Datum: (296 dagen oud)
PR: Pride PR

NETGEAR introduceert schaalbare IP-surveillance voor kleine en middelgrote bedrijven met Milestone Arcus voor ReadyNAS

Geavanceerd surveillance videomanagementsysteem voor het MKB met NAS-functionaliteit in één enkel apparaat

Gouda, 28 september 2017NETGEAR®, Inc. is een samenwerking gestart met Arcus Global Inc., van Milestone®, een wereldwijde leider in open platform IP-videomanagementsoftware (VMS). Met de samenwerking kan Milstone Arcus™ nu op NETGEAR ReadyNAS® draaien, waardoor bedrijven in staat worden gesteld om hun ReadyNAS te gebruiken voor zowel opslag en beheer van video-surveillance als voor veilige opslag en back-up van zakelijke gegevens. NETGEAR zal deze uitermate schaalbare, kosteneffectieve oplossing tonen in stand #2140 van de ASIS 2017 expo voor security professionals in Dallas.

Nu video-surveillance de norm is geworden voor het beschermen van bedrijven en hun klanten en bezoekers, is de schaalbaarheid van videosystemen een grote uitdaging geworden. Zowel op het gebied van het ondersteunen van steeds meer camera’s, als voor het opslaan van de steeds grotere hoeveelheden video-data. De nieuwe, gecombineerde oplossing van NETGEAR en Arcus Global Inc., zorgt ervoor dat MKB’s – zoals café’s, kleuterscholen, kleine hotels, onafhankelijke winkeliers, kleine kantoren en vastgoedbedrijven – zich fysiek kunnen beveiligen met minimale investering, moeite en beheerkosten.

“Kleinere bedrijven worstelen net zozeer als grote bedrijven met de schaalbaarheid van video-surveillance en de betrouwbaarheid van data. Ze vinden de beschikbare oplossingen echter vaak te moeilijk om te installeren, te duur in de aanschaf, of te weinig functionaliteit en capaciteit hebben,” zegt Doug Cheung, senior product line manager voor ReadyNAS bij NETGEAR. “We zijn verheugd over de samenwerking met het Arcus Global team, een erkende innovator op het gebied van video-surveillance. We kunnen het MKB nu een naadloze, kosteneffectieve oplossing leveren om deze uitdaging het hoofd te bieden.”

ReadyNAS is een wereldklasse IP-videosurveillance oplossing voor kleine en middelgrote bedrijven: van een familiewinkel met acht camera’s tot een heel woonblok met 100 camera’s. Deze unieke, uiterst schaalbare oplossing biedt volledige bescherming van zakelijke activa en kan binnen een paar minuten worden geïnstalleerd, zonder verdere training. De gratis app draaitop alle zakelijke ReadyNAS-modellen en biedt:
  • Ondersteuning voor maximaal 100 high-definition, high framerate IP-camera’s, die eenvoudig kunnen worden uitgebreid door de toevoeging van NETGEAR Power-over-Ethernet (PoE) switches om camera’s op afstand van stroom te voorzien;
  • Hoge opslagcapaciteit van twee tot 60 bays, waarmee enkele weken tot meer dan een jaar aan video-opnames kan worden gemaakt;
  • Superieure dataretentie met vijf unieke niveaus aan bescherming van data tegen hardware-falen en virusaanvallen en hybride remote NAS en cloud back-up voor verschillende locaties.
Zakelijke gebruikers hebben de beschikking over premium video-surveillance functionaliteit, zoals automatische camera discovery, PTZ-controls, bewegingsdetectie, wereldwijde toegang tot video-feeds voor live kijken en terugspelen en eenvoudige export voor forensisch bewijs en onderzoek.

Naast de videobeheerfunctionaliteiten, opereert de ReadyNAS ook nog altijd als een standaard NAS-oplossing. De volledige ReadyNAS-OS-functionaliteit omvat ReadyDR™ (disaster recovery), zodat bedrijven kunnen voldoen aan de meest strenge juridische en commerciële eisen voor het opslaan van videodata.

NETGEAR biedt meerdere ReadyNAS-modellen om aan de prestatie- en opslagbehoeften van iedere MKB’er te voldoen. Er zijn desktop en rackmount opties, met een capaciteit tot 60 bays, met ondersteuning van uitgebreide video-opslag, afhankelijk van het aantal camera’s en de hoeveelheid videogegevens die moet worden bewaard. De volgende NETGEAR business-class ReadyNAS modellen met ReadyNAS OS 6.8 ondersteunen momenteel Milestone Arcus:
  • ReadyNAS RN420 Series van Desktop NAS (RN422, RN424, RN426, RN428)
  • ReadyNAS RN520 Series van Desktop NAS (RN524X, RN526X, RN528X)
  • ReadyNAS RN620 Series van Desktop NAS (RN626X, RN628X)
  • ReadyNAS Rackmount (RR2312, RR2304, RN3138, RR3312, RR4312X, RR4360X)
“NETGEAR staat bekend als een betrouwbare expert op het gebied van netwerkoplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven, dus we zijn erg blij dat ze ervoor hebben gekozen om onze software te integreren met ReadyNAS. Zo kunnen we een uitermate veilige en schaalbare video- en opslagoplossing realiseren,” zegt Lars Nordenlund Frii, CEO van Arcus Global Inc.

Milestone Arcus op ReadyNAS is compatibel met een bijzonder brede selectie aan IP-camera’s. Inclusief de nieuwe NETGEAR FlexPower Wire-Free IP Camera (VNC4030), de eerste draadloze ONVIF® compliant camera op batterijen. HD-kwaliteit PIR bewegingsgedetecteerde beelden, opgenomen met een 130-graden wide-angle lens, dag en nacht, biedt videobeveiliging die de blinde vlekken kan vullen en bestaande ‘altijd-aan’ camera’s kan aanvullen in een bestaand surveillance-systeem. FlexPower Camera’s en de FlexPower Base Station (VNB4000), ontworpen om draadloze connectiviteit uit te breiden tot een afstand van bijna 100 meter, kunnen worden gekoppeld aan Milestone Arcus op ReadyNAS voor een complete videobeveiligingsoplossing.

Prijs en beschikbaarheid
Een cameralicentie van NETGEAR is nodig om video op te slaan die is opgenomen met de verbonden IP-surveillance camera’s. NETGEAR biedt een eenmalige proeflicentie van 60 dagen na activatie van Milestone Arcus op ReadyNAS software.

Een flexibel licentiebeleid zorgt ervoor dat bedrijven eenvoudig het aantal licenties kunnen uitbreiden, afhankelijk van het aantal camera’s in beheer. Het aantal benodigde licenties is gebaseerd op de hoeveelheid cameraverbindingen naar de ReadyNAS. NETGEAR biedt drie vijfjarige licentiepakketten tegen de volgende prijzen:
  • RNVMSMA1-10000S – ReadyNAS VMS door Milestone Arcus, 1 camera licentie — €39,99
  • RNVMSMA4-10000S – ReadyNAS VMS door Milestone Arcus, 4 camera licentie — €132,99
  • RNVMSMA8-10000S – ReadyNAS VMS door Milestone Arcus, 8 camera licentie — €239,99
Bedrijven kunnen gebruikmaken van een vijfjarige garantie van NETGEAR en een vast contactpunt voor ondersteuning.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri / Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR