Contentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 2 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Truphone haalt 255 miljoen Britse pond op, betaalt zijn schuld af en breidt fors uit richting IoT

Nieuw kapitaal wordt motor van wereldwijde uitbreiding, strategische partnerships en ontwikkeling van nieuwe diensten

AMSTERDAM,  3 oktober 2017 – Truphone, mobile tech disruptor en internationale mobiele provider, heeft 255 miljoen Britse pond opgehaald dankzij een geslaagde rechtenuitgifte. Daarmee betaalt het zijn volledige schuld af en financiert het de wereldwijde uitbreiding van zijn activiteiten. Deze nieuwe investering onderstreept Truphone’s ambitie om de miljardensector van de mobiele technologie op te schudden en wereldwijd nog meer connected devices aan te sluiten [1] – verwacht wordt dat er 50 miljard connected devices zullen zijn in 2020.

Deze stap is een mijlpaal voor Truphone, dat nu zijn volledige schuld heeft afgelost. Deze investering was nodig voor de ontwikkeling van Truphone’s unieke, volledig geglobaliseerde platform voor mobiele connectiviteit.

Ralph Steffens, CEO van Truphone: “Truphone blijft de drijvende kracht achter de hervorming van de wereldwijde sector van mobiele devices. Ons vooruitstrevende Connectivity EcoSystem is een combinatie van mobiele connectiviteit, next generation SIM-technologie en een leidend beheerplatform. Dankzij deze unieke propositie bieden we de markt zeer gedifferentieerde Enterprise-producten en keuzemogelijkheid voor disruptieve IoT- en eSIM-oplossingen. Ik beschouw deze nieuwe investering als een bevestiging van het vertrouwen dat onze investeerders hebben in onze groeistrategie en onze ambitie om de sector wereldwijd te blijven vormgeven. Dit is een belangrijke stap richting ons langetermijndoel: wereldwijd miljarden connected devices aansluiten.”

Het is Truphone’s visie dat de mogelijkheden voor mobiele connectiviteit in de toekomst zullen worden geïntegreerd vanaf de productie. Dit betekent dat het aansluiten eenvoudiger wordt, waardoor devices waar ook ter wereld een out-of-the-box connectivity-ervaring zullen bieden.

De investering volgt kort nadat Truphone en Apple een strategisch partnership sloten. Daardoor wordt een verbinding met het Truphone-netwerk in meer dan vijftig landen mogelijk op Apple e-SIM. iPad-gebruikers hebben de mogelijkheid online te gaan en verbonden te blijven, zowel thuis als onderweg. Dit akkoord is een mijlpaal voor Truphone, omdat het zijn status als eerste wereldwijde mobiele operator verder uitbouwt.

Truphone’s gepatenteerde SIM-technologie maakt het mogelijk SIM-profielen aan te maken en door de ether te verspreiden. Dankzij zijn unieke netwerkarchitectuur en technologiestack kan het bedrijf zijn bestaande 3.500 Enterprise-klanten zeer uiteenlopende diensten aanbieden. Die diensten omvatten een beveiligde en gereguleerde opnameservice, die wordt gebruikt door de meerderheid van de Tier1-investeringsbanken. Truphone’s diensten zijn beschikbaar in 220 landen.

Truphone werd opgericht in 2006, groeide de afgelopen jaren erg sterk, en verwacht in 2018 rendabel te zijn. Het bedrijf heeft meer dan 350 mensen in dienst in tien landen en zal blijven bouwen aan zijn reputatie als disruptor in het opkomende IoT-ecosysteem.

Over Truphone
De technologie van Truphone verandert de manier waarop de wereld communiceert en creëert nieuwe mogelijkheden voor zakelijk en privégebruik. Vanuit het hoofdkantoor in Londen zorgt Truphone voor verbinding via een internationaal netwerk en gepatenteerde SIM-technologie. Het bedrijf werkt aan baanbrekende producten en diensten. Zo zorgt Truphone ervoor dat de eSIM voor alle nieuwe Apple iPads eind 2017 in 31 landen verkrijgbaar is, zette Internet of Things-oplossingen in de markt, die de auto’s van Kia connected maken, en creëerde de internationale mobiele-gespreksopnameoplossingen die compliance waarborgen voor financiële instellingen.

Meer dan 3.500 bedrijven – waaronder Netflix en Tesla – werken met Truphone als zakelijke mobiele provider. Negen van de grootste investeringsbanken werken wereldwijd met de mobiele spraak- en sms-opname van Truphone om aan de uitdagende eisen van de MiFID II-regulering te voldoen.

Met elf kantoren wereldwijd heeft Truphone een netwerk opgebouwd in Duitsland, Nederland, Polen, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Hongkong, de Verenigde Staten en Australië.

Meer weten? Ga naar www.truphone.nl.

[1] Software.org: the BSA Foundation (2017), 'Connecting to New Opportunities Through Connected Devices', https://software.org/press-release/connecting-to-new-opportunities-through-connected-devices/

Lianne van Dijk / Stella Jansen – Progress Communications
E-mail: truphone@progresscommunications.nl
Laatste van Truphone