www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

KONE zet nieuwe standaard in liftenservice met Internet of Things

KONE introduceert 24/7 Connected Services op Nederlandse markt

Den Haag, 12 september 2017 – KONE, internationale leider op het gebied van liften en roltrappen, zet in op de strategische toepassing van Internet of Things (IoT) om het service- en onderhoudsniveau van liften te verhogen. De liften worden uitgerust met sensoren en analyzers die real time data verstrekken over de prestatie, veiligheid en betrouwbaarheid van de installatie. De zogenaamde ‘24/7 Connected Services’ is een innovatieve doorbraak waarmee KONE de markt op scherp stelt. Statische onderhoudsmodellen, die de markt kenmerken sinds de jaren ’70, maken plaats voor preventief onderhoud op basis van real-time data. Hierdoor wordt de beschikbaarheid van de liften geoptimaliseerd.

Om te laten zien hoe de techniek achter deze intelligente diensten werkt, heeft KONE de liften een stem gegeven. Liften in diverse landen – waaronder Nederland – ‘praten’ live en real-time op machineconversations.kone.com. Alle data van alle liften die wereldwijd zijn aangesloten wordt opgeslagen en geanalyseerd in de cloud. Dit verhoogt het zelflerend vermogen van het systeem over hoe signalen te interpreteren ten behoeve van het voorkomen van technische storingen.

Geautomatiseerd samenspel
Met 24/7 Connected Services ontzorgt KONE beheerders van gebouwen en facility managers die verantwoordelijk zijn voor het functioneren van de lift. Doordat de liften elke seconde een update geven over hun functioneren, hebben zij er geen omkijken meer naar. Als urgent onderhoud nodig is, wordt direct het startsein gegeven aan alle betrokkenen in de keten; van de aansturing van de monteur tot de pakinstructie voor het magazijn en een update aan de eindverantwoordelijke. Dankzij de inzet van IoT en een overzichtelijk dashboard maakt KONE liftonderhoud efficiënter en transparanter. Bovendien wordt het werk van iedere betrokkene leuker en de liftervaring van de gebruiker nog beter.

“Door de inzet van nieuwe technologieën en connectiviteit zetten we een nieuwe standaard neer in de markt van liftonderhoud”, aldus Robert van Westing, directeur service bij KONE Nederland. “Met 24/7 Connected Services is er continu een paar extra ogen op het functioneren van de lift gericht. De aandacht verslapt nooit en dat komt de veiligheid en beschikbaarheid ten goede. Met 24/7 Connected Services hebben we een uniek serviceconcept ontwikkeld. We staan al jaren bovenaan in de Forbes top 100 en daar zijn we trots op. Met deze innovatie kunnen we onze klanten alleen nog maar beter van dienst zijn.”

Intelligente onderhoudsdiensten
KONE heeft als doelstelling om komend jaar wereldwijd 1 miljoen liften met IoT-toepassingen uit te rusten. Het nieuwe serviceconcept 24/7 Connected Services is nu beschikbaar op de Nederlandse markt die in totaal circa 95.000 liften telt. In de toekomst worden ook roltrappen en automatische deuren verbonden met de cloud om zo het gehele onderhoudsportfolio verder te optimaliseren.

Over KONE
Onze missie is om de ‘flow’ van het stadsleven te verbeteren. KONE is wereldleider in het soepel verplaatsen van personen en goederen in en rond gebouwen. KONE streeft naar de beste People Flow™ Experience in een steeds drukker wordende omgeving. People Flow™ is het integreren van onze liften, roltrappen, automatische deuren, toegangspoorten en toegangscontrole voor het verwezenlijken van een ‘intelligent gebouw’. KONE ondersteunt klanten gedurende de hele levensduur van de installaties: van ontwerp, productie en installatie tot onderhoud en modernisering. Wereldwijd werken bijna 52.000 medewerkers in bijna 60 landen aan innovatieve en milieuvriendelijke vervoersoplossingen. In 2016 had KONE een omzet van 8,8 miljard euro. KONE klasse B-aandelen zijn genoteerd op de OMX Nordic Exchange Helsinki in Finland.

KONE is het enige bedrijf binnen de lift- en roltrapindustrie dat door Forbes Magazine tot een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld is uitgeroepen. In 2016 eindigde KONE als 56e van de 100, waarmee ze voor het zesde jaar op rij de lijst haalde. De onderneming werd uitgeroepen tot het op zeven na meest vernieuwende bedrijf van Europa.

Meer informatie:

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl