Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 62 dagen geleden)
PR: LEWIS

Yamaha Motor implementeert de digital enterprise met software-oplossingen van Siemens

• Yamaha Motor implementeert Siemens Teamcenter en NX-software voor ontwikkelprocessen van motorproducten
  • De organisatie implementeert een digitaal geïntegreerde omgeving om verbeterde designkwaliteit en snelle ontwikkelplannen te realiseren

Den Bosch, 7 september 2017 – Yamaha Motor, fabrikant van gemotoriseerde producten in Japan, heeft gekozen voor Siemens voor de levering van product lifecycle management (PLM)-software om zijn digitale ontwikkelingen te ondersteunen. Yamaha implementeert het Siemens Teamcenter®-portfolio binnen alle ontwikkeldivisies van hun belangrijkste bedrijfstak motorproducten. Daarnaast zet Yamaha Siemens NX™-software in als design-ontwikkelsysteem. Met de implementatie van het NX- en Teamcenter-platform wil Yamaha zijn digitale designprocessen verder verbeteren, door efficiënte en directe samenwerking tussen productontwikkelaars en engineers te vereenvoudigen.

"Het verbeteren van het ontwikkelproces voor onze motoren, wat ons belangrijkste product is, is erg belangrijk voor ons bedrijf", zegt Makoto Shimamoto, Senior Executive Officer en Chief General Manager van de PF Model-afdeling bij Yamaha Motor. "Door gebruik te maken van de Siemens-software kunnen wij kwaliteitsverbeteringen en kortere ontwikkeltijden realiseren en werkdruk verminderen, maar ook de ontwerpers in staat stellen meer tijd te besteden aan innovatie. We verwachten dat het werken met Siemens PLM Software ons helpt om bedrijfsdoelstellingen te realiseren, zoals meer zakelijke efficiëntie en het versterken van onze concurrentiepositie van onze productdivisie."

Kijk hier voor het volledige Engelstalige persbericht.

Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens PLM Software met bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op http://www.siemens.nl/plm.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf dat al meer dan 165 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is actief in meer dan 200 landen en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering.

Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, wereldleider op het gebied van offshore windturbines om energie op te wekken. Bovendien is het een belangrijke leverancier van aandrijftechniek-oplossingen en een pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT.

In het fiscale jaar 2016, welke eindigde op 30 september 2016, behaalde Siemens een omzet van 79,6 miljard euro en een nettowinst van 5,6 miljard euro. Eind september 2016 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 351.000 werknemers. Meer informatie is te vinden op www.siemens.com.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens PLM Software
Siemens presenteert update voor Simcenter system simulation solutions

Smart Industry: Slechts 21 procent van machinebouwers ziet ontwikkeling AI-toepassingen als prioriteit

Machinebouwers zien nieuwe mogelijkheden om proactief diensten voor klanten te ontwikkelen
Verstreken tijd: 3 jaar en 62 dagen
Siemens PLM So.. contact

Logo Siemens PLM Software

Siemens PLM So.. sociaal

Siemens PLM So.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise