www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Bomgar Remote Support 17.1 verhoogt veiligheid met geïntegreerde two-factor authenticatie

De nieuwe remote access-oplossing ondersteunt Chrome OS devices en verbetert de gebruikerservaring en het beheer

's-Hertogenbosch, 17 oktober 2017 Bomgar, leider in enterprise-oplossingen voor secure access, heeft de nieuwste versie van haar Remote Support-oplossing gelanceerd. De nieuwe versie, Bomgar Remote Support 17.1, biedt IT-servicedesks en customer support centers op afstand toegang voor onderhoud tot vrijwel ieder device, ongeacht platform of locatie. Dit gebeurt zonder tussenkomst van een VPN. Technici die Bomgar gebruiken, kunnen eenvoudig en snel verbinding maken met remote systemen en chatten en samenwerken met eindgebruikers of andere technici om problemen op te lossen. De continue focus op oplossingen voor veilige remote access vertaalt zich onder andere in de volledige integratie van two-factor authenticatie.

Chrome OS en Jump-technologie
Remote Support 17.1 biedt nieuwe features die de schaalbaarheid, veiligheid en het beheer verbeteren. Zo zijn er verbeteringen doorgevoerd in de Jump-technologie van Bomgar. Deze technologie maakt het mogelijk om op afstand devices en systemen te beheren, onafhankelijk van de netwerklocatie, zonder dat een gebruiker of beheerder op de remote-locatie hiervoor toestemming hoeft te geven. Door op alle remote devices en systemen een Jump Client te installeren, kunnen administrators rolgebaseerde toegang krijgen zonder tussenkomst van een beheerder. Dankzij twee nieuwe features, Jump Groups en Jump Roles, kunnen administrators vanaf nu op iedere mogelijke manier Jump Items organiseren en daarnaast definiëren wat gebruikers met iedere Jump Client kunnen doen. Hierdoor is het eenvoudiger om het juiste toegangsniveau toe te kennen aan de juiste gebruiker.

In de nieuwe release is nu ook remote access tot het snel groeiende aantal Chrome OS-devices mogelijk. De oplossing is beschikbaar door middel van een Chrome-extensie en is inzetbaar via de G Suite van Google. Daardoor hoeven eindgebruikers niets te downloaden. Dit zorgt voor gestroomlijnde support voor zowel de eindgebruiker als de beheerder.

Nieuwe features voor productiviteit en security
Naast verbeteringen op het gebied van de supportervaring, bevat de nieuwe release ook features op het gebied van productiviteit en security:
  • Realtime vertaling chats – De integratie van de online applicatie GeoFluent zorgt voor een naadloze samenwerking met de Bomgar Chat voor realtime communicatie in meer dan honderd talen
  • Native two-factor TOTP authenticatie – Lokale en LDAP accounts kunnen nu gebruikmaken van two-factor authenticatie dankzij een ‘time-based one-time password’ (TOTP) authenticatie-app, zoals Google Authenticator.
  • Web Rep Console file transfer – De flexibele webgebaseerde Rep Console, waarvoor downloads niet nodig zijn, maakt het nu mogelijk om bestanden te delen tussen het lokale systeem van een supporttechnicus en een remote systeem.
  • Representatieve profielfoto’s – Personaliseer de supportervaring voor zowel de gebruiker als de supportmedewerker door profielfoto’s toe te voegen aan de accounts van de supportmedewerkers. Dit kan ook door een bestaande foto te gebruiken uit de LDAP directory die gesynchroniseerd kan worden voor gecentraliseerd management.
  • Smartcard verbeteringen – De namen van smartcard readers kunnen nu getoond worden in het dropdown-menu van de Rep Console, met een visuele indicatie om de voortgang te laten zien tijdens smartcard elevation processen.
“Vandaag de dag zijn mensen altijd en overal verbonden. Dit vereist dat supportorganisaties uitbreiden en zelf ook in staat zijn altijd, overal en voor ieder device ondersteuning te bieden”, zegt Stuart Facey, VP EMEA bij Bomgar. “Bomgar helpt organisaties van iedere grootte om hun dienstverlening te verbeteren door veilige remote access-oplossingen te ontwikkelingen voor ieder device of systeem, waar dan ook in de wereld. Bomgar Remote Support 17.1 biedt nieuwe en verbeterde functionaliteiten die de productiviteit verhogen voor zowel de supportmedewerkers als de eindgebruikers, zonder dat daarbij concessies gedaan worden aan de veiligheid.”

Over Bomgar
Bomgar is marktleider in enterprise-oplossingen voor Secure Access. De geavanceerde producten van Bomgar voor remote support, toegangsbeheer en identity management helpen support- en securityprofessionals hun productiviteit en veiligheid te verhogen dankzij beveiligde en gecontroleerde verbindingen met systemen en apparaten waar ook ter wereld.

Meer dan 11.000 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Bomgar om uitmuntende supportdiensten te leveren en de risico's voor kostbare gegevens en systemen te verminderen. De klanten van Bomgar bestaan uit een aantal van de voornaamste IT-outsourcers, systems integrators, softwareleveranciers, gezondheidszorgorganisaties, overheidsinstanties, universiteiten, financiële instellingen en winkelketens.

Bomgar is een private onderneming met kantoren in Atlanta, Jackson, Washington D.C., Frankfurt, Londen, Parijs, ’s-Hertogenbosch en Singapore. Maak kennis met Bomgar op https://www.bomgar.com/nl.

Voor meer informatie kijk op Bomgar Blog, Facebook, Twitter en LinkedIn.

Marcommit
Femke Jansen
bomgar@marcommit.nl
Laatste van Bomgar
Bomgar Remote Support 18.1 is nu ook AVG compliant

Bomgar maakt integratie in Azure mogelijk voor remote support- en privileged access-oplossingen

Bomgar introduceert veilige oplossing voor schermdeling iOS-devices

Logo Marcommit
Bomgar contact

Logo Bomgar

www.bomgar.com
Bomgar sociaal

Bomgar tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com