www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed Future of Networking Survey: legacy-netwerken vormen een obstakel voor cloud computing en digitale transformatie

• 98% van alle wereldwijde IT-besluitvormers zegt dat geavanceerde netwerken van cruciaal belang zijn om het tempo van de business bij te houden
  • Hoewel 91% van alle respondenten het eens is met de stelling dat het volledige potentieel van hun cloudstrategie alleen kan worden gerealiseerd met de ondersteuning van een geavanceerd netwerk, zegt 85% nog enkele jaren verwijderd te zijn van de voordelen van digitale transformatie; dit is te wijten aan de beperkingen van legacy-netwerken
  • Bedrijven hebben moeite om flexibel te blijven opereren op basis van hun huidige infrastructuur; 97% zegt dat hun netwerk de veranderende eisen van de cloud nog altijd niet kan bijbenen
  • Er is op brede schaal sprake van prestatieproblemen als gevolg van verouderde netwerkinfrastructuren; 93% van alle IT-besluitvormers zegt dat er maandelijks netwerkproblemen optreden en 58% geeft aan dat dit regelmatig gebeurt (verschillende keren per maand)
  • Bedrijven staan op het punt om SD-WAN in te zetten voor het beheer van de cloud en hybride netwerken; hoewel slechts 4% van alle IT-besluitvormers hier al van profiteert, is 93% van plan om binnen vier jaar tijd op SD-WAN over te stappen
Hoofddorp, 21 september 2017 – Riverbed Technology publiceert vandaag de resultaten van de Riverbed Future of Networking Global Survey 2017. Dit onderzoek brengt de invloed van legacy-infrastructuren en geavanceerde netwerken op digitale transformatie en het gebruik van de cloud in kaart. De resultaten van dit wereldwijde onderzoek zijn gebaseerd op antwoorden van duizend IT-besluitvormers in negen landen. Hieruit spreekt een ongekend sterke mate van concensus dat legacy-infrastructuren de digitale en cloudstrategie in de weg zitten. Bijna alle respondenten (97%) zijn het eens met de stelling dat legacy-netwerkinfrastructuren er moeite mee zullen hebben om de veranderende eisen van de cloud en hybride netwerken bij te benen. 91% van de respondenten zegt dat het volledige potentieel van de cloudstrategie van hun organisatie alleen kan worden benut met behulp van een geavanceerd netwerk. 98% is het eens met de stelling dat een geavanceerd netwerk van cruciaal belang is om effectief te kunnen voorzien in de behoeften van hun onderneming en eindgebruikers.

De onderzoeksresultaten wijzen daarnaast op een achterstand in het gebruik van geavanceerde technologie, zoals SD-WAN (software-defined wide area networking), die het gebruik van de cloud en digitale transformatie kan versnellen. Desondanks is een kentering nabij. 93% van de IT-besluitvormers die aan het onderzoek deelnamen, is van plan om binnen de komende vier jaar over te stappen op SD-WAN. Momenteel heeft slechts 4% van de respondenten dit gedaan.

“Uit dit onderzoek en de resulterende data blijkt dat IT-besluitvormers onder enorme druk staan om hun cloudstrategie ten uitvoer te brengen, voor digitale transformatie te zorgen en het tempo van innovatie dat de norm is geworden in de huidige concurrerende markten, bij te benen, zegt Jerry M. Kennelly, medeoprichter en CEO van Riverbed Technology. “De respondenten waren het er vrijwel unaniem over eens dat organisaties direct moeten overstappen op geavanceerde, softwaregedefinieerde netwerken om ondersteuning te bieden voor een succesvolle cloudstrategie. Riverbed spant zich in om deze transformatie succesvol te laten verlopen en organisaties de broodnodige operationele flexibiliteit te laten realiseren door de inzet van SD-WAN voor cloudnetwerken.”

Legacy-netwerken vormen een obstakel voor cloud computing en digitaal succes
Bedrijven hebben overduidelijk te kampen met prestatieproblemen. 58% van de respondenten geeft aan dat ze minstens een paar keer per maand te maken hebben met cloudgerelateerde netwerkproblemen die specifiek door hun legacy-infrastructuur worden veroorzaakt. 93% zegt dat hun bedrijfsvoering minimaal maandelijks onder dergelijke problemen te lijden heeft. Helaas zegt 85% van dezelfde IT-besluitvomers dat ze nog altijd een paar jaar verwijderd zijn van de realisatie van het volledige potentieel van digitale transformatie. Dit is ten dele te wijten aan hun legacy-infrastructuur. Deze kloof tussen het besef van de noodzaak en de werkelijke implementatie geldt voor bedrijven in diverse verticale markten, zoals de financiële dienstverlening, maakindustrie, energie- en nutssector, detailhandel, communicatie- en mediasector en IT-dienstverlening. Dit kan een bedreiging vormen voor hun concurrentiepositie in hun respectievelijke markten.

Het onvermogen van netwerken om ondersteuning te bieden aan cloudgerelateerde applicaties en workloads en, minstens zo belangrijk, om een integraal overzicht te bieden van hun prestaties, wordt gezien als belangrijk obstakel voor een succesvolle inzet van de cloud. 69% van de respondenten zegt dat zowel hun legacy-netwerkinfrastructuur als een gebrek aan zicht op de cloud de verwezenlijking van het volledige potentieel van hun cloudstrategie in de weg zit.

Uit het onderzoek blijkt verder dat IT-besluitvormers er een hekel aan hebben om met de beperkingen van hun legacy-netwerken te moeten worstelen. Ze zijn bereid om een hoop op te offeren als dat ertoe leidt dat hun team minder tijd kwijt is aan het opkrikken van de netwerkprestaties. 54% van hen zou er een langere reis naar het werk voor over hebben, 53% zou bereid zijn om kortere lunchpauzes te nemen, 51% zou al hun e-mailcorrespondentie met de hand gaan schrijven en 42% zou permanent stoppen met koffiedrinken.

Bedrijven worstelen met legacy-netwerken die niet aansluiten op de eisen van moderne cloudapplicaties en daaraan gerelateerde workloads. Simpel gezegd, hebben legacy-netwerken funeste gevolgen voor de bedrijfsprestaties.

Drijfveren voor bedrijven om over te stappen op een geavanceerd netwerk
IT-besluitvormers geven blijk van een sterk besef dat de overstap naar een geavanceerd, softwaregedefinieerd netwerk van cruciaal belang is om een oplossing te bieden voor digitale en zakelijke uitdagingen. Nu organisaties overstappen op een cloudgerichte of ‘cloud first’-strategie, is er sprake van een brede kloof tussen wat hun huidige hardwaregerichte infrastructuur hen biedt, en wat ze nodig hebben om te kunnen profiteren van de voordelen van de cloud.

57% van de deelnemers aan het onderzoek zegt dat het realiseren van operationele flexibiliteit bepalend is voor het succes van een moderne onderneming. Geavanceerde netwerken en de technologie die daar ondersteuning voor biedt, zijn van essentieel belang om dit doel te bereiken. Andere belangrijke drijfveren achter de overstap naar geavanceerde netwerktechnologie zijn:
  • 56% – succesvolle tenuitvoerlegging van initiatieven voor digitale transformatie;
  • 55% – strategische overstap naar de cloud en hybride netwerken;
  • 51% – groeiende behoefte aan mobiliteit;
  • 51% – hogere verwachtingen van klanten en eindgebruikers;
  • 45% – ondersteuning voor IoT-apparatuur.
Geavanceerde cloudnetwerken en SD-WAN
Momenteel is er sprake van een achterstand in het gebruik van geavanceerde technologie ter ondersteuning van de cloud en digitale transformatie. Daar zal echter snel verandering in komen. Van de respondenten is 98% het ermee eens dat het gebruik van SD-WAN-technologie binnen geavanceerde netweken in twee jaar tijd van cruciaal belang zal zijn voor het beheer van de cloud en hybride omgevingen. En hoewel slechts 4% van de respondenten momenteel profiteert van de voordelen van SD-WAN, is 52% van hen van plan om binnen twee jaar tijd op SD-WAN over te stappen, en 93% binnen vier jaar tijd.

Wereldwijde IT-besluitvormers zien diverse voordelen in SD-WAN, die elkaar qua relevantie dicht benaderen.
  • Sneller presterende applicaties (44%)
  • Netwerkautomatisering en het op prioriteit indelen van applicaties (44%)
  • Geïntegreerde connectiviteit binnen het gehele netwerk (43%)
  • Zicht op, en bewaking van het netwerk (42%)
  • Eenvoud/gemak van beheer (42%)
  • Krachtiger netwerkbeveiliging (42%)
  • Integratie met WAN-optimalisatie (40%)
  • Directe verbindingen met AWS of Azure (39%)
  • Lagere kosten (38%)
Het moderniseren van legacy-netwerken en het ondersteunen van geavanceerde netwerken met technologie als SD-WAN kunnen bedrijven volgens de IT-besluitvormers een hoop voordelen opleveren, zoals: grotere efficiëntie dankzij een effectiever gebruik van bandbreedte (48%), productiviteitsverbeteringen (47%), meer uitbreidingsmogelijkheden (46%), omzetverbetering (45%), meer flexibiliteit (44%) en verbeterde resultaten voor digitale initiatieven (44%).

De volledige Riverbed Future of Networking Global Survey 2017, die ook inzichten per geografische regio en verticale markt biedt, is beschikbaar op https://www.riverbed.com/go/global-application-performance-survey-2017.html.

Riverbed levert oplossingen voor de digitale wereld en het tijdperk van de cloud
Riverbed levert oplossingen die bedrijven helpen om hun legacy-hardware in te ruilen voor een nieuwe, softwaregedefinieerde en cloudgerichte netwerkaanpak en om de ervaring van eindgebruikers te verbeteren. Hiermee kunnen ze het volledige potentieel van hun initiatieven voor digitale transformatie benutten. Het geïntegreerde platform van Riverbed biedt de flexibiliteit, het overzicht en het prestatievermogen die bedrijven nodig hebben om succes te boeken in de digitale economie en het tijdperk van de cloud. Met dit platform kunnen ze data en diensten via applicaties beschikbaar stellen aan elk endpoint. Dit is mogelijk via elk netwerk en vanuit elke publieke, private of hybride cloud. Het aanbod van Riverbed omvat onder meer de volgende oplossingen.
  • Riverbed® SteelConnectÔ is een SD-WAN-oplossing (Software-Defined WAN) die netwerkconnectiviteit en de aanlevering van applicaties via hybride WAN’s, externe WAN’s en cloudnetwerken integreert met een complete reeks van WAN-gateways, LAN-switches en Riverbed Xirrus WiFi-access points die centraal worden beheerd vanuit een console in de cloud.
  • Riverbed® SteelCentral™ is een integraal platform voor prestatiebeheer, dat op unieke wijze inzicht biedt in alle aspecten van de gebruikservaring, applicatieprestaties en netwerkprestaties.
  • Riverbed® SteelHead™ is een brancheleidende oplossing voor het versnellen van de aanlevering van applicaties via het hybride WAN. SteelHead geeft de prestaties van cloudapplicaties een boost door een oplossing te bieden voor bandbreedtebeperkingen en latency binnen het netwerk. Dit draagt bij aan een betere ervaring voor eindgebruikers, waar die zich ook maar bevinden.
  • Riverbed® SteelFusion™ is de eerste en enige infrastructuuroplossing voor filialen en externe bedrijfslocaties met een softwaregedefinieerde netwerkrand. SteelFusion brengt alle data en diensten van filialen centraal onder in een datacenter of cloud zonder negatieve gevolgen voor de lokale prestaties of de beschikbaarheid voor medewerkers aan de netwerkrand.
Communiceer met Riverbed

De onderzoeksmethodiek achter de Riverbed Global Survey 2017: The Future of Networking Survey
De Riverbed Global Survey 2017: The Future of Networking is het resultaat van een online-enquête door Wakefield Research onder duizend IT-besluitvormers die actief zijn bij bedrijven met een omzet van 500 miljoen dollar of hoger. Het onderzoek is voltooid in augustus 2017 en vond plaats in negen landen: Australië, Brazilië, China, Duitsland, Frankrijk, India, Japan, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Tweehonderd van de duizend respondenten waren werkzaam in de Verenigde Staten. Voor elk ander land werden honderd respondenten ondervraagd.

Riverbed en alle namen of logo’s van producten en diensten van Riverbed, die in dit persbericht worden genoemd, zijn merken van Riverbed Technology, Inc. Alle overige merken vormen het bezit van hun respectievelijke eigenaars.

Contactpersoon voor de pers:
Gijs van Beek/Mari Carmen Rivera Campos
LVTPR
+ 31 (0) 30 65 65 070
riverbed@lvtpr.com

Tags bij dit bericht
Eerder van Riverbed
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cisco
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl