www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2475 volgers blijven op de hoogte!

Nieuwe Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken

Een logisch vervolg op ‘Koude Acquisitie’

In navolging op de succesvolle Bootcamp Koude Aquisitie, welke afgelopen jaar door Nasano Management werd verzorgd, staat er een nieuwe Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken gepland. Deze 1-daagse, intensieve salestraining is bedoeld voor salesmanagers, algemeen directeuren en mensen met salesfuncties. Dit komende najaar staan er vier dagen gepland in gebouw Tot2021 in Apeldoorn.

Na het succes van de Bootcamp Koude Acquisitie, die nog tot het einde van dit jaar doorloopt, ontstond de dringende behoefte naar een vervolg hierop. Dit resulteerde in de nieuw ontwikkelde Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken onder leiding van rasverkoper Herman Dijkstra. Deelnemers die hun verkoopskills willen verbeteren of willen aanscherpen kunnen hun borst natmaken op dinsdag 19 en woensdag 20 september, woensdag 18 oktober en dinsdag 28 november. Maximaal acht personen worden in een vertrouwelijke setting geconfronteerd met de zes fases van het commerciële gesprek; van voorbereiding, opening, inventarisatie en presentatie, tot afsluiting en nazorg.

“Bij elke fase worden technieken aangereikt voor het bereiken van het hoogst haalbare resultaat,” legt Herman uit. “Naast de nodige informatie wordt met rollenspellen je parate kennis continu getoetst, aangevuld en de gesprekken gestructureerd. Het is een echte learning-by-doing strategie. Door de juiste vragen te stellen en leiding te nemen in een gesprek, zorg je ervoor dat je niet iets verkoopt waar de klant om vraagt, maar wat de klant nodig heeft. Met effectieve communicatie benader je in feite de essentie van het verkopen.”

Zelfevaluatie

De methodiek is gericht op zelfreflectie, op bewustwording van wat je doet. De ene aanpak is voor verbetering vatbaar, terwijl een andere juist goed wordt uitgevoerd en benadrukt. Naast het veelvuldig voeren van gesprekken worden de praktijkoefeningen afgewisseld met zelfevaluatie. Hierbij worden alle fases nog eens doorlopen. Via een checklist worden er telkens een aantal punten uitgelicht. De deelnemers kunnen zich daarin trainen. Deze zelfevaluatie is min of meer bedoeld als handvat waardoor gedragsverandering beter beklijft. “Het beste verkoopgesprek voer je achteraf in de auto, onderweg naar het volgende gesprek,” zegt Herman altijd. “De salesbootcamp is hierdoor ook toekomstbestendig omdat je ermee kunt blijven oefenen.”

Net zo’n succes

“De instructeur was prima in staat om te schakelen en af te stemmen op het niveau van de verkopers,” aldus één van de deelnemers die deze zomer aan de generale deelnam. “Met de gesprekstechnieken doorloop je intensief het hele verkoopgesprek. Normaal gesproken kost je dit minimaal een aantal dagdelen.” Weer iemand anders had het over de leuke, interactieve sessie. “Een echte opfrisser, waarbij alles geconcretiseerd wordt.” Verwacht wordt dat deze nieuwe bootcamp daarom net zo’n succes wordt als die van de Koude Acquisitie.

Over Nasano Management

Nasano Management helpt bedrijven met het duurzaam verbeteren van hun verkoopresultaat. Dit doen zij onder andere door (commercieel) strategisch advies, leadgeneratie, (online) marketing, en de inzet van sales & marketing professionals en interim managers. Nasano Management, opgericht in 2013, is gevestigd in Apeldoorn en werkt met een team van verschillende sales & marketing professionals. Nasano Management is opgericht door Jeroen Venus die de afgelopen 20 jaar zijn sporen heeft verdiend met het aansturen en ontwikkelen van ICT bedrijven in binnen- en buitenland.

Meer informatie en aanmelden via: https://www.nasano.nl/leadgeneratie/bootcamp-commerciele-gesprekstechnieken/