Datum: (298 dagen oud)
PR: Pride PR

Amazon Web Services opent begin 2019 nieuwe datacentra in het Midden-Oosten

Amazon Web Services (AWS) kondigt de opening aan van datacentra in het Midden-Oosten. Daarmee faciliteert AWS de verdere technologische ontwikkeling van landen in deze regio. De nieuwe AWS Region Middle East (Bahrain) die begin 2019 klaar voor gebruik moet zijn, bestaat bij de lancering uit drie Availability Zones. Momenteel beschikt AWS al over 44 van zulke zones in 16 regio’s over de hele wereld. Eind 2018 komen daar nog veertien extra zones bij, verdeeld over vijf regio’s.

Lees meer over deze aankondiging in de blog van Jeff Barr, Chief Evangelist bij Amazon Web Services.

Pride PR
Simone Pouw / Alena Ethem
amazon@pridepr.nl

Over Amazon Web Services
Al ruim tien jaar is Amazon Web Services ’s werelds meest complete en geadopteerde cloudplatform. AWS biedt meer dan 50 diensten op het gebied van compute, opslag, database, analytics, mobiel, Internet of Things, en applicaties vanuit datacenters in de VS, Australië, Brazilië, China, Duitsland, Ierland, Japan, Korea en Singapore. Meer dan een miljoen klanten, waaronder snelgroeiende startups, grote ondernemingen en overheidsinstellingen over de hele wereld vertrouwen op AWS-diensten om hun infrastructuur te draaien, hen meer agile te maken, en de IT-kosten te verlagen. Kijk voor meer informatie over AWS op http://aws.amazon.com.

Over Amazon
Amazon.com opende juli 1996 de deuren op het web. Het bedrijf houdt zich aan vier principes: obsessief op klanten gericht zijn in plaats van op de competitie, een passie voor vernieuwing, vasthouden aan operationele uitmuntendheid en nadenken over de lange termijn. Klantenrecensies, 1-click shopping, gepersonaliseerde aanbevelingen, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo en Alexa is een aantal van de producten en diensten die ontwikkeld zijn door Amazon.