www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric introduceert nieuw beleid betaald verlof voor medewerkers wereldwijd

Schneider Electric heeft een nieuw HR-beleid aangekondigd op het gebied van familieverlof. Het bedrijf dat de digitale transformatie leidt van energiemanagement en automatisering laat met dit beleid zien hoe belangrijk inclusie en diversiteit zijn voor de organisatie. Dankzij het nieuwe beleid kunnen medewerkers over de hele wereld betaald verlof opnemen op momenten die voor hen belangrijk zijn. Zo komt er een betere balans tussen werk en privé.

Het nieuwe beleid voor familieverlof van Schneider Electric omvat regelingen voor ouderschapsverlof voor de eerste en tweede ouder bij natuurlijke geboortes en bij adoptie, zorgverlof en verlof bij het overlijden van een direct familielid. In Nederland gelden, ter aanvulling op de wettelijke Nederlandse regelingen, de volgende voorzieningen:
    • 12 weken ouderschapsverlof bij adoptie.
    • 2 weken betaald ouderschapsverlof voor de tweede ouder (bij natuurlijke geboorte én bij adoptie).

Bijzonder aan deze regeling is dat ook voor ouders die door adoptie een kindje hebben gekregen, dezelfde betaalde verlofregeling geldt als bij een natuurlijke geboorte. Daarnaast houdt Schneider Electric ook rekening met een ruime betaalde verlofregeling voor vaders, dus óók in Nederland.

Ingrid de Bresser, VP HR bij Schneider Electric Nederland: “Dit beleid wordt geleidelijk wereldwijd ingevoerd, maar ik ben blij dat Nederland bij de landen hoort die al vanaf 1 januari 2018 het beleid invoeren. Diversiteit en inclusie zijn immers belangrijke speerpunten voor onze organisatie. In Nederland hebben we over het algemeen al goede verlofregelingen voor medewerkers, zeker in vergelijking met sommige andere landen. Het is dan ook bijzonder en vooruitstrevend dat de nieuwe verlofregelingen gelden in alle landen waarin Schneider Electric actief is.”

Het nieuwe beleid voor familieverlof zal uiterlijk 1 januari 2019 wereldwijd volledig zijn doorgevoerd.

Meer informatie kunt u vinden in het Engelstalig persbericht, of contact opnemen met:

Anouk van Balen
Text100 Global Communications
E: Anouk.vanbalen@text100.nl
M +31 (0) 6 41 55 33 81

Schneider Electric launches Global Family Leave policy

• The policy places Schneider as a leader in its industry, providing fully paid parental, care and bereavement leave in all countries.
  • The policy demonstrates a commitment to diversity and inclusion to generate greater engagement, performance and innovation.

Schneider Electric, the leader in digital transformation of energy management and automation, today announced a new Global Family Leave policy that is industry-leading in its global scope and strengthens the company’s commitment to Diversity and Inclusion.

The policy will support Schneider Electric employees worldwide by providing paid personal time during moments when it matters the most, enabling them to better manage their unique life and work.

The policy features the following provisions as the global minimum paid leave standards:
    • 12 weeks for the primary parent (both natural birth and adoption)
    • 2 weeks for the secondary parent (both natural birth and adoption)
    • 1 week for care for an immediate family member that either needs elder care or care for a serious health condition
    • 1 week of bereavement leave for a death of an immediate family member
In formulating the policy, Schneider Electric has actively chosen to define “leave” and “family” in an inclusive way, recognizing that definition of family, life and work are changing every day. By design, the policy includes key life stages for welcoming a new baby, taking care of sick or elderly family members, and mourning the loss of a family member. It also assumes an inclusive definition of family by extending an equal amount of parental leave to a parent by natural birth or adoption. Resources will be provided to Schneider Electric countries to ensure understanding and support of the new policy by managers and employees.

“Diversity and inclusion is an integral part of who we are and what differentiates us. That is how we drive innovation, engagement and high performance.” said Olivier Blum, Chief Human Resources Officer and Executive Vice President at Schneider Electric. “I feel proud to be an industry leader to establish the global family leave policy. It will reinforce our diversity and inclusion ambition of providing equal opportunities to everyone, everywhere and ensuring that all employees feel uniquely valued and safe to contribute their best.”

The policy will be deployed gradually, with 40+ countries including US, Mexico, China and India implementing by January 2018, and 100% global deployment by January 2019. If a country’s legal requirement or current practice is more than the minimum standards, the higher standards will be followed. Eligibility within a country may vary based on local laws as well as current eligibility for the Schneider Electric benefits.

About Schneider Electric
Schneider Electric is leading the Digital Transformation of Energy Management and Automation in Homes, Buildings, Data Centers, Infrastructure and Industries.

With global presence in over 100 countries, Schneider is the undisputable leader in Power Management – Medium Voltage, Low Voltage and Secure Power, and in Automation Systems. We provide integrated efficiency solutions, combining energy, automation and software.

In our global Ecosystem, we collaborate with the largest Partner, Integrator and Developer Community on our Open Platform to deliver real-time control and operational efficiency.

We believe that great people and partners make Schneider a great company and that our commitment to Innovation, Diversity and Sustainability ensures that Life Is On everywhere, for everyone and at every moment.

www.schneider-electric.com
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel