Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 17 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Schone handen op kantoor houdt werknemers gezond

Venlo, 10 oktober 2017 - Vanaf deze week ligt bij veel mensen de oproep voor de griepprik weer op de mat. De koudere seizoenen beginnen en brengen onvermijdelijk verkoudheden en griepvirussen met zich mee. In een open kantooromgeving kunnen deze virussen zich snel verspreiden. Door aandacht te besteden aan handhygiëne zorgen bedrijven ervoor dat ziektekiemen minder worden verspreid en medewerkers gezond en dus productief blijven. Office Depot, leverancier van kantooroplossingen, geeft advies hoe je door goede hygiëne je werknemers tegen griep kunt beschermen.

Preventie
Volgens de richtlijnen van het LCI, onderdeel van het RIVM, is regelmatig handenwassen met zeep en schoon water nog steeds de meest effectieve manier om ziektekiemen te verwijderen, maar dat moet dan wel goed worden aangepakt. Niet iedereen weet dat het twintig seconden duurt om tijdens het handenwassen de kiemen die infecties veroorzaken te doden. Zorg ervoor dat werknemers erop attent worden gemaakt hun handen regelmatig te wassen en zorg ervoor dat de sanitaire producten op diverse plaatsen op kantoor aanwezig zijn.

Gebruiksniveau
Er kunnen veranderingen hebben plaatsgevonden binnen een bedrijf die van invloed zijn op het gebruiksniveau. Bijvoorbeeld als er een aantal nieuwe medewerkers is aangenomen, maar er geen rekening is gehouden met het extra verbruik van zeep en sanitaire middelen. Bekijk daarom met regelmaat of de voorraden nog op peil zijn.

Professionele schoonmaak
Door inzicht te hebben in wat er door professionele schoonmakers wordt gereinigd en met welke producten, kan er worden vastgesteld of broeigebieden doeltreffend worden schoongemaakt. Deurhandgrepen, liftknoppen, waterkoelerautomaten en printers zijn plaatsen waar ziektekiemen gemakkelijk worden overgedragen. Sommige bedrijven hebben in het contract opgenomen dat schoonmakers de bureaus niet mogen schoonmaken. In deze gevallen, en nog meer als er sprake is van open offices of flexplekken, is het van belang de werknemers erop te attenderen zelf schoon te maken.

Verspreiding
Een deel van de verspreiding komt door het aanraken van voorwerpen. Automatische toiletten, handreinigers, prullenbakken en deuren zijn enkele voorbeelden van producten die helpen het verspreiden van bacteriën tegen te gaan. Maar zijn er ook andere mogelijkheden: kies een prullenbak met voetpedaal en gebruik papieren handdoekjes om de handen te drogen. Dispensers die zijn voorzien van een antibacteriële bio-coating, helpen de verspreiding van kiemen tegen te gaan.

Bescherming het hele jaar door
Pascal Bönsch, CHC Sales Manager DACH& Benelux bij Office Depot, licht toe: “Goede handhygiëne is niet alleen in de koude maanden een fris idee. Ook al komt griep in de wintermaanden het meeste voor, ziekten en infecties kunnen zich het hele jaar door verspreiden. Bovendien kost de griep de werkgever jaarlijks gemiddeld 1,1 miljard euro. Als bedrijven het hele jaar werknemers attenderen op handhygiëne, zal het ziekteverzuim minder groot zijn en daarmee de kostenpost lager.”

--------------------------

Noot voor de pers:

Meer informatie over Office Depot, Inc. is te vinden op Office Depot. Voor vragen kunt u contact opnemen met Marlous Fortuin van Wisse Kommunikatie via 026-4431523 of officedepot@wisse-worldcom.nl

Over Office Depot Europe
Office Depot Europe is een vooraanstaande leverancier van producten, diensten en oplossingen voor elke werkplek – of deze werkplek nu op kantoor, thuis, op school of in de auto is. Met meer dan 25 jaar ervaring zorgt Office Depot Europe ervoor dat klanten hun werk optimaal kunnen uitvoeren: productiever, efficiënter, duurzamer en met lagere kosten. Office Depot Europe levert alles wat klanten nodig hebben in hun werkomgeving, zoals technologie, kantoorartikelen, print- en documentdiensten, bedrijfsondersteunende diensten, facilitaire producten, meubilair en schoolartikelen. Office Depot® en Viking® zijn de twee belangrijkste merken.

Sinds 2017 is Office Depot Europe onderdeel van de AURELIUS Group. Office Depot Europe heeft een omzet van ca. 2 miljard euro en heeft zo’n 6.000 medewerkers in dienst. Het bedrijf bedient consumenten en bedrijven in 14 landen en maakt gebruik van een wereldwijd netwerk van eigen vestigingen, joint ventures, franchise- en licentie-ondernemingen en alliantiepartners. Het hoofdkantoor is gevestigd in Venlo.

Meer informatie vindt u op www.officedepot.nl, officedepot.blog, Twitter en LinkedIn.

Wisse Kommunikatie - Office Depot
Laatste van Office Depot
Office Depot stelt Patrick van Dommelen aan als New Business Development Director

Renee Michelle Jacobs nieuwe Sales Manager New Business Benelux bij Office Depot

Schone handen op kantoor houdt werknemers gezond
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 4 jaar en 17 dagen
Office Depot contact

Logo Office Depot

www.officedepot.nl
Office Depot sociaal

Office Depot tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric