www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 118 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Gevirtualiseerde beveiligingsoplossing FortiGate Virtual Machine nu beschikbaar voor gebruikers van VMware Cloud on AWS

FortiGate Virtual Machine zorgt voor veilige migratie van applicaties en een consistente toepassing van beveiligingsregels binnen hybride clouds

Utrecht, 12 september 2017 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in krachtig presterende oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat FortiGate Virtual Machine (VM) per direct beschikbaar is voor gebruikers van VMware Cloud™ on AWS. De recent geïntroduceerde oplossing VMware Cloud on AWS combineert de Software Defined Data Center (SDDC)-software van VMware met de flexibele, bare metal-infrastructuur van Amazon Web Services (AWS). Dit biedt bedrijven een consistent beheermodel voor private en publieke clouds en de mogelijkheid om applicaties tussen deze omgevingen te verplaatsen.

FortiGate VM biedt gebruikers van VMware Cloud on AWS de mogelijkheid om een bestaande, op technologie van VMware gebaseerde private cloud op veilige wijze te verbinden met een publieke cloud zorgt daarbij voor segmentatie in alle clouds en een consistente toepassing van beveiligingsregels.

Integraal beheer van beveiligingsregels met FortiGate VM voor VMware Cloud on AWS
Nu bedrijven overstappen op een hybride cloud-infrastructuur, geeft 51 percent van alle deelnemers aan een recente enquête aan dat de beveiliging een belangrijke uitdaging blijft. FortiGate VM biedt gebruikers van VMware Cloud on AWS toegang tot de bedreigingsinformatie van FortiGuard Labs en FortiOS. Deze combinatie draagt bij aan integraal beveiligingsbeheer, overzicht op workloads en effectief beheer van fysieke, gevirtualiseerde en cloud-omgevingen. Bedrijven kunnen de nieuwe oplossing inzetten om workloads veilig te verplaatsen van het datacenter naar de publieke cloud van AWS zonder het overzicht op de toepassing van beveiligingsregels te verliezen.

FortiGate VM is al geruime tijd wereldwijd beschikbaar voor bedrijven en internetproviders die met VMware vSphere werken. Deze gevirtualiseerde beveiligingsoplossing biedt hen overzicht op het oost-westverkeer in gevirtualiseerde datacenters en private clouds. Met FortiGate VM voor VMware Cloud on AWS kunnen organisaties hun netwerk op locatie aan AWS koppelen met behulp van veilige VPN-verbindingen tussen locaties, terwijl de Fortinet Security Fabric overzicht biedt op de verplaatsing van applicaties. Organisaties kunnen ervoor zorgen dat een applicatie die op vSphere draait binnen de complete hybride cloud op dezelfde manier wordt beveiligd, of de applicatie zich nu op locatie of in VMware Cloud on AWS bevindt. FortiGate VM zorgt daarnaast voor een juiste segmentatie van gebruikers en data binnen alle omgevingen.

Technologiepartners voor VMware Cloud on AWS helpen organisaties om deze in de praktijk bewezen oplossingen naadloos in te zetten in hun publieke en private clouds. VMware vereenvoudigt het implementatieproces en zorgt ervoor dat partners hun oplossingen niet hoeven aan te passen voor VMware Cloud on AWS. Als een partneroplossing in een VMware vSphere®-omgeving op locatie draait, zal die eenvoudig ondersteuning kunnen bieden voor VMware Cloud on AWS. De technologiepartners van VMware vullen VMware Cloud on AWS aan met hun oplossingen en helpen organisaties aan nieuwe mogelijkheden.

John Maddison, senior vice president Products & Solutions bij Fortinet
“Steeds meer bedrijven stappen over op hybride cloud-architecturen. Ze integreren private clouds op locatie met geavanceerde publieke cloud-omgevingen om te kunnen profiteren van verbeterde schaalbaarheid en prestaties. Consistente beveiliging vormt echter een topprioriteit. VMware en Fortinet werken al geruime tijd samen om gezamenlijke klanten te voorzien van gevirtualiseerde beveiligingsoplossingen voor softwaregedefinieerde datacenters. Vandaag breiden we deze samenwerking uit met een oplossing die gebruikers van VMware Cloud on AWS de beveiliging, het overzicht en de segmentatiemogelijkheden biedt die nodig zijn om probleemloos over te stappen op hybride cloud-omgevingen.”

“VMware Cloud on AWS biedt klanten een naadloos geïntegreerde hybride cloud-oplossing die de SDDC-expertise van de leider in private clouds combineert met AWS, het platform van de leider in publieke clouds”, zegt Mark Lohmeyer, vice president, Products bij de Cloud Platforms Business Unit van VMware. Oplossingen als FortiGate VM stellen IT-afdelingen in staat om kostenbesparingen te realiseren, de efficiëntie te vergroten en voor een consistent beheer te zorgen in cloud-omgevingen. We vinden het fantastisch om samen met partners als Fortinet de mogelijkheden van VMware Cloud on AWS verder uit te breiden en klanten flexibiliteit en keuzevrijheid te bieden met oplossingen die zakelijke meerwaarde vertegenwoordigen.”

Aanvullende informatie
  • Lees op het blog van Fortinet waarom naadloze hybride cloud-beveiliging van cruciaal belang is voor gebruikers van VMware Cloud on AWS.Lees meer over de oplossingen voor cloud-beveiliging van Fortinet.
  • Volg Fortinet op Twitter, LinkedIn en Facebook.
Over VMware Cloud on AWS
VMware Cloud on AWS is een on demand dienst van VMware die op een flexibele, bare metal-infrastructuur in AWS wordt gehost en van kracht voorzien door VMware Cloud Foundation™, een geïntegreerd SDDC-platform dat vSphere, VMware vSAN™ en de virtualisatietechnologie van VMware NSX® verenigt. Omdat er zowel op locatie als in de cloud gebruik wordt gemaakt van dezelfde architectuur en beheermogelijkheden kunnen IT-teams snel meerwaarde putten uit het gebruik van AWS en de hybride cloud-technologie van VMware. Meer informatie over het partnerecosysteem voor VMware Cloud on AWS is te vinden op http://cloud.vmware.com.

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzenloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloud-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 320.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

[Noot voor de redactie, niet voor publicatie.]
Meer informatie kunt u opvragen bij:

Karianne Hoekstra-Zeebregts
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
www.zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Verstreken tijd: 4 jaar en 118 dagen
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack