www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2487 volgers blijven op de hoogte!

NETGEAR introduceert Nighthawk X6S Tri-band wifi-extender met gepatenteerde Fastlane3-technologie

Ervaar betere dekking en prestaties en meer gebruiksgemak met één enkele SSID en naadloze roaming, zonder een bestaande router te vervangen

Gouda — 31augustus 2017 — NETGEAR introduceert de Nighthawk® X6S AC3000 Tri-band-wifi Range Extender met FastLane3 en Smart Roaming (EX8000). Deze werkt met elke router of modem en versnelt en breidt bestaande wifinetwerken uit middels Fastlane3-technologie. Deze gepatenteerde technologie bestaat uit drie componenten: 1) Tri-band-wifi, 2) een speciale wifilink van de extender naar de router en 3) geoptimaliseerde antennes.

De Nighthawk X6S Tri-band-wifi Range Extender biedt een wereld aan nieuwe wifisystemen aan zowel bestaande als nieuwe NETGEAR-gebruikers. Veel mensen gebruiken de router die hun provider meelevert, wat – ongeacht hoe krachtig deze is - ‘dode plekken’ of verbindingsproblemen met zich meebrengt: indeling van een huis, materiaal in muren en beperkingen bij plaatsing van een router spelen allemaal mee. Met FastLane3-technologie wordt trage wifi sneller en onbetrouwbare wifi betrouwbaar – zelfs op grotere afstand van de router of met fysieke blokkades tussen beide apparaten.

De nieuwe Nighthawk-extender vergroot het bereik van het draadloos netwerk tot ruim 230 vierkante meter en vermindert de ruis. Daardoor blijven smartphones, tablets en computers allemaal en gelijktijdig verbonden. De dagen dat je tussen verschillende SSID’s moest wisselen wanneer je door je huis liep zijn voorbij; hetzelfde geldt voor enorme afname in snelheid wanneer je de extender aansluit.

“Ons Orbi Tri-band-wifisysteem met Fastlane3-technologie is een overweldigend succes. We worden overspoeld met positieve reacties over prestaties, bereik en gebruiksgemak. Toch blijven we vragen van klanten krijgen die op zoek zijn naar een Orbi-achtige ervaring, maar vastzitten aan de router van hun provider”, zegt David Henry, senior vice president connected home products bij NETGEAR. “Dankzij de Nighthawk X6S-extender met Fastlane3-technologie behoren die beperkingen tot het verleden. Bestaande Nighthawk-gebruikers kunnen hun voordeel doen met de geavanceerde ‘mesh-achtige’ functionaliteiten die dankzij Fastlane3 aan hun netwerk worden toegevoegd.”

Belangrijkste functionaliteiten van de Nighthawk X6S
NETGEAR Fastlane3-technologie zorgt voor een directe link met de router en biedt tri-band-wifi en smart roaming van voordeur en achtertuin en zolder tot kelder – allemaal onder één SSID. Dankzij ondersteuning voor MU-MIMO en Smart Connect krijgt elk apparaat bovendien de best mogelijke verbindingssnelheid toegewezen.

Innovatieve Tri-band-wifi met FastLane3: Dankzij Tri-band-wifi kan de Nighthawk X6S een speciale verbinding met iedere bestaande wifi-router of modemrouter opzetten. Anders dan bij een enkele of dual-band wifi-range extender, wordt deze verbinding enkel hiervoor gebruikt. Dat komt de algehele snelheid zeker ten goede.

Eén wifinaam voor elke router of modem:een traditionele range extender herhaalt het wifisignaal van een router naar andere delen van het huis, maar vereist dat apparaten van SSID wisselen (één voor de router, één voor de extender), waardoor de verbinding hapert. De nieuwe Nighthawk X6S wifi-extender gebruikt dezelfde netwerknaam en hetzelfde wachtwoord als de router, waardoor die haperende verbinding tot het verleden behoort.

Smart Roaming:de verbeterde Smart Roaming-functionaliteit van de Nighthawk X6S Range Extender verbindt mobiele apparaten op intelligente wijze met het beste wifisignaal. Gebruikers wisselen naadloos tussen router en extender, zodat overal in huis van hoge snelheden kan worden geprofiteerd. Gaming en streaming verloopt zonder problemen – zelfs als de content in 4K-resolutie is.

Andere technische functionaliteiten van de Nighthawk X6S
  • AC3000 wifisnelheden — tot 3Gbps per seconde (1733+866+400)
  • Smart Connect — voor slimme selectie van de optimale wifiband (5GHz of 2.4GHz) voor elk device
  • Multi-User MIMO (MU-MIMO) — voor gelijktijdige datastreaming naar meerdere devices
  • Quad-core Processor — voor verbeteren van draadloze en bedrade verbindingen
  • Zes krachtige antennes — voor optimale prestaties
  • Vier gigabit ethernet-poorten — voor verbinden van gameconsoles, smart-tv’s, of set-top boxes voor streamen van media
  • ReadySHARE® USB Port — voor het verbinden van een USB-printer
  • WiFi Analytics-app voor Android™-devices — om netwerkstatus, signaalsterkte en ruis mee te verminderen
De Nighthawk X6S wifi extender kan ook in access point-modus worden gezet, zodat hij direct via Ethernet verbinding maakt met een bestaande router en deze opwaardeert met Tri-bandwifi en AC3000-snelheden. Access Point-modus kan daarnaast worden gebruikt om een Tri-band-wifihotspot in te stellen op een plek in huis waar al een ethernetkabel ligt.

Prijzen en beschikbaarheid
Het Orbi Pro AC3000 Tri-band-wifisysteem (SRK60) voor het MKB is beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als via andere verkoopkanalen. Een adviesprijs is op verzoek beschikbaar.

1.6 MB png EX8000.png

23 KB jpg EX8000_3-4Lft_Thumb.jpg

23 KB jpg EX8000_Front.jpg

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri/ Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
NETGEAR contact

Logo NETGEAR

+31(0)182-587000
  info@netgear.nl
  www.netgear.nl
NETGEAR sociaal

NETGEAR tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau