 15 eigen datacentra, 17 Virtual Data Centers, 33 colocatiecentra en nog eens 195 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, overheden en universiteiten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland en in de VS, en is eigenaar en operator van 24 stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: www.interoute.nl. Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.

Interoute Persdesk
Marjolein Jonker