Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

WoningNet en CoolProfs ontwikkelen mobiele app voor woningruil HuisjeHuisje

Oude Wetering, 26 september 2017 – IT-dienstverlener CoolProfs en IT-serviceorganisatie WoningNet hebben in opdracht van een aantal woningcorporaties de mobiele applicatie HuisjeHuisje ontwikkeld. Met deze app kunnen huurders snel en eenvoudig een huurhuis zoeken, vinden en – als er een match is – een ruilovereenkomst sluiten.

HuisjeHuisje is een initiatief van 26 woningcorporaties en kan gebruikt worden door huurders in heel Nederland. De app is maandag officieel gelanceerd en bleek in de pilotfase al een doorslaand succes: tijdens de eerste test waren er duizenden aanmeldingen en vele tientallen matches voor woningruil.

“De woningmarkt zit muurvast en daar willen woningcorporaties verandering in brengen”, zegt Astrid Weijs, Manager ICT bij WoningNet. “Ymere, de woningcorporatie voor de Noordelijke Randstad, kwam met dit idee om woningruil gemakkelijker te maken. Wij hebben dat vervolgens samen met CoolProfs gerealiseerd met de HuisjeHuisje app.”

“We zijn blij dat we met HuisjeHuisje ons steentje kunnen bijdragen aan een meer fluïde huurmarkt”, vertelt Eric ten Harkel, oprichter en algemeen directeur van CoolProfs. “De samenwerking met WoningNet gaat echter verder dan deze app alleen. Er volgen de komende tijd nog meer manieren waarop CoolProfs en WoningNet samen innovatieve digitale diensten aan woningcorporaties zullen leveren.”

Low-code softwareontwikkeling
CoolProfs en WoningNet ontwikkelden de HuisjeHuisje applicatie met het low-code platform OutSystems in slechts enkele maanden tijd. Met hetzelfde platform bouwen CoolProfs en WoningNet ook aan een geheel vernieuwd woonruimtebemiddelingsysteem.

Astrid Weijs zal op 10 oktober tijdens het OutSystems-event NextStep Benelux deelnemen aan een paneldiscussie waar zij dieper in zal gaan op de ervaringen van WoningNet met low-code softwareontwikkeling. Op dit event zal CoolProfs, de OutSystems Elite Partner met het grootste aantal gecertificeerde OutSystems-ontwikkelaars van Nederland, ook aanwezig zijn met een informatiestand.

++++

Over CoolProfs
Sinds de oprichting in 2000 bouwt CoolProfs snel en innovatief maatwerk samen met zijn klanten. Al jarenlang adviseert het bedrijf organisaties over creatieve IT-oplossingen, en denkt mee over hoe bedrijfsprocessen naar een hoger niveau getild kunnen worden. CoolProfs werkt volgens Agile en scrum methoden en gebruikt daarbij Rapid Application Development (RAD)-platforms, zoals OutSystems en CA Gen. Het bedrijf, gevestigd in Oude Wetering, werkt voor innovatieve en gerenommeerde organisaties als ING, Gemeente Den Haag, ABN AMRO, Wasco, RET, Samskip en WoningNet. En doet dat met heel veel plezier. Voor meer informatie, zie www.coolprofs.nl.

Over WoningNet
WoningNet is een shared service center voor de corporatiemarkt. Zij ondersteunt corporaties met slimme IT en serviceoplossingen voor het verdelen van woonruimte. Dit kunnen onder andere woonportalen, sites, applicaties maar ook callcenterdiensten zijn. WoningNet is gevestigd in Weesp en heeft ruim 200 klanten in Nederlandse corporatiemarkt.

Over OutSystems
Wereldwijd vertrouwen duizenden klanten op OutSystems, hét nummer één low-code ontwikkelplatform voor het versnellen van applicatieontwikkeling. Gedreven techneuten hebben ieder aspect van het platform met oog voor detail ontworpen, waardoor bedrijven enterprise-grade apps kunnen bouwen en daarmee hun digitale transformatie kunnen versnellen. OutSystems is de enige oplossing die de kracht van low-code applicatieontwikkeling combineert met geavanceerde mobiele functionaliteiten, waardoor het volledige applicatielandschap visueel gemodelleerd en geïntegreerd met bestaande systemen kan worden. Klik hier voor meer informatie, volg ons op Twitter of bezoek ons op LinkedIn.
Tags bij dit bericht