Nieuwe IGEL UD Pocket maakt veilige switch van Apple Mac naar een thin client omgeving

In een handomdraai van lokale Apple functionaliteit naar de cloud binnen een gecentraliseerde veilige beheeromgeving

Breukelen, 31 augustus 2017IGEL Technology, toonaangevend leverancier van krachtige endpoint management software, IGEL™ Linux-aangedreven thin clients, zero clients en all-in-one thin client-oplossingen, introduceert de IGEL UD Pocket voor Apple Mac gebruikers. Deze micro thin client-oplossing werkt als een USB-stick waarmee voor het eerst ook Mac gebruikers slim, eenvoudig, veilig en snel kunnen switchen van een Apple-omgeving naar werken vanuit de cloud in een thin client omgeving. Tot voor kort konden organisaties alleen veilig toegang bieden vanaf een Windows-gebaseerde computer naar een thin client omgeving. Maar vanaf vandaag kan dat ook via de Apple Mac waarbij veilig beheer vanuit een centrale omgeving geborgd is. Daarnaast heeft IGEL de beheersoftware uitgebreid met een tool waarmee nog beter inzicht wordt verkregen in welke type devices verbonden zijn met de virtuele desktop omgeving.

“De nieuwste IGEL UD Pocket is een echte ‘game changer’ voor veel organisaties die hun medewerkers op afstand vanaf elke willekeurige computer eenvoudig en veilige toegang willen bieden naar een virtuele desktop omgeving. We zijn hiermee de eerste thin client leverancier die centraal werkplekbeheer mogelijk maakt voor gebruikers van zowel Windows-gebaseerde pc’s, thin clients, laptops als nu dus ook Mac-gebaseerde computers. Bring-Your-Own-Device in optima forma waarmee je geen kosten meer maakt voor vervanging van verschillende werkcomputers en het beheer veilig en kostenefficiënt houdt”, vertelt Hans Vogel, Country Manager van IGEL in de Benelux.

Gratis beheersoftware meegeleverd
Deze IGEL UD Pocket voor Apple Mac-gebruikers wordt ingezet in VDI-omgevingen (Virtual Desktop Infrastructure) voor eenvoudige en veilige toegang tot IGEL desktops met Linux 10 zonder het besturingssysteem van dat apparaat te overschrijven. De compacte USB-stick geeft toegang tot de thin client omgeving waarmee desgewenst de Mac of Windows PC volledig uitgeschakeld wordt. IGEL levert bovendien gratis endpoint management software mee met de UD Pockets.

Met de IGEL UD Pocket is een IGEL Linux 10 desktop toegankelijk vanaf elke USB-bootable pc, laptop, tablet of thin client die minimaal is uitgerust met een 64-bit x86-processor en 2 GB RAM. Functies beschikbaar via de Apple Mac computer zoals het Mac toetsenbord, Touchpad, de meeste wifi, Magic Mouse en Magic toetsenbord worden ondersteund door de IGEL UD Pocket. De USB-stick werkt met USB 3.0 en is achterwaarts compatibel met USB 2.0. Het formaat van de micro-client 22,4 x 12,2 x 6 millimeter en weegt 3 gram. De UD Pocket voor Mac-gebruikers is uitgerust met een industry-grade 8 GB geheugenmodule en uitgevoerd met een hoogwaardige metalen behuizing die bestand is tegen stof, schokken en water.

De IGEL UD Pocket kan, net als alle andere producten met IGEL OS, worden geïntegreerd in de IGEL Universal Management Suite (UMS), een gecentraliseerde en veilige remote management console die organisaties volledige controle geeft over hun IGEL endpoints. Met de nieuwe ´Asset Inventory Tracker´ krijgen IT-organisaties bovendien realtime inzicht in alle apparatuur die verbonden is met de IGEL werkplekomgeving.

IGEL UMS kan kosteloos worden gedownload op http://www.myigel.com.