www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Konica Minolta neemt wereldwijd het voortouw op het gebied van gegevensbescherming

Amsterdam, 27 september 2017 - Vooruitlopend op belangrijke veranderingen in de EU-privacyverordening, introduceert de Konica Minolta Groep zijn "Globaal Beschermingsbeleid voor Persoonsgegevens", zodat de onderneming wereldwijd koploper blijft met de beste waarborgen op privacygebied. Dit anticiperende beleid loopt vooruit op de invoering van de Algemene EU-gegevensbeschermingsverordening (GDPR), die op 25 mei 2018 van kracht wordt. GDPR wordt de grootste verandering in 20 jaar genoemd op het gebied van de privacywetgeving. Het houdt grootschalige veranderingen in, zowel voor in de EU als voor niet in de EU gevestigde bedrijven die persoonsgegevens verwerken van EU-onderdanen, omdat deze verordening de rechten en bescherming van personen aanzienlijk verbetert. Het beleid van Konica Minolta vervult niet alleen deze eisen, maar overtreft ze.

Net als andere bedrijven die klaar zijn voor de invoering van GDPR, verwelkomt Konica Minolta deze wetgeving en behoudt het bedrijf zijn pioniersrol op dit gebied door de wereldwijde invoering van een gegevensbeschermingsbeleid dat zowel de normen van de verordening als het geografische toepassingsgebied ervan overtreft. Xavier Biermez, Managing Director van Konica Minolta Business Solutions Belgium & The Netherlands, zegt hierover: “Bij Konica Minolta beseffen we heel goed dat het vertrouwen van onze klanten, zakenpartners, managers en medewerkers ons meest waardevolle bezit is. We willen dit vertrouwen niet alleen belonen door de beste producten en diensten te leveren, maar ook door te voldoen aan de strengste normen als het aankomt op naleving, beveiliging en maatschappelijke verantwoordelijkheid.”

Het nieuwe beleid van de Konica Minolta Groep wordt met onmiddellijke ingang van kracht en is de sleutel voor de beste gegevensbescherming van dit moment. Het beleid wordt niet alleen ingevoerd in EU-landen, zoals vereist door GDPR, maar gaat ook gelden voor de activiteiten van Konica Minolta wereldwijd, zodat klanten waar ook ter wereld verzekerd zijn van het hoogste niveau van gegevensbescherming. Voor de effectieve operationele implementatie van het beleid en de continuïteit van de naleving en verantwoording op nationaal niveau, heeft de Konica Minolta Groep in elk Europees land een Coördinator Gegevensbescherming aangesteld. Deze managers vallen rechtstreeks onder de algemeen-directeur van elke nationale Konica Minolta-organisatie en onder Dr. Frederike Rehker, die deze inspanningen coördineert als Hoofd Gegevensbescherming voor Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH en Konica Minolta Business Solutions Deutschland GmbH in Duitsland. Deze centrale rol is een essentieel onderdeel in de systematische en strategische aanpak van de onderneming bij het uitrollen van het beleid in de verschillende landen. Voor een complete transparantie naar klanten en partners publiceert Konica Minolta de details van het gegevensbeschermingsbeleid op zijn website voor elk land.

Standaard ingebouwde bescherming
De Konica Minolta Groep gaat de juiste technische en organisatorische maatregelen treffen om te garanderen dat standaard alleen de persoonsgegevens zullen worden verwerkt die noodzakelijke zijn voor een bepaald doel. De persoonsgegevens zullen worden verzameld en verwerkt in overeenstemming met de verordening en op een eerlijke en transparante manier om de individuele rechten van de personen van wie de gegevens zijn te beschermen. Alles zal in het werk worden gesteld om de voortdurende accuraatheid van de gegevens te garanderen en om ervoor te zorgen dat persoonsgegevens niet langer dan nodig voor het vereiste doel bewaard zullen worden. Bovendien zullen nieuwe producten worden ontwikkeld volgens het principe van standaard ingebouwde gegevensbescherming.

De uitdaging van globale gegevensbeveiliging
Konica Minolta ziet zijn toonaangevende positie op het terrein van de gegevensbescherming als een grote verantwoordelijkheid – niet alleen als waarborg voor zijn klanten maar ook om bedrijven beter bewust te maken van het belang van de op handen zijnde veranderingen in de regelgeving. Volgens een enquête die is gehouden door IDC*, is bijna 80 procent van IT-beslissingsnemers zich niet volledig bewust van de effecten van GDPR of heeft er nog helemaal niet over gehoord. Bovendien kan van de 20 procent die zich er wel van bewust is, slechts 20 procent volledig aan de nieuwe verplichtingen voldoen, werkt 59 procent nog in de richting van naleving en is 21 procent nog helemaal niet voorbereid.

Tegelijkertijd is de noodzaak om adequate gegevensbescherming toe te passen groter dan ooit, gezien de toename van de beveiligingsbedreigingen: op dit moment is 73 procent van alle globale merken, organisaties en bedrijven al slachtoffer geweest van DDoS-aanvallen (vaak uitgevoerd in combinatie met gegevensdiefstal) en vinden er dagelijks 3.700 DDoS-aanvallen plaats.**

* IDC enquête 2017: “1 in 4 Companies Have No Clue GDPR is Coming Their Way”
** LANLine, 30 augustus 2017 (Duitse bron): http://www.lanline.de/datensicherheit-im-byod-zeitalter/

Thumbnail
9.2 MB jpg Mood_Bild_KonicaMinolta.jpg

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd zo’n 43.300 werknemers (stand juni 2016) realiseerde Konica Minolta Inc. een netto-omzet van circa 7,8 miljard euro in het boekjaar 2015-2016.

Ga naar www.konicaminolta.nl en www.konicaminolta.eu voor meer informatie. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve-lijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Telefoon: 040 266 11 30
E-mail: konicaminolta@octanepr.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com
Laatste van Konica Minolta Business Solutions
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden

Print Experience 2020: Frame your Future

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Konica Minolta.. contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau