www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Sonos presenteert een smart speaker met ondersteuning voor meerdere spraakdiensten

Sonos One wordt gelanceerd met Amazon Alexa op 24 oktober; Google Assistant volgt in 2018

Daarnaast zijn er voor de huidige eigenaren van Sonos-apparatuur gratis software-updates om gebruik te maken van Alexa's stembediening; AirPlay 2 komt in 2018

Hilversum, Nederland, 4 oktober 2017 - Sonos heeft vandaag samen met industriepartners Sonos One onthuld, een compleet nieuwe smart speaker met ondersteuning voor meerdere spraakdiensten, die muziek, podcasts, luisterboeken en andere audiocontent afspeelt via meer dan 80 streamingservices. Sonos One, met verrassend rijk geluid en een weldoordacht design dat nauwelijks opvalt in je interieur, gaat $199 Amerikaanse dollar kosten en zal vanaf 24 oktober wereldwijd verkrijgbaar zijn. Reserveringen kunnen vandaag al gemaakt worden op www.sonos.com.

Op de dag van de lancering kunnen muziekliefhebbers in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland hun Sonos One direct na het uitpakken bedienen via Amazon Alexa, met volledige ondersteuning voor Amazon Music, iHeartRadio, Pandora, SiriusXM en TuneIn. Alexa stembediening voor Spotify op Sonos One zal nog op tijd voor de feestdagen beschikbaar zijn. Stemcommando's zoals nummers pauzeren of overslaan, het volume regelen en zelfs vragen wat je hoort zal ook mogelijk zijn voor alle andere muziekservices die Sonos ondersteunt. Iedereen die een Sonos One heeft kan zijn hele Sonos home sound system met zijn stem bedienen.

Met Sonos One kun je ook profiteren van al die andere dingen die mensen zo geweldig vinden aan Alexa - het weerbericht opvragen, alarms instellen, naar het nieuws en verkeersinformatie luisteren, en zelfs de laatste sportuitslagen opvragen. De strategische langetermijnsamenwerking van Sonos met Amazon houdt onder andere in dat Sonos One met Amazon Alexa continu slimmer wordt door updates via de cloud.

In 2018 zal Sonos One ook Google Assistant ondersteunen, waardoor het de eerste en enige smart speaker zal zijn die meerdere grote services voor stembediening ondersteunt. Met de Google Assistant en Sonos beschikken klanten niet alleen over geweldig geluid en een prachtige speaker, maar ook over een persoonlijke assistent die de hele dag klaar staat om je te helpen: met luisteren naar muziek, vragen stellen, het nieuws bijhouden, de lichten dimmen of checken wat er in je agenda staat.

"Als het om streaming entertainment gaat, leven we in een gouden tijdperk", zei Sonos CEO Patrick Spence. "Maar veel van deze geweldige content wordt beluisterd via smart speakers die niet ontworpen zijn met ook geluidskwaliteit in gedachten. Met de open benadering van partnerships, een agnostische benadering van spraakdiensten, de kracht van onze vele innovatieve partners en een geluidsplatform voor het hele huis, helpen we mensen om meer en beter te luisteren.”

Sonos One - de details
Sonos One is onderdeel van het Sonos home sound system, dus het is naadloos geïntegreerd met andere Sonos-speakers en biedt toegang tot meer dan 80 muziekservices. Je kunt Sonos One gebruiken als een losse speaker, draadloos pairen met een andere Sonos One voor stereogeluid en hem gebruiken met een PLAYBASE of PLAYBAR van je home-cinema voor surround-sound.

• Compleet nieuw ontwerp, om een verrassend rijk geluid te produceren voor een speaker van dit compacte formaat.
  • Aangedreven door twee D-klasse digitale versterkers, één tweeter en één mid-woofer.
  • Bevat een reeks van zes microfoons en een aanpasbaar algoritme voor ruisonderdrukking om te focussen op de juiste persoon en ervoor te zorgen dat de spraakdienst alles duidelijk verstaat.
  • Technologie voor het ontvangen en herkennen van stemmen, voorzien van echo-onderdrukking, zorgt ervoor dat de speaker je over de muziek heen hoort. Het volume wordt ook slim verlaagd en "duikt" wanneer je tegen de speaker praat, dus je hoeft niet over de muziek heen te schreeuwen.
  • Het lichtje op de speaker brandt wanneer de microfoon actief is. Het lichtje is met een kabeltje verbonden met hetzelfde circuit als dat van de microfoons, dus als het lichtje niet brandt is de microfoon uitgeschakeld.
  • Eigenaren van Sonos-apparatuur kunnen Trueplay gebruiken om Sonos One snel en eenvoudig te tunen en geweldig te laten klinken, waar je de speaker ook neerzet.
  • Sonos One is verkrijgbaar in een geheel matwitte of matzwarte uitvoering.
"Er zijn veel speakers op de markt die je kunt bedienen met je stem, maar de meeste daarvan zijn slechts apparaten die geluid maken en geen systemen die ontworpen zijn om op een eenvoudige manier geweldig geluid te laten horen in elke kamer van je huis", zei Giles Martin, Sound Experience Leader bij Sonos. "Eigenlijk hebben we drie gescheiden ecosystemen bij elkaar gebracht: de mogelijk om muziek te starten met je stem, nummers aan je afspeellijst toe te voegen via de Sonos-app en muziek af te spelen in een andere kamer via je Spotify-app - het is heel eenvoudig in het gebruik maar het heeft ons heel wat moeite gekost om het te creëren."

Klanten buiten de VS, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland profiteren van wat je mag verwachten van een Sonos-speaker - sensationeel geluid, multi-room listening, toegang tot verschillende muziekservices - en hij is klaar voor de toekomst wanneer Sonos samen met een spraakdienst uitbreidt naar nieuwe regio's.

Stembediening ook voor wie al Sonos-apparatuur heeft
Miljoenen bestaande gebruikers van Sonos in de VS, het Verenigd koninkrijk en Duitsland kunnen hun hele Sonos-systeem ook bedienen met Amazon Alexa, dankzij een gratis software-update die vanaf vandaag beschikbaar is. Het enige wat je nodig hebt is een apparaat met Alexa-functionaliteit zoals een Amazon Echo of Echo Dot. Muziek afspelen, vooruit- of terugspoelen door afspeellijsten, een nummer afspelen in één kamer of in een bestaande groep kamers en het volume regelen - het kan allemaal met je stem.

Onze visie is dat Alexa overal beschikbaar zal zijn waar klanten met haar willen communiceren. Gebruikers van Sonos willen sensationele muziek in hun huis afspelen en Alexa helpt mensen om muziek te vinden en daarvan te genieten op een heel natuurlijke manier", zei Tom Taylor, Senior Vice-President van Amazon Alexa. Bovendien zullen Sonos en Alexa hun klanten het sensationele geluid kunnen brengen dat ze verwachten van een Sonos-speaker samen met een technologie voor afstandsbediening via stem en nog 25.000 andere dingen die Alexa voor je kan doen.

Apple AirPlay 2 komt in 2018
Sonos heeft ook aangekondigd dat het Apple's AirpPlay 2 zal ondersteunen vanaf begin 2018, waardoor het mogelijk wordt om geluid af te spelen via een iOS-apparaat - inclusief het geluid van YouTube-video's en Netflix-films - op Sonos-speakers door het hele huis. Eigenaren van Sonos-apparatuur kunnen dan ook vragen stellen aan apparaten met Siri-functionaliteit om muziek op hun Sonos-speakers af te spelen.

Nog meer nieuws
Sonos heeft vandaag nog meer aankondigingen gedaan tijdens het event in New York:
  • Bedien Sonos op jouw manier: Sinds 2016 kunnen eigenaren van Sonos-apparatuur hun speakers direct vanuit de Spotify-app bedienen. En aan het einde van dit jaar zul je Sonos rechtstreeks kunnen bedienen vanuit de apps van nog meer muziekservices, zoals Pandora en Tidal. Rechtstreekse bediening vanuit de apps van Audible, iHeartRadio en Kuke Music volgt begin 2018.
  • De Sonos-app wordt steeds beter: Zodra Sonos-gebruikers hun software bijwerken zullen ze meteen merken dat de app grondig vernieuwd is. Onze app blijft een belangrijke rol spelen naast de stembediening en de apps van partners, zodat alles goed samenwerkt en elkaar perfect aanvult. De navigatie in de nieuwe update is eenvoudiger, waarbij de belangrijkste menuopties in een navigatiebalk onder in het scherm zijn geplaatst, waardoor het makkelijker wordt om muziek in verschillende kamers van je huis af te spelen en snel je favoriete muziek via muziekservices te vinden.
  • Uitbreiding Ontwikkelaarsplatform en Certificeringsprogramma: In 2018 zal Sonos zijn ontwikkelaarsplatform openstellen en API's leveren aan elke ontwikkelaar die voor onze klanten mooie ervaringen wilt creëren op het Sonos-platform. Partners en ontwikkelaars krijgen toegang tot de tools, documentatie en ondersteuning die ze nodig hebben om nog sneller te innoveren. Het bedrijf heeft ook een certificeringsprogramma uitgerold. Partners krijgen de mogelijkheid om de badge "Works with Sonos" te verdienen, zodat eigenaren van Sonos-apparatuur zeker weten dat bedrijven die ons platvorm verder uitbouwen en innoveren, voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van Sonos. De eerste gecertificeerde partners worden in de komende weken en maanden verwacht, te beginnen met partners als Wrensilva, Tunesmap, Lutron, iPort, WINK, Yumoni en Enno, uit China.
  • Nieuwe winkels in Londen en Berlijn: Gebaseerd op het succes van de flagship store in New York, heeft Sonos plannen aangekondigd om nog voor de feestdagen een winkel te openen in Londen, gevolgd door een derde locatie in Berlijn in 2018.

Over Sonos
Sonos® ontwikkelt sinds 2002 het toonaangevende Home Sound System voor het hele huis. Van een startend technologiebedrijf met nerdy ingenieurs en briljante ontwerpers die van muziek houden, is Sonos uitgegroeid tot een wereldwijd muziekmerk dat zich toelegt op het transformeren van de beleving van voluit naar muziek luisteren in huis. Dankzij het home sound system kunnen mensen in elke kamer van hun huis heel eenvoudig naar hun favoriete muziek luisteren met de beste geluidskwaliteit.

Sonos is wereldwijd aanwezig, in meer dan 60 landen, met tientallen streaming muziekaanbieders, via duizenden retailers en in miljoenen huishoudens. Met een voortdurende investering in software en diensten verbetert Sonos de ervaring die klanten hebben met muziek in huis, zelfs jaren na hun aankoop. Sonos verandert de manier waarop mensen naar muziek luisteren, huis voor huis.

Sonos, Inc. is een niet-beursgenoteerde onderneming met het hoofdkantoor in Santa Barbara, Californië en vestigingen in Boston en Seattle, maar ook in Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Duitsland en China.

Ga voor meer informatie naar www.sonos.com.

LVTPR
IJze de Vries
sonos@lvtpr.com
Tags bij dit bericht
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cisco
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau