www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

3W Infra lanceert instap dedicated servers voor MKB en managed hosting bedrijven

Amsterdam, 28 augustus 2017 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider die onlangs in een half jaar tijd het aantal dedicated servers in beheer wist te vergroten van 3.000 naar 4.000 servers, heeft een nieuw dedicated server pakket gelanceerd. De instap servers gebaseerd op Dell PowerEdge R230 hardware zijn bedoeld voor MKB en managed cloud hosting bedrijven. Volgens 3W Infra bieden de nieuwe dedicated servers kosten-efficiënte rekenkracht voor virtualisatie, development, cloud storage, websites met beperkt verkeer, en relatief kleine web en e-mail applicaties.

De nieuwe instap dedicated servers gebaseerd op Dell PowerEdge R230 zullen de vorige server versie (R220) in het portfolio van 3W Infra vervangen.

“Dit nieuwe type server biedt onze IaaS hosting klanten een sterk verbeterde kostenefficiëntie en ook een significant hogere beschikbaarheid en storage capaciteit vergeleken met de vorige server versie,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “Daarom hebben wij opnieuw Dell PowerEdge geselecteerd om ons instap dedicated server pakket mee uit te rusten. De kleine vormfactor van deze efficiënte instap dedicated server sluit bovendien goed aan bij de behoeften van managed hosting providers - die gebaat zijn bij een kleine vormfactor en daarmee lagere kosten.”

De belangrijkste features van de 3W Infra dedicated server pakketten voor MKB en managed cloud hosting providers:
  • 1x Intel E3-1240 v5 4-Core CPU
  • Tot 64GB DDR4 RAM
  • Dell Remote Access Controller (iDRAC8 Enterprise)
  • Software RAID
  • Tot 4x SATA/SSD HDD
  • Tot 20Gbps dedicated uplink naar 3W Infra’s hoge bandbreedte netwerk (160Gbps), volledig redundant met een wereldwijd bereik
  • Operating systemen: Windows Server 2016, VMware ESXi, CentOS, Ubuntu, Debian, or BSD.
  • Gratis setup voor dedicated server
“Het nieuwe dedicated server pakket sluit goed aan bij alle mogelijke behoeften als het gaat om entry-level IaaS hosting infrastructuur,” zegt Premchand. “De verdubbelde geheugencapaciteit en 4-Core CPU, en ook de krachtige SSD technologie zorgen voor uitgebreide mogelijkheden waarmee managed hosting providers hun cloud oplossingen kunnen inrichten. Voor bijvoorbeeld gevirtualiseerde desktops of een cloud storage oplossing is dit dedicated server pakket een zeer geschikte keuze.”

Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra
“Het nieuwe dedicated server pakket biedt uitgebreide mogelijkheden voor MKB en managed hosting providers om hun cloud oplossingen mee in te richten,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra.

Transit-only wereldwijd netwerk
Het nieuwe dedicated server pakket van 3W Infra wordt geleverd met een dedicated uplink naar 3W Infra’s wereldwijde netwerk (160Gbps). Dit hoge-volume netwerk speelt volgens 3W Infra in op de veeleisende behoeften van onder andere streaming media bedrijven en online gaming providers.

Het eigen netwerk van 3W Infra met wereldwijd bereik kent doelbewust een transit-only strategie, wat het netwerk bij uitstek geschikt zou maken voor veeleisende behoeften van business-kritische applicaties zoals bij streaming en gaming. De transit-only strategie biedt een uptime garantie van 100 procent. Volgens 3W Infra sluit dit beter aan bij business-kritische behoeften dan bijvoorbeeld een peering strategie welke regelmatig wordt gebruikt voor het inrichten van wereldwijde netwerken.

Voor 3W Infra’s nieuwe dedicated servers betekent de recente huisvesting in de nieuwe data hal van Switch AMS1 dat de instap servers zijn uitgerust met ‘enterprise-grade’ features.

Vlak voor de zomer heeft 3W Infra zijn gehele IaaS hosting infrastructuur gemigreerd naar een nieuwe data hal in het AMS1 complex van Switch Datacenters in Amsterdam. Het nieuw gelanceerde instap dedicated server pakket van 3W Infra zal in dit datacenter met Tier 4 en OCP (Open Compute Project) specificaties worden gehuisvest. De dedicated uplink naar het wereldwijde eigen netwerk biedt volgens 3W Infra op een gemakkelijke en efficiënte manier wereldwijd netwerkbereik met een lage latency.

Voor 3W Infra’s nieuwe dedicated servers betekent de huisvesting in de nieuwe data hal dat de instap servers zijn uitgerust met ‘enterprise-grade’ features. Dat zou onder andere tot uiting komen in de 2N stroomvoorziening, het modulaire stroomgebruik, een redundante 10 Gbps (tot 20 Gbps) full-duplex uplink, en de uitgebreide beschikbare ruimte in het datacenter om toekomstige groei van klanten te kunnen garanderen.

ISO 27001 en PCI-DSS Certificering

De ge-upgrade instap servers worden opgenomen in het dedicated server portfolio van 3W Infra, welke ook dedicated servers omvat in het midden en high-end segment - bedoeld voor dynamische toepassingen zoals bij high performance cloud computing infrastructuur en big data.

3W Infra werd drie jaar geleden opgericht en werkt op dit moment aan het behalen van de ISO 27001 certificering – de internationale standaard voor het adequaat managen van informatiebeveiliging. Daarnaast neemt 3W Infra op dit moment tevens de nodige stappen om PCI-DSS compliance te realiseren – om klanten de ultieme garantie te bieden dat hun betalingsdata met betrekking tot onder andere credit cards veilig is opgeslagen. Het managementteam van 3W Infra verwacht de ISO 27001 en PCI-DSS certificeringen voor het einde van 2017 te hebben geïmplementeerd.

-----------------
Over 3W Infra

3W Infra is een ‘pure-play’ Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport. 3W Infra’s Remote Hands service inclusief Relocation engineering diensten biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 4.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com
Eerder van 3W Infra
Persberichten van dinsdag 19 november 2019
Erniesoft wint FD Gazellen Award 2019

HPS Connectivity Solutions (HPS) verkoopt meerderheidsbelang aan SLTN Inter Access (SLTN)

AVM introduceert FRITZ!Repeater 1200 en 600

Nederlandse professionals zijn het meest bekend met 3D-printtechnologie

Cumulus Networks introduceert vierde generatie geavanceerde software voor Open Networking

Anoma van Eeden gestart als SVP of Global Marketing bij Foleon

Freshworks haalt $ 150 mln. op met financieringsronde en kondigt Customer-for-Life-Cloud aan

Havenbedrijf Rotterdam en ICT Group sluiten contract voor Container Exchange Route

F5 werkt samen met Rakuten Mobile aan veilige uitrol 5G-netwerk

VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN

PERSONALIA: Bob Bomer nieuwe CFO van Amac

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Thuiswinkel.org stuurt brandbrief over online identificatie naar minister
NetApp Reports Second Quarter of Fiscal Year 2020 Results

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Workiva winnaar op het gebied van klanttevredenheid in onderzoek van Chartis

Zyxel’s nieuwe geavanceerde firewall geeft kleine bedrijven controle over hun cybersecurity

NTT Ltd. deelt cybersecuritytrends die in 2020 bepalend zijn voor businesstechnologielandschap

NTT Ltd. ‘Future Disrupted’ voorspellingen voor 2020

Zie ginds komt de Sintbot

Toucan Toco zoekt partners in Benelux om groei te versnellen

Volledig waterdichte RVS-panels van essentieel belang in chemische en voedingsmiddelenindustrie

McCoy gaat samen met Flow en lanceert beheer- en transformatiediensten 2.0

Global Client Programma van Nedap wint GIT Security Award

Kaspersky gaat nu ook klantgegevens uit VS en Canada verwerken en opslaan in Zwitserland

5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst

Onderzoek Fortinet: Cybercriminelen maken vaker gebruik van Ransomware-as-a-Service (RaaS)-oplossing
Logo KINXX PR

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl