Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 24 dagen geleden)
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric introduceert nieuw beleid betaald verlof voor medewerkers wereldwijd

Schneider Electric heeft een nieuw HR-beleid aangekondigd op het gebied van familieverlof. Het bedrijf dat de digitale transformatie leidt van energiemanagement en automatisering laat met dit beleid zien hoe belangrijk inclusie en diversiteit zijn voor de organisatie. Dankzij het nieuwe beleid kunnen medewerkers over de hele wereld betaald verlof opnemen op momenten die voor hen belangrijk zijn. Zo komt er een betere balans tussen werk en privé.

Het nieuwe beleid voor familieverlof van Schneider Electric omvat regelingen voor ouderschapsverlof voor de eerste en tweede ouder bij natuurlijke geboortes en bij adoptie, zorgverlof en verlof bij het overlijden van een direct familielid. In Nederland gelden, ter aanvulling op de wettelijke Nederlandse regelingen, de volgende voorzieningen:
    • 12 weken ouderschapsverlof bij adoptie.
    • 2 weken betaald ouderschapsverlof voor de tweede ouder (bij natuurlijke geboorte én bij adoptie).

Bijzonder aan deze regeling is dat ook voor ouders die door adoptie een kindje hebben gekregen, dezelfde betaalde verlofregeling geldt als bij een natuurlijke geboorte. Daarnaast houdt Schneider Electric ook rekening met een ruime betaalde verlofregeling voor vaders, dus óók in Nederland.

Ingrid de Bresser, VP HR bij Schneider Electric Nederland: “Dit beleid wordt geleidelijk wereldwijd ingevoerd, maar ik ben blij dat Nederland bij de landen hoort die al vanaf 1 januari 2018 het beleid invoeren. Diversiteit en inclusie zijn immers belangrijke speerpunten voor onze organisatie. In Nederland hebben we over het algemeen al goede verlofregelingen voor medewerkers, zeker in vergelijking met sommige andere landen. Het is dan ook bijzonder en vooruitstrevend dat de nieuwe verlofregelingen gelden in alle landen waarin Schneider Electric actief is.”

Het nieuwe beleid voor familieverlof zal uiterlijk 1 januari 2019 wereldwijd volledig zijn doorgevoerd.

Meer informatie kunt u vinden in het Engelstalig persbericht, of contact opnemen met:

Anouk van Balen
Text100 Global Communications
E: Anouk.vanbalen@text100.nl
M +31 (0) 6 41 55 33 81

Schneider Electric launches Global Family Leave policy

• The policy places Schneider as a leader in its industry, providing fully paid parental, care and bereavement leave in all countries.
  • The policy demonstrates a commitment to diversity and inclusion to generate greater engagement, performance and innovation.

Schneider Electric, the leader in digital transformation of energy management and automation, today announced a new Global Family Leave policy that is industry-leading in its global scope and strengthens the company’s commitment to Diversity and Inclusion.

The policy will support Schneider Electric employees worldwide by providing paid personal time during moments when it matters the most, enabling them to better manage their unique life and work.

The policy features the following provisions as the global minimum paid leave standards:
    • 12 weeks for the primary parent (both natural birth and adoption)
    • 2 weeks for the secondary parent (both natural birth and adoption)
    • 1 week for care for an immediate family member that either needs elder care or care for a serious health condition
    • 1 week of bereavement leave for a death of an immediate family member
In formulating the policy, Schneider Electric has actively chosen to define “leave” and “family” in an inclusive way, recognizing that definition of family, life and work are changing every day. By design, the policy includes key life stages for welcoming a new baby, taking care of sick or elderly family members, and mourning the loss of a family member. It also assumes an inclusive definition of family by extending an equal amount of parental leave to a parent by natural birth or adoption. Resources will be provided to Schneider Electric countries to ensure understanding and support of the new policy by managers and employees.

“Diversity and inclusion is an integral part of who we are and what differentiates us. That is how we drive innovation, engagement and high performance.” said Olivier Blum, Chief Human Resources Officer and Executive Vice President at Schneider Electric. “I feel proud to be an industry leader to establish the global family leave policy. It will reinforce our diversity and inclusion ambition of providing equal opportunities to everyone, everywhere and ensuring that all employees feel uniquely valued and safe to contribute their best.”

The policy will be deployed gradually, with 40+ countries including US, Mexico, China and India implementing by January 2018, and 100% global deployment by January 2019. If a country’s legal requirement or current practice is more than the minimum standards, the higher standards will be followed. Eligibility within a country may vary based on local laws as well as current eligibility for the Schneider Electric benefits.

About Schneider Electric
Schneider Electric is leading the Digital Transformation of Energy Management and Automation in Homes, Buildings, Data Centers, Infrastructure and Industries.

With global presence in over 100 countries, Schneider is the undisputable leader in Power Management – Medium Voltage, Low Voltage and Secure Power, and in Automation Systems. We provide integrated efficiency solutions, combining energy, automation and software.

In our global Ecosystem, we collaborate with the largest Partner, Integrator and Developer Community on our Open Platform to deliver real-time control and operational efficiency.

We believe that great people and partners make Schneider a great company and that our commitment to Innovation, Diversity and Sustainability ensures that Life Is On everywhere, for everyone and at every moment.

www.schneider-electric.com
Laatste van Schneider Electric
Schneider Electric introduceert mySchneider: online selfserviceportaal voor machinebouwers

Schneider Electric bereikt eerste positie op het gebied van duurzaamheid in haar sector volgens ESG-onderzoeksbureau Vigeo Eiris

Schneider Electric en Isotron Systems partners op het gebied van robotica
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials