Datum: (324 dagen oud)
PR: Edelman

BT kondigt business platform-as-a-service aan

Nieuwe service helpt bedrijven digitaal te transformeren, samen te werken en te groeien

BT kondigt vandaag de details van een nieuw ‘business platform-as-a-service’ aan, de eerste in zijn soort die breed beschikbaar op de markt komt. Het platform, BT Personalised Compute Management System (PCMS), is ontwikkeld om bedrijven te helpen de time-to-market voor nieuwe digitale diensten te verkorten, hun traditionele bedrijfsmodellen op de schop te gooien en nieuwe groeimogelijkheden te creëren.

PCMS is gebouwd op hetzelfde bewezen en geprezen cloud management platform waarmee BT klanten in staat stelt om clouddiensten zelf online aan te schaffen, te activeren en gebruiken. BT’s klanten kunnen dit platform nu ook gaan gebruiken om digitale diensten af te nemen of zelf op de markt te brengen, wat ze helpt hun digitale transformatie te vereenvoudigen en versnellen.

Gebruikers krijgen toegang tot kant-en-klare zakelijke ondersteuningsprocessen en -functies waarmee ze eigen digitale services kunnen gaan aanbieden. Klanten die de cloudmarkt snel willen betreden kunnen BT's bestaande digitale ecosysteemservices gaan resellen. Dit zijn diensten als Cloud Compute, Compute Storage en Apps from BT, beschikbaar in 22 locaties verspreid over de hele wereld. Dit kan voor eigen, intern gebruik zijn, of voor doorverkoop aan hun eigen klanten, value-added resellers of cross-sell aan andere PCMS-gebruikers.

PCMS zal gebruikers de mogelijkheid geven om de beste services te selecteren en nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen. PCMS biedt meer dan 45 volledig gedigitaliseerde ondersteuningsprocessen aan, zoals productmanagement, klantmanagement, gebruikersautorisatie, ordermanagement, servicemanagement, plus facturering en incasso.

Een PCMS-platform met een wereldwijd aanbod van zakelijke ondersteuningsservices vereenvoudigt hoe klanten hun digitale services wereldwijd beheren. PCMS ondersteunt meerdere sales- en marketingkanalen, elk met de juiste lokale taal, valuta, prijzen en contractvoorwaarden.

Neil Lock, vicepresident Compute, Global Services, BT, zegt: "PCMS brengt een visie tot leven over hoe bedrijven kunnen innoveren in de digitale economie. Het is een kant-en-klaar platform dat bedrijven nieuwe manieren biedt voor het digitaliseren, managen en creëren van winstgevende bedrijfsmodellen, op basis van hun eigen ecosystemen van klanten, fabrikanten en innovators.”

“Door te bouwen op een bewezen platform, kunnen bedrijven hun digitale services vol vertrouwen sneller in de markt zetten en tijd en middelen steken in innovatie en ontwikkeling. Het is een fantastisch voorbeeld van hoe BT's Cloud of Clouds-strategie klanten in staat stelt om nieuwe zakelijke relaties op te bouwen."

PCMS is ontwikkeld en wordt op de markt gebracht in samenwerking met management- en technologieconsultant BearingPoint.

Angus Ward, partner en CEO Digital Ecosystem Management (DEM), BearingPoint, zegt: "PCMS combineert BearingPoint’s kennis over digitale transformatie met BT's vaardigheden op het gebied van digitaal platformmanagement om een end-to-end digitale zakelijke dienst te leveren. Samen helpen we klanten om tastbare doelstellingen te realiseren, zodat zij effectiever kunnen concurreren in de digitale economie."

Het platform is in het laatste kwartaal van 2017 wereldwijd beschikbaar.

EINDE

Voor meer informatie:

BT
Dennis Doodeman, PR & Corporate Relations, Benelux & Nordics
E-Mail: dennis.doodeman@bt.com

Edelman
Danielle Vreeken, Senior Account Executive
Tel. + 31 20 5042 516
E-Mail: danielle.vreeken@edelman.com

Over BT
BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerk gebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit zes klantgerichte divisies: Consumer, EE, Business and Public Sector, Global Services, Wholesale and Ventures, en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2017, rapporteerde BT Group een omzet van 24.062miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.354miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie www.btplc.com.

Volg BT op:
Web: Ons blog
Twitter: @bt_benelux
LinkedIn: BT in Benelux
Facebook: BT in Benelux

Over BearingPoint
BearingPoint is een onafhankelijke management- en technologieconsultant met een Europese achtergrond en een wereldwijd bereik. Het bedrijf bestaat uit drie onderdelen: Consulting, Solutions en Ventures. Consulting houdt zich bezig met advisering, Solutions biedt tools voor succesvolle digitale transformatie, regelgevende technologie en geavanceerde analytics, en Ventures richt zich op de financiering en ontwikkeling van startups. BearingPoint rekent veel toonaangevende bedrijven en organisaties tot zijn klanten. Het bedrijf heeft een wereldwijd consultancynetwerk met meer dan 10.000 mensen en ondersteunt cliënten in meer dan 75 landen, om ze te helpen meetbaar en duurzaam succes te realiseren.