www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 54 dagen geleden)

Uniconta van Erik Damgaard breidt uit naar Nederland mede door grote kapitaalinjectie

Expansie van Deense Uniconta naar Nederland een feit

Door een recente kapitaalinjectie is de uitrol van Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is het door Erik Damgaard ontwikkelde Software as a Service ERP systeem. Gebaseerd op de kennis en ervaring van de eerdere ontwikkeling van vijf ERP applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX, heeft Uniconta het beste uit meer dan 30 jaar ervaring in zich. Het platform is ontwikkeld op basis van de laatste Microsoft technologie.

“De stap om naar Nederland met Uniconta uit te rollen, is onderdeel van onze internationale groeiambitie. De ervaring leert dat Nederland een belangrijk land vormt voor uitrol in de Europese markt”, geeft Erik Damgaard, CEO van Uniconta, aan. In Denemarken heeft Uniconta inmiddels 125 partners.

“Middels deze kapitaalinjecte is het mogelijk een snelle roll-out van Uniconta in Nederland te bewerkstellingen. Uniconta heeft een unieke positie in de markt om als enige een 100% multi-tenant cloudbased ERP platform aan te bieden, met de mogelijkheid een breed scala aan branchespecifieke oplossingen te integreren.” Het platform biedt standaard functionaliteit voor de financiële administratie, CRM, projectenadministratie en de supplychain en is geschikt voor organisaties vanaf twee gebruikers. “Met Uniconta kunnen we voorzien in de behoefte aan cloud-based modificeerbare oplossingen voor het midden- en kleinbedrijf”, zegt Stefan van den Brink, Algemeen Directeur Uniconta Nederland.

“Nu het distributeurschap voor Nederland is verworven, kan het partnerkanaal worden opgebouwd. Het huidige Nederlandse team, is een team dat de nodige contributie heeft geleverd in de localisatie van het product en onze expansie strategie. Partners in Nederland zullen veel profijt ondervinden van dit team” aldus Claus Klein-Ipsen, CFO en Head of International Distributors bij Uniconta.

Voor de werving van partners organiseert Uniconta Nederland op dinsdag 5 september, in CineMec in Ede, het Uniconta Partner Opportunity event. Erik Damgaard, Per Pedersen en Claus Klein-Ipsen zullen naast het Nederlandse Uniconta team de presentaties verzorgen.

Over Uniconta
Uniconta Nederland is leverancier en distributeur van Uniconta, het revolutionaire ERP platform ontwikkeld door Erik Damgaard. Uniconta is een multi-tenant 100% cloud-based ERP platform dat functionaliteit biedt voor de financiële administratie, CRM, projectenadministratie en de supplychain. Uniconta is gebaseerd op de laatste Microsoft technologie en is wereldwijd beschikbaar in meer dan 20 talen. Uniconta wordt exclusief via een partnerkanaal verkocht en geïmplementeerd.

Meer informatie:
Stefan van den Brink, Algemeen Directeur Uniconta Nederland
e-mail: sb@uniconta.nl
Mobile: +31 6 160 16 038
www.uniconta.nl

Achtergrond en informatie voor de pers
Erik Damgaard Nielsen is sinds het begin van de jaren tachtig pionier voor de Europese ERP software industrie. Hij is de grondlegger van Danmax, Concorde Økonomi, Concorde XAL, C5, C5 Light, Axapta en nu Uniconta. Daarnaast heeft hij aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van Straticor, een up-and-running handelsplatform.

De software van Erik Damgaard kenmerkt zich door:
  • Bewezen track-record in de markt van de ERP software industrie: Concorde (gelanceerd in 1986 – is nog steeds in gebruik), C5 (gelanceerd in 1993 – is nog steeds in gebruik) en Axapta (gelanceerd 1998 – is nog steeds in gebruik en inmiddels bekend onder de naam Microsoft Dynamics 365).
  • Het intelligent gebruik maken van data nog lang voordat de term Big Data werd geïntroduceerd.
  • Sterk sales track-record en distrubutie door nauwe samenwerking met het partner kanaal.
  • De laatste moderne technologie.
Erik Damgaard Nielsen is chief executive officer (CEO) van Uniconta en het management team, wat verder bestaat uit, Jørn Rejndrup (heeft voormalige senior management posities bekleedt bij  - onder andere - TDC A/S, Tryg A/S en Microsoft partners) en Per Pedersen (heeft voormalige senior management posities bekleedt  bij – onder andere - Damgaard en Microsoft).

Mede door de kaptiaalinjectie is, Claus Klein-Ipsen gerecruteerd als CFO van Uniconta. Claus Klein-Ipsen beschikt over meer dan 20 jaar internationale ervaring bij Thomson Reuters en als country manager bij Sopra Steria A/S.

Financial data:
Damgaard Data A/S was listed in October 1999 with a post-transaction market value of some DKK 3.2 billion. Damgaard Data A/S later merged with Navision Software A/S and in May 2002 the merged joint company was acquired by Microsoft for DKK 11.2 billion.
Laatste van Uniconta Nederland B.V.
Uniconta Nederland verzorgt succesvol partner event voor nieuw op te zetten partner kanaal

Verstreken tijd: 3 jaar en 54 dagen
Uniconta Neder.. contact

Logo Uniconta Nederland B.V.

Stefan van den Brink
  info@uniconta.nl
  www.uniconta.nl
Uniconta Neder.. sociaal

Uniconta Neder.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise