www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed brengt flexibiliteit van Microsoft Cloud Storage naar de rand van het netwerk met Azure

Uitbreiding Azure stelt locaties aan de rand van het netwerk in staat Microsoft Azure-cloud te gebruiken als primair datacenter of opslaglaag

Hoofddorp, 12 oktober 2017 Riverbed Technology introduceert de Riverbed® SteelFusion™ Azure-Ready Edge waarmee het bedrijf de flexibiliteit en voordelen van Azure-cloudopslag naar de rand van het netwerk brengt. Door de ondersteuning van Microsoft Hyper-V als virtualisatieplatform geeft de SteelFusion Azure-Ready Edge vestigingen van bedrijven direct toegang tot de Azure-cloud voor gebruik als primaire opslaglaag, zodat data direct vanuit Azure beschikbaar gesteld, beschermd en hersteld kan worden. Dankzij deze nieuwe feature blijft SteelFusion complexe en kostbare taken op het gebied van IT-activiteiten op vestigingen vereenvoudigen. Daarnaast is het mogelijk om investeringen in een eigen datacenter, de Azure-cloud of een hybride-cloudcombinatie voor alle afgelegen locaties binnen het bedrijf uit te breiden – voor verbeterde flexibiliteit, datasecurity, applicatieprestatie en infrastructuurflexibiliteit.

Veel organisaties zijn op zoek naar een oplossing voor de opkomende capex-modellen en zetten steeds vaker hybride architecturen in. Zo gebruiken ze veelal een cloudgebaseerde infrastructuur om traditionele datacenterarchitecturen te verbeteren of zelfs te vervangen. Maar hoewel de cloud betere schaalbaarheid en efficiëntie beloofde, is er op vestigingen nog een gebrek aan vereenvoudigde IT. Sterker nog: de opkomst van cloud- en internetdiensten heeft voor meer complexiteit en kosten gezorgd op het gebied van IT-beheer aan de rand van het netwerk. Volgens ESG meent 91 procent van de IT-managers die verantwoordelijk zijn voor beslissingen rond vestigingen, dat de cloud IT-beheer juist ingewikkelder heeft gemaakt.[1]

De SteelFusion Azure-Ready Edge tackelt de complexiteit met betrekking tot hybride-applicatie- en -dienstenbeheer op externe locaties met een software-defined platform dat externe data en operationele processen centraliseert in de cloud of in de hybrid cloud. De oplossing versnelt activiteiten als back-up, recovery en het implementeren van nieuwe diensten, zoals SD-WAN met Riverbed SteelConnect, firewalls, opslag-, print- en line-of-business applicaties op externe locaties.

“Meer dan 1.200 organisaties hebben SteelFusion gekozen als hun IT-platform voor de rand van het netwerk, waarmee ze de operationele activiteiten voor externe bedrijfslocaties stroomlijnen. We waarderen onze goede relatie met Microsoft en met de SteelFusion Azure-Ready Edge zullen we gezamenlijke klanten voorzien van nog meer opties voor het beheer van rand-IT”, zegt Thomas Verhaeghe, Country Manager Riverbed Benelux. “Met deze oplossing profiteren organisaties direct van de voordelen van Azure-cloudopslag, ongeacht de plek waar ze zakendoen.”

“Steeds meer bedrijven hanteren een ‘cloud first’-strategie. Microsoft Azure heeft klanten geholpen de efficiëntie, schaalbaarheid en kostenbesparingen te realiseren, die nodig zijn om het digitale tijdperk bij te benen”, aldus Tad Brockway, Partner Director Program Management bij Microsoft. “Met Riverbed SteelFusion brengen we diezelfde voordelen van de Azure-cloud naar de rand van het netwerk, wat essentieel is als een bedrijf succesvol wil blijven in het huidige gedistribueerde IT-landschap.”

Riverbed levert oplossingen voor de digitale wereld en het tijdperk van de cloud
Riverbed levert oplossingen die bedrijven helpen om hun legacy-hardware in te ruilen voor een nieuwe, software-defined en cloudgerichte netwerkaanpak, en om de ervaring van eindgebruikers te verbeteren. Hiermee kunnen ze het volledige potentieel van hun initiatieven voor digitale transformatie benutten. Het geïntegreerde platform van Riverbed biedt de flexibiliteit, het overzicht en het prestatievermogen die bedrijven nodig hebben om succes te boeken in de digitale economie en het tijdperk van de cloud. Met dit platform kunnen ze data en diensten via applicaties aan elk endpoint beschikbaar stellen. Dit is mogelijk via elk netwerk en vanuit elke publieke, private of hybride cloud.

Riverbed SteelFusion™ maakt een softwaregedefinieerde netwerkrand mogelijk door best-of-breed virtualisatie, intelligent storage-caching en geavanceerde WAN-optimalisatie samen te brengen in één hyper-converged infrastructuuroplossing. Deze oplossing brengt alle data en diensten van filialen centraal onder in een datacenter of cloud zonder negatieve gevolgen voor de lokale prestaties of de beschikbaarheid voor medewerkers aan de netwerkrand.

[1] Enterprise Strategy Group, januari 2017.

Communiceer met Riverbed
Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn, voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 28.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op http://www.riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR