Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Qlik benoemd tot leider in Independent Enterprise BI Platforms Rapport

Volgens het rapport blijft Qlik zich onderscheiden met de krachtige associatieve BI engine

Schiphol, 20 september 2017Qlik®, leider in data analytics, is benoemd tot leider in “The Forrester Wave™: Enterprise BI Platforms With Majority On-Premises Deployments, Q3 2017” door Forrester Research Inc. Volgens het rapport blijft Qlik zich onderscheiden met haar krachtige associatieve BI-engine. Deze onderscheidende functie stelt gebruikers in staat om vragen te stellen en te beantwoorden en data vrij te ontdekken, in plaats van te worden beperkt door een pre-gedefinieerd SQL-gebaseerd vraagpad. Het volledige rapport is beschikbaar als download via: www.qlik.com/forrester-wave

Het rapport stelt: “In aanvulling op de gebruikelijke user interface op basis van ‘point & click’, stelt Qlik’s associatieve in-memory engine gebruikers in staat om simpelweg te beginnen met typen, waarna alles wat in het geheugen van de dataset staat wordt doorzocht op relevantie en direct wordt gemarkeerd. Zo wordt de gebruiker automatisch gewezen op mogelijke verbanden en worden nieuwe inzichten opgedaan. De exploratieve user interface is één van de redenen waardoor klanten vaak aangaven dat Qlik het meeste waarde biedt voor het bedrijf op het gebied van Return on Investment.”

“Bij het ontwikkelen van Qlik Sense werd snel duidelijk dat de krachtige associatieve engine ons in staat stelt om mee te groeien met onze klanten in hun data-analyse reis,” stelt Lars Björk, CEO van Qlik. “Het is voor ons belangrijk om een open platform te bieden dat verder gaat dan visualisatie. Met Qlik willen wij een volledig spectrum aan mogelijkheden bieden, van augmented analytics tot governance op enterprise niveau.”

Qlik is voornemens de markt uit te breiden door een breed toepasbaar, cloud ready platform te bieden dat voor elk bedrijf het middelpunt vormt in hun analytics-strategie. Qlik Sense® June 2017, de nieuwste release van Qlik’s applicatie voor BI en visual analytics, is gebouwd op een volledig geïntegreerd, cloud ready platform en wordt ondersteund door de gepatenteerde QIX Associative Indexing Engine. Qlik Sense biedt ondersteuning en governance voor organisaties van elk formaat, intuïtieve visualisaties en ontdekkingsmogelijkheden, geavanceerde analytics en selfservice datapreparatiemogelijkheden. De breedte én diepte van het platform stelt organisaties in staat een breed pallet aan BI-uitdagingen aan te pakken vanuit een enkel platform en zodoende consistente, datagedreven beslissingen te nemen.

Qlik gelooft dat iedereen in staat moet zijn om zonder beperkingen data te analyseren vanuit elke beschikbare databron, of dat nu intern, extern, on-premise, in de cloud of in een hybride omgeving is. Met Qlik’s Associative Difference kunnen gebruikers informatie vrij verkennen en zijn zij niet gebonden aan vooraf gedefinieerde vragen. Zo ontstaan inzichten in data vanuit elke mogelijke invalshoek.

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 45.000 klanten wereldwijd.

###

© 2017 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics™ and the QlikTech® logos are trademarks of QlikTech International AB which have been registered in multiple countries. Other marks and logos mentioned herein are trademarks or registered trademarks of their respective owners.

Marcommit
Laura Rijks
qlik@marcommit.nl
Eerder van Qlik
16 sep 2019 Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers

18 jul 2019 Qlik kondigt winnaars Customer Awards aan op Attunity LIVE 2019

17 jul 2019 Attunity wint Microsoft 2019 MSUS Partner Award voor ‘Intelligent Cloud-Data Estate Modernization’

Logo Yellow Communications

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl