www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nl
Datum: (3 jaar en 57 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Bunzl en Hook'd introduceren oplossing voor boodschappentas op de fiets

Hook'd maakt boodschappen doen op de fiets eenvoudiger, veiliger en milieuvriendelijker

Bunzl Retail & Industry, leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, heeft de fietsaccessoire Hook'd in haar assortiment opgenomen. De Hook'd is ontworpen om boodschappentassen gemakkelijk en veilig per fiets te vervoeren. Het product kan zonder montage aan nagenoeg iedere bagagedrager bevestigd worden.

Het ontwerp van Hook'd is eenvoudig: een vierkante plaat van polyethyleen met een h-vormige uitsparing, die zonder montage op de bagagedrager van haast iedere fiets geplaatst kan worden. De fietser kan zijn boodschappentassen aan de twee haken van de Hook'd hangen, waardoor hij deze niet aan zijn stuur hoeft te bevestigen of in zijn handen hoeft te houden.

De fietsaccessoire is speciaal ontworpen voor de zeer gangbare big shoppers, de rechthoekige, herbruikbare boodschappentassen die van zichzelf al enige stevigheid hebben. Een bewuste keuze van de ontwerpers, die daarmee het gebruik helpen verminderen van de dunnere plastic boodschappentassen die de supermarkten bij de kassa verkopen.

Annelies Clements, National Sales Manager bij Bunzl Retail & Industry: "De eenvoud van het idee vonden we echt verbazingwekkend, en de mogelijke impact nog meer. De Hook'd is niet alleen gemaakt van gerecycled materiaal, maar helpt ook nog eens mee de Nederlandse plasticberg te verminderen door klanten te stimuleren om herbruikbare big shoppers te gebruiken. Daarbij komt nog een voordeel dat iedere Nederlander zal herkennen: de fietser hoeft zijn boodschappentas niet meer aan zijn stuur te hangen, waardoor de veiligheid van zowel hemzelf als van zijn medeweggebruikers enorm toeneemt.

MVO
Met de Hook'd heeft Bunzl een oplossing in haar assortiment opgenomen die volledig in lijn ligt met haar beleid op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. "Behalve dat we het duurzaamheids- en het veiligheidsaspect van het product geweldig vinden, zijn we ook zeer enthousiast dat we als kennispartner en start-up factory voor Hook'd kunnen fungeren", aldus Clements. "We bieden deze innovatieve startup dan ook graag de mogelijkheid om gebruik te maken van ons netwerk en van onze expertise."

Hook'd is genomineerd voor de Accenture Innovation Awards en is in de prijzen gevallen bij de Albert Heijn Product Pitch 2017. Hook'd kan qua bedrukking volledig gepersonaliseerd worden en is te koop via Bunzl.

--------------------------
Noot voor de pers:

Meer informatie over Bunzl is te vinden op de Bunzl Retail & Industry. U kunt ook contact opnemen met Serge Beckers van Wisse Kommunikatie via 026-4431523 of serge.beckers@wisse-worldcom.nl.

Afbeeldingen van de Hook'd kunt u hier downloaden.

Over Bunzl Retail & Industry
Bunzl Retail & Industry is een totaalleverancier en outsourcingpartner op het gebied van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten. Het bedrijf is gevestigd in Arnhem en heeft ruim 100 medewerkers. Bunzl Retail & Industry levert haar producten aan ruim 2.000 klanten in heel Nederland. De business unit food retail & industry richt zich onder andere op supermarkten, speciaalzaken en de voedingsmiddelenindustrie. De business unit non-food retail & industry biedt verpakkingsoplossingen aan onder meer bedrijven in e-commerce, e-fulfillment, logistiek en industrie. Via de webshop www.verzendverpakkingenshop.nl biedt Bunzl Retail & Industry specifieke verpakkingsproducten voor webwinkeliers en MKB-bedrijven.

Het bedrijf heeft een assortiment van ruim 16.000 producten en voert naast A-merken ook een private label genaamd PrimeSource. Bewust Bunzl is het merk voor het assortiment duurzame verpakkingen. Veel verpakkingsoplossingen worden op maat gemaakt en Bunzl brengt regelmatig zelf ontwikkelde innovatieve verpakkingen op de markt. Bunzl Retail & Industry beschikt over diverse certificeringen op het gebied van kwaliteit, voedselveiligheid en milieu.

Bunzl Retail & Industry is sinds 2005 onderdeel van Bunzl Plc (1854), een wereldwijde organisatie in distributie en outsourcing van facilitaire producten. Bunzl Plc is sinds 1957 beursgenoteerd aan de London Stock Exchange en heeft een totale jaaromzet van circa 7 miljard euro. Wereldwijd is Bunzl actief in 27 landen verspreid over 5 continenten met circa 250 distributiecentra. In Nederland zijn naast Bunzl Retail & Industry nog vijf bedrijven onderdeel van Bunzl Plc, waaronder Bunzl Foodservice gevestigd in Almere, King Nederland, Worldpack, D-care en Majestic.
Laatste van Bunzl
Bunzl toont slimme verpakkingsoplossingen voor de e-retailer tijdens de Webwinkel Vakdagen 2018

Smartix geeft Internet of Packaging een boost met zijn NFC-concept

Bunzl en Hook'd introduceren oplossing voor boodschappentas op de fiets
Verstreken tijd: 3 jaar en 57 dagen
Bunzl contact

Logo Bunzl

+ 31 (0) 26 384 38 38
  info-arnhem@bunzl.nl
  www.bunzl.nl
Bunzl sociaal

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo