Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
PR: LEWIS

Vijf tips bij het zelf verkopen van een auto

Na de zomervakantie heeft een groot deel van de Nederlanders een zwaar beroep gedaan op de auto. AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, ziet dan ook een groei in het aantal aangeboden occasions na de zomervakantie ten opzichte van voor de zomer. Daarom geven zij graag een aantal nuttige tips voor het zelf online verkopen van een auto.

1. Een foto zegt meer dan duizend woorden
Advertenties met foto's worden tot wel 25 procent vaker aangeklikt*. Het is daarom van belang om de tijd te nemen om goede foto’s van de auto te maken. Maak de auto schoon en zoek een neutrale achtergrond. Naast de standaard foto’s waarop de auto goed zichtbaar is, is het ook aan te raden om detailfoto’s te maken van de bijzondere specificaties van de auto, zoals de mooie velgen of de lederen bekleding. Kies de beste foto als hoofdfoto, bijvoorbeeld waar de auto schuin van rechtsvoor te zien is (zie afbeelding).

2. Reële verkoopprijs
Een reële verkoopprijs helpt bij het snel verkopen van de auto. Om deze te bepalen, is het goed om de auto te vergelijken met soortgelijke aangeboden occasions op het autoportal. Vergelijk vooral op bouwjaar en kilometerstand. Het is verstandig om enige onderhandelingsruimte in de prijs op te nemen; de meeste potentiële kopers willen graag nog een beetje afdingen. Zorg dus dat hier nog wat wisselgeld voor overblijft.

3. Kies een aansprekende titel
Zorg voor een pakkende titel, zodat de advertentie opvalt. Uiteraard is het verplicht om het merk, model en uitvoering te vermelden, maar wees vooral creatief! Benoem bijvoorbeeld een aantal voordelen of unieke eigenschappen van de auto. Probeer kopers al in de titel op een emotioneel niveau aan te spreken, want bij het aankoopbesluit spelen namelijk zowel ratio als emotie een belangrijke rol.

4. Geef tekst en uitleg
De omschrijving van de auto dient zo compleet mogelijk te zijn, want kopers willen graag alles tot in detail weten voordat zij tot aankoop overgaan. Denk aan de opties voor comfort en gemak (stoelverwarming, cruise control, airco), media en entertainment (boordcomputer, radio, cd), veiligheid (airbags, alarm, ABS) en extra’s (lichtmetalen velgen, sportstoelen). Vul daarom alle velden zo volledig mogelijk in en geef een uitgebreide toelichting.

5. Wees positief en eerlijk
Laat zien dat de advertentie betrouwbaar en geloofwaardig is: verdoezel niets en wees eerlijk over krasjes en schade. Niemand wil er bij een bezichtiging achter komen dat er beschadigingen op de auto zitten of dat er achterstallig onderhoud is geweest. Door transparant te zijn in de advertentie, wordt de kans op verkoop aanzienlijk vergroot.

Voorbeeld van een goede foto (Volkswagen Golf aangeboden op AutoScout24 voor €30.900).

Geld, gemak of snelheid?
Autoverkopers hebben verschillende mogelijkheden om een auto te verkopen. Zo doen verkopers die vooral zonder gedoe hun auto willen verkopen er goed aan de auto in te ruilen bij het autobedrijf waar zij ook de volgende auto aanschaffen. Hierbij gaat het gemak boven de prijs. Ook een veilingsite kan uitkomst bieden voor verkopers die snel over het geld willen beschikken. Op die manier is er vaak binnen 24 uur een deal gesloten. Echter delft de verkoopprijs ook hier het onderspit ten opzichte van de snelheid.

Jurgen Vugts, Managing Director van AutoScout24.nl: “Het meest populair is de verkoop via een autoportal, zoals AutoScout24. Hier is het mogelijk om gratis en eenvoudig te adverteren, waardoor je snel je auto verkoopt. Uit onderzoek* blijkt dat ruim 75 procent van alle verkopers hun auto sneller of volgens de verwachte tijd hebben verkocht tegen de verwachte verkoopprijs via AutoScout24.”

Upgrade advertentie
Plannen om na de zomer ook zelf de auto te verkopen? Op zondag 20 en maandag 21 augustus 2017 biedt AutoScout24 een gratis advertentie upgrade ter waarde van €14,95 aan voor particuliere verkopers. Zo is er veertien dagen meer aandacht voor de occasion, worden er miljoenen potentiële kopers bereikt en wordt de auto sneller verkocht. Meer informatie en aanvraag kan via de website.

*Bron: M. Krops - Onderzoek AutoScout24

Over AutoScout24.nl
AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentieplatform. De online occasionportal helpt consumenten om snel, eenvoudig en zonder stress hun droomauto te vinden. Op AutoScout24 staan advertenties voor gebruikte en nieuwe auto’s van autobedrijven en particulieren.

Daarbij biedt AutoScout24 advertentieruimte, zoals display advertising en het verkrijgen van leads aan bedrijven in de automotive sector en toeleveranciers. AutoScout24 is de nummer één van Nederland en biedt met het grootste aanbod de meeste keuze voor de consument.

AutoScout24 is onderdeel van de Scout24 Group, die toonaangevende digitale portals in onroerend goed en de automotive sector exploiteert in Nederland, Duitsland en andere geselecteerde landen.

Sinds 1 februari is de Scout24 Group ook eigenaar van Auto Trader. Met gezamenlijk meer dan 9 miljoen bezoeken op de twee online platforms AutoScout24.nl en AutoTrader.nl is AutoScout24 marktleider in de Nederlandse online auto aan- en verkoopmarkt. Meer informatie is beschikbaar op www.autoscout24.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Jurgen Vugts
Managing Director AutoScout24 Nederland B.V.
www.autoscout24.nl

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: 020 – 220 0220
Email: autoscout24@teamlewis.com
Laatste van AutoScout24
Wintersport: ruim helft Nederlanders geen idee hoe sneeuwkettingen te monteren

Piekmaand zoektocht naar tweedehands SUV

Tweedehands automarkt 2018: aantrekkende economie zorgt voor grotere auto’s met meer luxe
AutoScout24 contact

Logo AutoScout24

AutoScout24 sociaal

AutoScout24 tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel