www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Mendix kondigt wereldwijde reseller-overeenkomst aan met SAP, die ondernemingen low-code ontwikkeling biedt om snel en schaalbaar web- en mobiele applicaties op maat kunnen bouwen

SAP gaat Mendix Platform aanbieden onder de naam SAP® Cloud Platform Rapid Application Development by Mendix

BOSTON – 26 september, 2017 – Mendix, leverancier van een gebruiksvriendelijk platform om snel mobiele en webapplicaties te creëren en continu te verbeteren, heeft vandaag een wereldwijde resellerovereenkomst met SAP (NYSE: SAP) bekendgemaakt. Door deze overeenkomst zal SAP het Mendix-platform gaan leveren en ondersteunen onder de naam SAP® Cloud Platform Rapid Application Development by Mendix. De oplossing heeft tot doel klanten in staat te stellen maatwerkapplicaties op het SAP Cloud Platform veel sneller te bouwen dan met traditionele ontwikkelingsmethodes.

Naarmate bedrijven meer investeren in het digitaliseren van hun activiteiten, groeit de vraag naar nieuwe en innovatieve applicaties aanzienlijk sneller dan IT-organisaties kunnen leveren. Gartner voorspelt dat in 2020 minstens de helft van alle nieuwe bedrijfsapplicaties zal worden gecreëerd met high-productivity toolsets.1) De oplossing is ontworpen om IT-organisaties te helpen deze kloof te dichten.

"Bedrijven in alle industrieën moeten voortdurend nieuwe manieren vinden om te innoveren, en de marktleiders van vandaag positioneren low code ontwikkelingsplatforms in de kern van hun digitale strategie," aldus Derek Roos, CEO van Mendix. "We hebben al tientallen wederzijdse klanten die significante waarde creëren door gebruik te maken van de kracht van SAP en Mendix afzonderlijk. Klanten kunnen nu hun digitale transformatie-initiatieven versnellen door apps op SAP Cloud Platform met aanzienlijke snelheid en op schaal te bouwen en daarbij het krachtige ecosysteem van SAP te benutten."

Door deze overeenkomst wil SAP zijn portfolio van cloud platformdiensten uitbreiden met Mendix' toonaangevende low-code ontwikkelingsmogelijkheden. SAP Cloud Platform Rapid Application Development zal klanten helpen om de time-to-value te verkorten voor applicaties die de operationele efficiency en klantenbinding vergroten. Werkend op het SAP Cloud Platform, biedt de oplossing een nauwe integratie met SAP-systemen, data en services, waardoor ondernemingen in staat worden gesteld een nog grotere business value te halen uit hun investeringen in SAP-software.

"We zijn enthousiast over de overeenkomst tussen SAP en Mendix, omdat hun producten strategisch zijn voor onze activiteiten," zegt Willem Jan Zwart, Chief Digital Counsel van Enexis. "We hebben meer dan 50 apps op het Mendix-platform gebouwd, waardoor de kracht van SAP-software in de back-end nog beter wordt benut. Aangezien we het SAP Cloud Platform zijn gaan gebruiken en de stap naar SAP S/4HANA aan het maken zijn, verwachten we door deze samenwerking nog meer waarde te kunnen realiseren. "

SAP Cloud Platform Rapid Application Development vergroot de kracht van systemen die met SAP-software werken door IT-organisaties te helpen om snel apps te bouwen voor:
  • Innovatie - Lanceer nieuwe digitale producten en diensten door gebruik te maken van het SAP Leonardo digitale innovatie-systeem voor het Internet of Things (IoT), machine learning en Big Data.

• Klantenbinding - Bouw web- en mobiele apps om klanten en en partners superieure gebruikerservaringen te bieden.

• Operationele efficiency - Bouw apps om proces-efficiency en productiviteit van de medewerkers te verhogen.

• SAP S/4HANA®-migratie – Versnel de migratie naar SAP S/4HANA door maatwerk en lokalisaties naar het SAP Cloud Platform te brengen.
"We hebben low-code ontwikkeling geïdentificeerd als een belangrijke enabler van digitale transformatie en we vonden dat Mendix ideaal geschikt is voor klanten die applicaties sneller willen opleveren", aldus Björn Goerke, CTO bij SAP en president van SAP Cloud Platform. "We hebben besloten het Mendix platform in de SAP Cloud Platform portfolio aan te bieden omdat we dezelfde technologievisie delen en open standaards gebruiken zoals Cloud Foundry en Docker."

Voor meer informatie:
SAP Solution Brief
www.sap.com/rapid-application-development

Extra informatiebronnen:
  • Rapport: Gartner 2017 - Magic Quadrant for High Productivity Application Platform as a Service
  • Rapport: Gartner 2017 - Magic Quadrant for Mobile App Development Platforms (MADP)
1) Gartner, Inc., 'Market Guide for Application Platforms', 23 november 2016, Anne Thomas en Aashish Gupta

Over Mendix
Mendix is het snelste en meest eenvoudige platform voor het creëren en continu verbeteren van mobiele en webapplicaties die innovatie mogelijk maken. Als marktleider – erkend door toonaangevende analisten- helpen wij onze klanten hun organisaties en industrieën digitaal te transformeren door apps te bouwen, te beheren en te verbeteren op ongeëvenaarde snelheid en schaal. Meer dan 4.000 toekomstgerichte ondernemingen, waaronder KLM, Medtronic en Philips, gebruiken ons platform om zakelijke applicaties te bouwen om hun klanten optimaal te van dienst te zijn en de operationele efficiency te verbeteren.

Word lid van de Mendix-community door Mendix te volgen op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Start met het gratis bouwen van apps op www.mendix.com/try-now/

# # #

SAP, SAP S / 4HANA en andere SAP-producten en -diensten die hierin zijn genoemd, alsmede hun respectieve logo's zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SAP SE (of een SAP affiliate bedrijf) in Duitsland en andere landen. Zie http://www.sap.com/corporate-nl/legal/copyright/index.epx voor aanvullende handelsmerken en notities.

Alle andere genoemde product- en servicenamen zijn de handelsmerken van hun respectieve bedrijven.

SAP Forward-Looking Statement
Any statements contained in this document that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words (i.e. their Dutch translation) such as “anticipate,” “believe,” “estimate,” “expect,” “forecast,” “intend,” “may,” “plan,” “project,” “predict,” “should” and “will” and similar expressions as they relate to SAP are intended to identify such forward-looking statements. SAP undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations. The factors that could affect SAP's future financial results are discussed more fully in SAP's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), including SAP's most recent Annual Report on Form 20-F filed with the SEC. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Henriette Oeschger
Director Marketing EMEA
henriette.oeschger@mendix.com
Eerder van Mendix
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau