www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Dragon Drive van Nuance voor spraakgestuurde gebruikersinteractie nu ook in de nieuwe Audi A8

Amsterdam, 11 september 2017Nuance Communications, Inc. (NASDAQ: NUAN) kondigt vandaag aan dat zijn connected car oplossing Dragon Drive alle aangesloten spraakgestuurde diensten van de nieuwe Audi A8 aanstuurt, meerdere Audi-modellen zullen volgen. Dragon Drive maakt gebruik van cloud-gebaseerde spraakherkenning, Natural Language Understanding (NLU) en tekst-naar-spraakconversie (TTS) en functioneert zo als de ultieme spraakgestuurde assistent die naar bestuurders luistert, hen begrijpt en ze antwoord geeft.

Dragon Drive zal Audi A8-bestuurders voorzien van een volledig gepersonaliseerd spraakgestuurd systeem dat is geïntegreerd in hun auto. Zij krijgen via spraak toegang tot alle aangesloten diensten, zoals het weerbericht, nuttige plaatsen en adressen, parkeergelegenheden, tankstations en agenda’s en notities. Het platform geeft ook toegang tot de ingebouwde diensten van hun Audi, zoals muziek en navigatie, en tot bepaalde functies van hun auto, zoals de airconditioning. Voor interactie met de bestuurder maakt Dragon Drive gebruik van specifieke aan auto’s aangepaste signaalverbetering en akoestische innovaties, gecombineerd met hybride cloud-gebaseerde spraakherkenning en Natural Language Understanding (NLU), en met tekst-naar-spraakconversie (TTS).

“De Audi A8 is ontworpen om bestuurders een luxueuze, sterk geautomatiseerde rijervaring te bieden. Een werkelijk intuïtieve auto assistent waarmee je kunt converseren hoort daar absoluut bij,” aldus Martin Deinhard, Hoofd Ontwikkeling Connected Services & Speech Assistant bij Audi. “Dragon Drive van Nuance is het ideale platform voor de uiterst comfortabele gebruikerservaring waar ons merk voor staat.”

Dragon Drive zal in de Audi A8 beschikbaar zijn in meerdere talen, zoals Amerikaans en Brits Engels, Frans, Duits, Italiaans, Russisch, Spaans, Mandarijn-Chinees en Koreaans. Bovendien kunnen mededelingen worden ingesproken in het Nederlands, Tsjechisch, Portugees (EU), Zweeds en Turks. Nuance werkte nauw samen met Audi voor de verdere verbetering van de klank van zijn exclusieve Duitse TTS, om bestuurders een natuurlijk klinkende Audi-ervaring te bieden.

“Een slimme en betrouwbare auto assistent is van cruciaal belang in een wereld van autonome voertuigen en de Audi A8 levert het bewijs dat de toekomst voor de deur staat,” aldus Arnd Weil, senior vice president en general manager van Nuance Automotive. “Dragon Drive geeft Audi A8-bestuurders moeiteloos via spraak toegang tot al hun favoriete apps en diensten.”

Dragon Drive is momenteel ingebouwd in meer dan 180 miljoen auto’s die aan het verkeer deelnemen en zorgt in ruim 40 talen voor spraakgestuurde interactie bij Audi, BMW, Ford, GM en vele andere merken. Ga voor meer informatie over de manier waarop Dragon Drive connected auto’s slimmer maakt naar Dragon Drive op nuance.com.

Fotomateriaal van de nieuwe Audi A8 is beschikbaar op het Audi Media Portal.

Thumbnail
130 KB jpg Audi A8 Nuance Communications