Datum: (297 dagen oud)
PR: LEWIS

Snow Software maakt SaaS- en IaaS-gebruik inzichtelijk met Snow Cloud Discovery

Nieuwe oplossing biedt helder beeld van cloudgebruik binnen organisaties om kosten te besparen en initiatieven op het gebied van digitale transformatie te ondersteunen

Haarlem, 28 september 2017Snow Software wereldwijde aanbieder van Software Asset Management (SAM)- en Cloud Spend Management-oplossingen, brengt Snow Cloud Discovery op de markt. Deze nieuwe oplossing maakt het gebruik van Software-as-a-Service (SaaS) en Infrastructure-as-a-Service (IaaS) inzichtelijk, zodat organisaties hun uitgaven aan clouddiensten kunnen optimaliseren.

Steeds meer bedrijven implementeren cloudoplossingen. Gartner* voorspelt zelfs dat deze markt wereldwijd zal groeien met 18 procent tot meer dan 200 miljard euro in 2017. Naar verwachting groeien SaaS en IaaS respectievelijk met 20,1 en 36,8 procent. Het is daarom belangrijk dat CIO’s grip hebben op hoe het IT-budget wordt uitgegeven, om zo onnodige kosten te identificeren, toekomstige kosten te voorspellen en cloud assets optimaal in te zetten.

Snow Cloud Discovery biedt duidelijk inzicht in de aanwezige SaaS-applicaties en IaaS-omgevingen en het gebruik op organisatorisch- en gebruikersniveau. Snow Cloud Discovery ondersteunt organisaties met het volgende:
  • Ontdekken
    • Automatisch inzicht in SaaS-applicaties die in de hele organisatie worden gebruikt, ongeacht door welke afdeling het abonnement is aangeschaft.
    • Het tonen van zombie Virtual Machines (VM’s) aan publieke cloudleveranciers met een volledige inventaris van softwarecomponenten en gebruikersgegevens.
    • Automatisch verzamelen van gegevens die belangrijk zijn voor de totstandkoming van een accurate licentiepositie.
  • Visualiseren
    • Een overzicht van alle toepassingen, omgevingen en het gebruik van apparaten in publieke en private clouds en op mobiele apparaten.
    • Bieden van inzicht in belangrijke risico’s door vereenvoudigde rapportages van gebruikersstatistieken op component niveau.
  • Optimaliseren
    • Het automatisch identificeren, downgraden en opnieuw toewijzen van dubbele en ongebruikte SaaS-abonnementen en het vinden en verwijderen van zombie VM’s.
“Volgens Gartner** zullen de IT-uitgaven van business units stijgen tot 50 procent van de totale IT-uitgaven van bedrijven, met een sterke focus op digitale bedrijfstransformatie”, zegt Peter Björkman, CTO bij Snow Software. “Toch wordt IT in toenemende mate uit de besluitvormings- en budgetteringsprocessen gehaald en dit wordt verergerd door digitale transformatieprojecten. CIO’s en IT-professionals krijgen hierdoor het gevoel dat ze op een zijspoor worden gezet. Met de uitgebreide analyses van Snow Software die inzicht bieden in alle technologische toepassingen, inclusief die van business units, kunnen IT-professionals budgetten efficiënt beheren en toewijzen om organisatorische doelen te ondersteunen.”

Clouduitgaven lopen steeds vaker uit de hand binnen organisaties. CIO’s en CFO’s zijn vaak niet in staat om onnodige uitgaven te identificeren. Volledig inzicht in alle applicaties is essentieel om de overbelaste IT-afdeling te ondersteunen. Met dit inzicht kunnen IT-professionals invloed uitoefenen op de manier waarop de organisatie en aparte business units software gebruiken. Hierdoor worden kosten bespaard en kunnen beveiligingsrisico’s worden voorkomen.

* Gartner Says Worldwide Public Cloud Services Market to Grow 18 Percent in 2017, February 2017. http://www.gartner.com/newsroom/id/3616417
** Gartner, Top Challenges and Must Do’s for Technology Sourcing, Procurement and Vendor Management Leaders in 2017, 06 December 2016.

Thumbnail
123 KB png Snow License Manager_Cloud.png

Over Snow Software Benelux B.V.
Snow Software is een wereldwijde leverancier van producten en diensten op het gebied van Software Asset Management (SAM). Of het nu door gebrek aan controle, onbegrip of compliancy komt, Snow is van mening dat de meeste organisaties te veel betalen voor hun software. Om dit aan te pakken biedt Snow Software een Software Asset Management (SAM)-oplossing die ervoor zorgt dat organisaties over de juiste licenties beschikken voor de software die ze gebruiken, niet te veel en niet te weinig. Kijk voor meer informatie op www.snowsoftware.com

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: SnowsoftwareNL@teamlewis.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Cathelijne Quarré-Bijleveld, Field Marketing Director bij Snow Software:
Tel:+31 6 29124498
E-mail: cathelyne.quarre-bijleveld@snowsoftware.com