www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

3W Infra lanceert instap dedicated servers voor MKB en managed hosting bedrijven

Amsterdam, 28 augustus 2017 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider die onlangs in een half jaar tijd het aantal dedicated servers in beheer wist te vergroten van 3.000 naar 4.000 servers, heeft een nieuw dedicated server pakket gelanceerd. De instap servers gebaseerd op Dell PowerEdge R230 hardware zijn bedoeld voor MKB en managed cloud hosting bedrijven. Volgens 3W Infra bieden de nieuwe dedicated servers kosten-efficiënte rekenkracht voor virtualisatie, development, cloud storage, websites met beperkt verkeer, en relatief kleine web en e-mail applicaties.

De nieuwe instap dedicated servers gebaseerd op Dell PowerEdge R230 zullen de vorige server versie (R220) in het portfolio van 3W Infra vervangen.

“Dit nieuwe type server biedt onze IaaS hosting klanten een sterk verbeterde kostenefficiëntie en ook een significant hogere beschikbaarheid en storage capaciteit vergeleken met de vorige server versie,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “Daarom hebben wij opnieuw Dell PowerEdge geselecteerd om ons instap dedicated server pakket mee uit te rusten. De kleine vormfactor van deze efficiënte instap dedicated server sluit bovendien goed aan bij de behoeften van managed hosting providers - die gebaat zijn bij een kleine vormfactor en daarmee lagere kosten.”

De belangrijkste features van de 3W Infra dedicated server pakketten voor MKB en managed cloud hosting providers:
  • 1x Intel E3-1240 v5 4-Core CPU
  • Tot 64GB DDR4 RAM
  • Dell Remote Access Controller (iDRAC8 Enterprise)
  • Software RAID
  • Tot 4x SATA/SSD HDD
  • Tot 20Gbps dedicated uplink naar 3W Infra’s hoge bandbreedte netwerk (160Gbps), volledig redundant met een wereldwijd bereik
  • Operating systemen: Windows Server 2016, VMware ESXi, CentOS, Ubuntu, Debian, or BSD.
  • Gratis setup voor dedicated server
“Het nieuwe dedicated server pakket sluit goed aan bij alle mogelijke behoeften als het gaat om entry-level IaaS hosting infrastructuur,” zegt Premchand. “De verdubbelde geheugencapaciteit en 4-Core CPU, en ook de krachtige SSD technologie zorgen voor uitgebreide mogelijkheden waarmee managed hosting providers hun cloud oplossingen kunnen inrichten. Voor bijvoorbeeld gevirtualiseerde desktops of een cloud storage oplossing is dit dedicated server pakket een zeer geschikte keuze.”

Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra
“Het nieuwe dedicated server pakket biedt uitgebreide mogelijkheden voor MKB en managed hosting providers om hun cloud oplossingen mee in te richten,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra.

Transit-only wereldwijd netwerk
Het nieuwe dedicated server pakket van 3W Infra wordt geleverd met een dedicated uplink naar 3W Infra’s wereldwijde netwerk (160Gbps). Dit hoge-volume netwerk speelt volgens 3W Infra in op de veeleisende behoeften van onder andere streaming media bedrijven en online gaming providers.

Het eigen netwerk van 3W Infra met wereldwijd bereik kent doelbewust een transit-only strategie, wat het netwerk bij uitstek geschikt zou maken voor veeleisende behoeften van business-kritische applicaties zoals bij streaming en gaming. De transit-only strategie biedt een uptime garantie van 100 procent. Volgens 3W Infra sluit dit beter aan bij business-kritische behoeften dan bijvoorbeeld een peering strategie welke regelmatig wordt gebruikt voor het inrichten van wereldwijde netwerken.

Voor 3W Infra’s nieuwe dedicated servers betekent de recente huisvesting in de nieuwe data hal van Switch AMS1 dat de instap servers zijn uitgerust met ‘enterprise-grade’ features.

Vlak voor de zomer heeft 3W Infra zijn gehele IaaS hosting infrastructuur gemigreerd naar een nieuwe data hal in het AMS1 complex van Switch Datacenters in Amsterdam. Het nieuw gelanceerde instap dedicated server pakket van 3W Infra zal in dit datacenter met Tier 4 en OCP (Open Compute Project) specificaties worden gehuisvest. De dedicated uplink naar het wereldwijde eigen netwerk biedt volgens 3W Infra op een gemakkelijke en efficiënte manier wereldwijd netwerkbereik met een lage latency.

Voor 3W Infra’s nieuwe dedicated servers betekent de huisvesting in de nieuwe data hal dat de instap servers zijn uitgerust met ‘enterprise-grade’ features. Dat zou onder andere tot uiting komen in de 2N stroomvoorziening, het modulaire stroomgebruik, een redundante 10 Gbps (tot 20 Gbps) full-duplex uplink, en de uitgebreide beschikbare ruimte in het datacenter om toekomstige groei van klanten te kunnen garanderen.

ISO 27001 en PCI-DSS Certificering

De ge-upgrade instap servers worden opgenomen in het dedicated server portfolio van 3W Infra, welke ook dedicated servers omvat in het midden en high-end segment - bedoeld voor dynamische toepassingen zoals bij high performance cloud computing infrastructuur en big data.

3W Infra werd drie jaar geleden opgericht en werkt op dit moment aan het behalen van de ISO 27001 certificering – de internationale standaard voor het adequaat managen van informatiebeveiliging. Daarnaast neemt 3W Infra op dit moment tevens de nodige stappen om PCI-DSS compliance te realiseren – om klanten de ultieme garantie te bieden dat hun betalingsdata met betrekking tot onder andere credit cards veilig is opgeslagen. Het managementteam van 3W Infra verwacht de ISO 27001 en PCI-DSS certificeringen voor het einde van 2017 te hebben geïmplementeerd.

-----------------
Over 3W Infra

3W Infra is een ‘pure-play’ Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport. 3W Infra’s Remote Hands service inclusief Relocation engineering diensten biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 4.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com
Laatste van 3W Infra
3W Infra breidt reseller hosting opties uit met ‘Bring-Your-Own-Drive’ Dedicated Servers

3W INFRA tekent strategisch netwerk management & support contract met A2B Internet voor 3W Infra Global Network

3W Infra breidt netwerk in Amsterdam uit en verbindt globaal netwerk met Asteroid IXP
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Innovatie-enabler Rubix kiest voor strategische PR- en marketingaanpak van Lubbers De Jong TECH PR

Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Genealogisch computerprogramma Ancestor Tree Manager

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Motiv ICT Security en KnowBe4 partneren in strijd tegen social engineering

Cisco 2020 CISO Benchmark: meer investeringen in cloudsecurity en automatisering om complexiteit te bestrijden

IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Ultimum en Baangericht sluiten bijzonder convenant

BlackBerry breidt mogelijkheden EPP en EDR uit met verbeterd CylancePROTECT® en CylanceOPTICS®

Yolt Technology Services biedt open banking-dekking van +90% in Nederland

Liferay benoemt Pieter van der Werf tot General Manager Benelux

Europees Onderzoek: open data aanjager economie

Rabo Frontier Ventures Commits to Speedinvest 3

Logo KINXX PR
3W Infra contact

Logo 3W Infra

3W Infra sociaal

3W Infra tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Databricks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comContentbureauwww.lubbersdejong.nl