NETGEAR voegt nieuwe distributeur toe in Benelux

Gouda,4 september 2017 – NETGEAR voegt een nieuwe distributeur toe voor de regio Benelux: 2BY2, distributeur van consumentenelektronica. Met de samenwerking verbetert en vergroot NETGEAR zijn bereik in België, Nederland en Luxemburg.

De innovatieve netwerkproducten van NETGEAR zijn gebruiksvriendelijk, slim, krachtig, betrouwbaar en veilig. Hoe groot of klein een bedrijf ook is, het moet kunnen terugvallen op een goedwerkend netwerk. Enerzijds biedt NETGEAR zakelijke gebruikers de netwerk-, opslag- en beveiligingsoplossingen, maar dan zonder de kosten en complexiteit die IT normaliter met zich meebrengt. Daardoor houden bedrijven de handen vrij voor hun core business. Anderzijds is NETGEAR er ook voor consumenten, die met de opkomst van IoT en Smart Homes behoefte hebben aan stabiele en degelijke netwerkoplossingen. NETGEAR biedt hen de traditionele netwerkoplossingen, maar zij kunnen ook kiezen voor het Orbi-wifisysteem, of de slimme camera’s uit de Arlo-serie.

Het aanbod van NETGEAR past daarmee perfect in het portfolio van 2BY2, dat samen met NETGEAR een duidelijk en schaalbaar ecosysteem heeft ontworpen waarmee bedrijven en retailpartners in België, Nederland en Luxemburg hun groei kunnen bevorderen. Bob Veldhof, Managing Director van 2BY2: “NETGEAR past perfect bij 2BY2: het portfolio van hoogwaardige netwerkproducten verstevigt onze positie als distributeur in de Benelux.”

Arend Karssies, Regional Director Benelux & Other EMEA bij NETGEAR, toont zich verheugd met het nieuwe partnerschap: “Door de samenwerking met 2By2 hebben we nog meer expertise binnen en focus op de volledige BENELUX-regio. Dit gaat ervoor zorgen dat we een groter aantal B2B- en retail-partners meer kansen kunnen bieden om met ons samen te werken.”

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri/ Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.

NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR