www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 25 dagen geleden)

60% van de ondernemers nog niet voorbereid op aankomende Privacywet

Voorlichting over AVG (Privacywet) met boetes van max. 4% van de omzet of max. 20 miljoen

Den Haag, 27 september 2017, de Privacywet, ook wel genoemd Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geldt straks in Nederland, terwijl 60% van de ondernemingen hierop nog niet voorbereid is, ten einde hoge boetes te voorkomen. Vanaf 25 mei 2018 dient de ondernemer te voldoen aan deze wet, die ook wel Privacywet wordt genoemd. Multitask ICT organiseert samen met haar partner ID Control een workshop over welke maatregelen de onderneming kan nemen om die hoge boetes als gevolg van deze wet te voorkomen. Ondernemers en organisaties kunnen, na aanmelding, deze workshop kosteloos bijwonen bij Multitask ICT op de Vlietweg 15 te Leidschendam-Voorburg op 5 oktober 2017.

In deze workshop wordt de ondernemer uitgelegd wat de AVG inhoudt en wat de gevolgen ervan zijn. Zo introduceert de wet een Meldplicht van Datalekken binnen 72 uur aan de Autoriteit Persoonsgegevens en een documentatieplicht tot het verwerken van persoonsgegevens. Daarnaast introduceert de wet concepten als privacy by default en design die ook zullen worden toegelicht. Tot slot wordt veel aandacht besteed aan de digitale security risico’s en dreigingen waarbij een demonstratie van een hack getoond wordt. Na de presentatie weet u wat de organisatie technisch, juridisch en organisatorisch moet doen om te voldoen aan deze nieuwe Privacywet.

André Harder, directeur van Multitask ICT, zegt dat de cybersecurity risico’s en driegingen zo enorm toenemen dat de kranten er nu al dagelijks mee gevuld zijn. Deze toename zorgt ervoor dat niet alleen organisaties plat gaan met enorme schade zoals onlangs de APM Terminals in de haven van Rotterdam, maar ook persoonsgegevens gelekt worden. Om aan deze Privacywet te voldoen kunnen organisaties de hulp in roepen van Multitask ICT ten einde veilig en verantwoord om te gaan met persoonsgegevens.

Hans Kortekaas, directeur van ID Control, geeft aan dat veel organisaties kampen met een gebrek aan kennis over deze wet en deze privacy en cyber security problematiek. Hierdoor biedt Multitask ICT gezamenlijk met ID Control een kosteloze workshop aan om aan te geven wat het precies inhoudt, wat het betekent en wat er vervolgens moet gebeuren om veilig en verantwoord om te gaan met persoonsgegevens.

Onveilig en onverantwoord omgaan met  persoonsgegevens kan boetes opleveren die kunnen oplopen tot 4% van de omzet of tot 20 miljoen. Multitask ICT biedt met haar partner ID Control deze Workshop over de Privacywet gratis aan met als doelstelling u voor te lichten afsluitend met een heerlijke lunch. Aan het einde bent u technisch, juridisch en organisatorisch op de hoogte hoe u kunt voldoen aan deze Privacywet.

Aanmelden via http://www.multitaskict.nl/workshop-5-oktober/

Noot voor redacties:

Voor meer informatie en vragen kunt u contact opnemen met André Harder op telefoonnummer 070 4480296.
Laatste van ID Control
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Tienduizenden aangeboden thuiswerkomgevingen te misbruiken door cybercriminelen in Nederland

Thuiswerken op de computer van kantoor neemt door privacy en security zorgen drastisch toe
Verstreken tijd: 3 jaar en 25 dagen
ID Control contact

Logo ID Control

+31 888 SECURE (732873)
  info@idcontrol.com
  www.idcontrol.com
ID Control sociaal

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Nextmoves
Logo Onguard
Logo Red Hat, Inc.